اف بی آی : خودروها شدیدا هک پذیر هستند !

اف بی آی : خودروها شدیدا هک پذیر هستند !

اف بی آی : خودروها شدیدا هک پذیر هستند !

mz443

اف بی آی و NHTSA به خودرو سازان و رانندگان گفته اند که خودروها نیز در معرض خطر هک شدن قرار دارند .

اف بی آی و سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا به رانندگان خاطر نشان کرده اند که خشونت جاده ای دیگر تنها به خیابان ها محدود نمی شوند . فناوری پیشرفته خودروها در واقع بیانگر این مطلب است که به طور کلی هر خودرویی که به اینترنت متصل باشد قابل هک شدن و دزدیده شدن از فاصله دور هستند . این دو سازمان اعلام کرده اند که فناوری هایی نظیر ورود بدون کلید ، سیستم کنترل جرقه زنی ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک خودرو ، سیستم عیب یابی خودرو ، سیستم های سرگرم کننده خودرو و سیستم های ناوبری خودرو که توسط شرکت های واسط عرضه می شوند ، ریسک بروز این وضعیت را افزایش می دهند .


محققانی که تحت نظر دولت کار می کنند ، سال گذشته نشان دادند که چقدر ساده یک شخص می تواند از طریق نقص های سیستم ارتباط بی سیم خودرو اجزای داخلی خودرو را کنترل کند . در این فرآیند محققان از فاصله 100 فوتی از طریق سیستم وای فای خودرو اجزای داخلی خودرو را کنترل کرده بودند .

اف بی آی می گوید : " آسیب پذیری خودروها همیشه دسترسی کامل به اجزای داخلی خودرو را برای سارقان مهیا نمی کنند اما با وجود این امنیت رانندگان تا حد زیادی به خطر می افتد اگر که سارقان بتوانند سیستم های اصلی کنترل کننده خودرو را در اختیار بگیرند . "

به گفته این سازمان ها رانندگان می توانند با بروزرسانی کردن نرم افزارهای خودروهای خود ، امنیت سایبری خودروها را ارتقاء دهند . البته گفته شده است که ایجاد تغییرات تایید نشده می تواند آسیب پذیری خودروها را افزایش دهد . توصیه شده است که هنگام اتصال دستگاه های تولید شده توسط شرکت های واسط به خودروهای خود اخطارها را جدی بگیرید و همچنین بدانید که چه افرادی به خودرو شما دسترسی فیزیکی دارند .

اف بی آی و NHTSA به مردم و سازندگان خودرو ، سازندگان قطعات یدکی و ارگان های ارائه کننده خدمات پس از فروش هشدار داده اند که آگاهی خود را نسبت به مشکلات بالقوه و خطرات امنیتی سایبری مرتبط با فناوری خودروهای قابل اتصال به اینترنت ، افزایش دهند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر