صفحه نمایش OLED قابل انعطاف در دستان اپل

صفحه نمایش OLED قابل انعطاف در دستان اپل


امروز از سوی اداره اختراعات و علائم تجاری آمریکا، 24 پتنت به اپل اعطا شد، یکی از این پتنت ها شامل جزئیات صفحه نمایش قابل انعطاف برای آیفونی در سال های آینده است.  این پتنت که Flexible Electronic Devices نام دارد، تمام محصولاتی را که شامل اجزای داخلی قابل انعطاف هستند، شامل می شود که یکی از آنها نیز نسخه ای از صفحه نمایش های OLED قابل انعطاف می باشد.

در این پتنت نیز توضیح داده شده است که استفاده از اجزای حساس به خم شدن که تغییر شکل دستگاه ها را هم ثبت می کند می تواند به عنوان نوعی از ورودی برای کاربر استفاده شود. خم کردن دستگاه می تواند حالت کاربرد آن را تغییر دهد، برای نمونه، تغییر شکل بعضی از اجزا برای کنترل سیستم های در حین بازی استفاده شود و سنسورهای قابل خم شدن برای روشن و خاموش کردن دستگاه به کار رود.

Nikkhah104


دستگاه های قابل انعطاف در مقابل خطرات نیز مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. اپل ذکر کرده است که تکنولوژی موجود در این پتنت می تواند در نسخه های آتی آیفون، آیپد، ساعت های اپل و دیگر دستگاه های پوشیدنی نیز استفاده شود.
گزارش های بسیاری نیز ادعا کرده اند که اپل، آیفون های مجهز به صفحه نمایش های OLED خود را در سال 2018 عرضه خواهد کرد. سامسونگ نیز گزارش کرده بود که به بستن قراردادی با اپل برای تولید صفحه نمایش های OLED قابل انعطاف برای آیفون ها، نزدیک است.
علاوه بر استفاده از صفحه نمایش های سامسونگ، اپل درصدد همکاری با تولیدکنندگان دیگر نظیر AU Optronics، ال جی و Japan Display نیز می باشد. اپل نیز پیش از این گزارش داده بود که تیمی از مهندسین در تایوان دارد که بر روی صفحه نمایش های روشن تر و باریک تر برای دستگاه های آینده اپل کار می کنند. این آزمایشگاه محرمانه مشخصا بر روی تکنولوژی های صفحه نمایش OLED قابل انعطاف و صفحه نمایش های میکرو LED برای استفاده در آیفون های نسل بعد تمرکز کرده اند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر