صفحه کلیدهای آیفون به موتور جست و جو گر و تصاویر GIF مجهز می شوند !

صفحه کلیدهای آیفون به موتور جست و جو گر و تصاویر GIF مجهز می شوند !

صفحه کلیدهای آیفون به موتور جست و جو گر و تصاویر GIF مجهز می شوند !

mz454

جنگ صفحه کلید های گوشی های همراه آغاز شد ؛ گوگل در نظر دارد برای آیفون یک نرم افزار صفحه کلید بسازد که به موتور جست و جو گر وب مجهز است .

یک منبع ناشناس به سایت خبرگزاری د ورج (The Verge) گفته که گوگل چند ماه است که بر روی ساخت یک صفحه کلید iOS متمرکز شده است . البته هنوز مشخص نیست که این نرم افزار در چه تاریخی وارد بازار می شود .


همانند صفحه کلید اندرویدی که گوگل چند وقت پیش در بازار عرضه کرد ( تصویر فوق ) ، صفحه کلید جدیدی که قرار است برای آیفون عرضه شود نیز به قابلیت تایپ حرکتی (gesture typing) مجهز می باشد . این قابلیت لغت مورد نظر کاربر را در حین این که انگشتان دست روی حروف حرکت می کنند ، پیش بینی می کند .

تفاوت اصلی صفحه کلید جدید با نمونه های موجود در بازار در کلید داخلی گوگل این نرم افزار است که دسترسی به قابلیت جست و جوی وب را برای کاربر مهیا می سازد ( البته د ورج هنوز اعلام نکرده است که نتایج جست و جو کجا ظاهر می شوند و یا این که آیا کلید گوگل نرم افزار تنها یک میانبر به نرم افزار جست و جوی iOS گوگل هست یا خیر . ) . این احتمال نیز وجود دارد که صفحه کلید جدید به تصاویر GIF و کلید های تصویر ( که به موتور جست و جوی تصویر گوگل مرتبط می باشد ) نیز مجهز باشد .

اگر که خبر منتشر شده صحت داشته باشد ، در نظر داشتن صفحه کلید جدید گوگل به چند دلیل حائز اهمیت است . یکی از این دلایل گرایش صفحه کلید های ساخته شده توسط شرکت های واسط به معرفی ویژگی های جدیدی نظیر سمبل های غیرعادی ، قابلیت ترجمه داخلی و میانبر برنامه ملاقات ها در فضای تایپ کردن است  . دسترسی سریع به یک موتور جست و جو گر جایگاه مناسبی در صفحه کلید جدید iOS گوگل خواهد داشت .

صفحه کلید گوگل می تواند حمله ای متقابل علیه مایکروسافت باشد زیرا مایکروسافت همه تلاش خود را به کار گرفته است تا نسخه های اندروید و iOS صفحه کلید وورد فلو (Word Flow) خود را نیز وارد بازار کند . در ماه فوریه ( 12 بهمن تا 10 اسفند ) مایکروسافت همچنین اعلام کرد که در نظر دارد یک سازنده واسط صفحه کلید به نام سوئیف کی (SwiftKey) را نیز بخرد . فناوری پیش بینی کننده این صفحه کلیدها با درک انسان نسبت به تجارب پردازشی شخصی هماهنگ است به این نحو که به جای این که به فرامین کاربر پاسخ دهد نیازهای کاربر را پیش بینی می کند .

اهمیت این موضوع در چیست ؟ حتی اگر که علایق گوگل جاه طلبانه نباشد ، گزارش خبرگزاری د ورج نشان می دهد که صفحه کلیدهای نرم افزاری می توانند به یک قلمرو استراتژیک اساسی برای شرکت های تکنولوژیکی بزرگ مبدل شود . اگرچه برخی از ویژگی های iOS مانند یکپارچه شدن با Siri به جای قابلیت جست و جوی صوتی گوگل ، خارج از کنترل این غول جست و جو گر است ، صفحه کلید جدید این امکان را فراهم می سازد که خدمات گوگل به گونه ای دقیق تر اجرا گردند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر