ایجاد موقعیت های تجاری با وای فای استاندارد جدید 802.11ac

ایجاد موقعیت های تجاری با وای فای استاندارد جدید 802.11ac


دلیل اینکه چرا   IT در موقعیت های شغلی بسیار ضروری هستند این است که بسیاری از کسانی که در زمینه کار می کنند علاقه مند به شمارش لوبیا نیستند. آنها برای بهره بردن از چیزهای شگفت انگیز اینجا هستند، آنها خواستار دیدن چیزهای تازه ترند و می خواهند کارهایشان بهتر و با سرعت بیشتری انجام گیرد. یکی از این موارد استفاده از وای فای استاندارد جدید 802.11ac است.


مزیتی سخت افزاری که 802.11ac -که حدود یک سالی هست که به بازارعرضه شده- دارد این است که چرخ دنده های (gear) آن به طور قابل توجهی سریع تر از ورژن قبلی 802.11n است. (در روی کاغذ 802.11ac توانایی انتقال 1.3  گیگابیت در ثانیه را دارد. در هر حال شما هیچ وقت این چنین سرعتی را قبلا تجربه نکرده اید.) علاوه بر سرعت بالا مزایای دیگر 802.11acسیگنال های طولانی تر، کم نشدن سرعت در مسافت های بیشتر که عمدتاً مدیون آنتن پیشرفته و دیگر ارتقا ها و بیم فورمینگ است.
نکته قابل توجه بعدی در مورد 802.11ac علاوه بر بالا رفتن سرعت وای فای، هدف قرار دادن بازار است و به دنبال آن از 802.11ad که مدل بعدی است انتظار میرود سرعتش که 5 برابر 802.11ac باشد.  گفته می شود که حتی 802.11ax  نیز در حال طراحی و ساخت است که سرعتش فوق العاده بیشتر خواهد بود.
هدف این است که هر چه زودتر به رییس خود بگویید که دیگر باید از این ورژن جدید وای فای استاندارد استفاده کرد. فرصت را از دست نده. در نیویورک ما اصطلاحی داریم که می گوید اگر این اتوبوس را از دست دادی صبر کن 5 دقیقه دیگر اتوبوس بعدی خواهد آمد. در دنیای وای فای هر 5 دقیقه 850000 اتوبوس می آیند و می روند. تصمیم استفاده از وای فای استاندارد جدید بیشتر جنبه مدیریتی دارد تا مالی این تصمیم شامل این می شود که شما با بهترین وسریعترین چرخ دنده چه زمان و چه سرعت انتقالی را اتخاذ می کنید.
به ندرت می توان یافت که با تکنولوژی نتوان یک موقعیت شغلی ایجاد کرد. من نمیتوانم مفروفات را چنان دستکاری کنم که به فریفتن و اغوا کردن حسابداران بیانجامد ولی در جایی که ما هستیم گفته میشود باید ورژن قبلی رها کنید و از ورژن جدیدتر استفاده کنید.

طراحان 802.11ac
شرکت HP در توصیه هایی  بی طرفانه گفت چه بخواهید چه نخواهید شما نیاز دارید  وای فای خود را به وای فای استاندارد جدید 802.11ac ارتقا دهید. که این توصیه های از این قبیل هستند.
با ارتقای این وای فای شما چه چیز های دیگری را هم ارتقا خواهید داد؟
زیرساخت های ارتباطات های راه دور شما نیز ارتقا خواهند یافت  و قدرت اترنت نیز بالاتر خواهد رفت.
تبدیل پهنای باند 40 MHz به 80 MHz چه تاثیری خواهد داشت؟  
اگر شما برنامه کاربردی محدود شده (bandwidth-constrained) ندارید، یا اگر شما در با تعداد زیادی از ویدئوهای HD سر و کار ندارید، باید صبر کنید و با متخصصین شبکه در مورد اختلالات و تداخل های امواج صحبت کنید.
صرف نظر از سرعت بالا 802.11ac مزایای دیگری نیز دارد، درحالی که، شبکه های مرو(Meru Networks ) اشاره ویژه ای به قدرت بهبود یافته، معتبر بودن و بازده بالاتر مصرف پهنای باند دارند. قطعاً این مزایا میتوانند شایستگی تراکم بیشتر بازده و اتصالات هم زمان بیشتری را در نقاط دسترسی داشته باشد. یکی از نکاتی که تمام افرادی که با 802.11ac کار کردند به آن اشاره دارند این است که 802.11n خود را دور نیاندازید. شما خواهید خواست که  دستگاه های قدیمی خود را در شبکه های قدیمی و دستگاه جدید خود را در شبکه های جدید به اجرا در آورید.
در نهایت به این تقلیل پیدا می کند: اگر شما از WLAN فعلی خود راضی هستید یا بودجه کافی برای تهیه 802.11ac ندارید این کار را انجام ندهید.

ایجاد موقعیت برای 802.11ac
بیاییم فرض کنیم که تمام مزایای قابل سنجش در فضای شبکه متمرکز هستند و اینکه تمام تجربیات کاربر، هر چند واقعی، نرم افزاری هست تا جایی که مزایا بروند. علاوه بر این شبکه سالیانه 10  درصد در حال رشد است که بر سخت افزار و نرم افزار و قیمت تجهیزات و به همان اندازه بر افزایش نیروی کار و دستمزد آنها تاثیر خواهد  گذاشت. 200،000 دلاری که به طور کامل هزینه های هر منبع شبکه را ثابت نگه داشته است(The $200,000 fully burdened rate per network resource is held steady.)
حالا اجازه دهید با هم، لیست خرید جایگزین کننده ها را کنار هم قرار دهیم؛ ما این کار را در سطح بسیار بالایی انجام می دهیم. در پی  آن کارکنان باید برای شبکه جدید گواهینامه نرم افزار داشته باشند تا بتوانند از پس پروژه به نحو احسن بر آیند. ما همچنین فض را بر این می گذاریم که شما باید پهنای باند چرخدنده های وای فای خود را بالا ببرید ویا بخواهید زیرساخت های ارتباطات راه دور خود را بهبود ببخشید.
فرض را بر این میگذاریم که چرخ دنده ها اجاره ای باشند، در صورتی که بیش از حد از آنها استفاده شود استهلاک دارد که باید اجارهای بودنش را در نظر گرفت. در هر صورت ما هر بار بعد از یک مرتبه استفاده دستگاه را تعمیر نمی کنیم.
علاوه بر این ها ما باید بدانیم که پس انداز سالیانه خود را از کجا در آوریم، و آن افزایش تعادل جبران  که در نرخ اجرا ممکن است وجود داشته باشد.

و در انتها
خبر خوب این است که تراکم بیشتر و استفاده از پهنای باند به این معنا ی سرعت رشد دامنه شبکه است؛ و سخت افزارها، نرم افزارها، تسهیلات مرتبط و کارکنان کاهش یافته است به طوری که وضعیت رشد سالانه ی 20 درصدی فعلی بعد از گذر از یک راه نسبتاً طولانی با صفر درصد رشد در موقیت هدف قابل مقایسه است.
خبر بد اینکه 802.11ac بسیار گران قیمت تر از استاندارد روز است. گزارش های رسیده از مطبوعات حاکی از آن هستند که یک وای فای استاندارد معمولی 802.11ac، 20 درصد گرانتر از ورژن های قبلی هستند. ما در اینجا یک افزایش قیمت 40 درصدی را برای توجیه افزایش اشتراک نرم افزاری محاسبه کردیم اما این امر تنها شامل هزینه های سخت افزاری است.
در نهایت سه چهارم شبکه های بی سیم برای کسانی ک دیر می پذیرند استاندارد روز باقی خواهند ماند.
به طور حتم ما همیشه می توانیم سرعت اتخاذ شده رو بالا ببریم و یا حتی کمی کاهش دهیم. این ممکن است برای شما مثبت باشد که ما گردش وجوه نقد را تا حدی پایین آوردیم. اما چرا خسته کننده است؟
در زندگی حقیقی شاید شما تنها با اعداد قادر به بستن این پرونده تجاری نباشید. اگر شما قادر به مهندسی کردن این مقوله هستید، به طوری که ارزش خالص فعلی (Net Present Value) و نرخ بازده داخلی (Internal Rate of Return) کمی منفی باشد، سودهای نرم افزاری و اعتبار خود را بیشتر کنید و برای کارکنان خود منزل مسکونی فراهم کنید. هنوز میتونی خود را در زمره حسابداران ببینید.
مثل همیشه شما باید یک لیست از ضررها و خطرات احتمالی تهیه کنید که شامل خطر های نا خواسته و ناتمام اما (شما باید در این مورد تاکید و جدیت داشته باشید) بزرگترین خطر می تواند این باشد که شما این کار را انجام ندهید. به خاطر اینکه وای فای استاندارد جدید در جدول مخاطرات (table stakes) قرار می گیرد و اگر شما آن را نداشته باشید از رقیب های خود عقب می افتید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر