10 نمونه از بهترین نرم افزار های سازگار با ویندوز 10 :

10 نمونه از بهترین نرم افزار های سازگار با ویندوز 10 :

10 نمونه از بهترین نرم افزار های سازگار با ویندوز 10

mswindows2 2040.0.0

در این قسمت تعداد ده نمونه از بهترین نرم افزار های منبع آزاد سازگار با ویندوز ده را به شما معرفی خواهیم کرد . این نرم افزار ها بازه ی گسترده ای از نرم افزار های مربوط به صدا و تصویر (audio-video ) و محصولات office گرفته تا نرم افزار های بخش desktop و مجازی سازی ها را در بر می گیرند و خواندن آنها خالی از لطف نخواهد بود . با هم به مجموعه ای از این نرم افزار ها می پردازیم .



اغلب افراد و حتی کاربران حرفه ای ویندوز به دنبال یک مرجع تمام و کمال اطلاعات نرم افزار های مناسب برای ویندوز 10 خود هستند . حال در این میان مشکلی که آنها با آن مواجه هستند این است که به این منبع از اطلاعات دسترسی ندارند و نیز به این خاطر که خودشان در این امر حرفه ای نیستند نمی توانند آنچه را که می خواهند به دست بیاورند . در این قسمت تیم ما سعی کرده است تا با استفاده از صاحب نظران و دست اندر کاران بخش تکنولوژی این ازلاعات را در یک مقاله جمع آوری نموده و در اختیار خوانندگان محترم قرار بدهد . این ده برنامه به طور قطع جزو بهترین برنامه هایی هستند که هم اکنون در سر تا سر جهان بر روی بسیاری از ویندوز های 10 کاربران نصب شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند . بنابراین اینکه برخی افراد می گویند که ویندوز 10 در زمینه پشتیبانی بسیاری برنامه ها از خود ضعف نشان می دهد ، حرف درستی نیست و کاربران ویندوز 10 نیز می توانند این برنامه ها را به راحتی برر روی سیستم خود نصب نموده و از آن لذت ببرند . با ما همراه باشید تا به تفصیل این برنامه ها را مرور بکنیم .
نرم افزار Handbrake  : این برنامه زمانی به درد شما خواهد خورد که مجموعه DVD شما در اثر کشیده شدن و یا افتادن و یا حتی دست کاری بچه ها از بین رفته باشد و بخواهید آنها را دوباره به سیستم باز گردانید . اغلب مشاهده می شود که این اتفاق برای ما می افتد و مخصوصا اگر در اثر این اتفاق اطلاعات بسیار مهمی از ما در خطر نابودی باشند در آن هنگام کارایی یک نرم افزار مناسب مانند Handbrake   بیش از پیش آشکار خواهد شد . با اینکه در ابتدا تنظیمات این برنامه برای بازیابی اطلاعات شما از روی دیسک و تبدیل ان به فایل کمی دشوار و پیچیده به نظر می رسد اما به هنگام کار کردن با این برنامه به خوبی در خواهید یافت که تنظیمات پیش فرض بسیار مناسبی نیز بر روی سیستم وجود دارد که برای راحتی کار کاربران قرار داده شده است و می توانید با توجه به وضعیت دیسک خود یکی از آنها را انتخاب و بر روی دیسک مورد نظر اجرا نمایید . اغلب کاربرانی که در سر تا سر دنیا از این نرم افزار استفاده کرده اند رضایت قابل قبولی نسبت به کارایی آن ابراز کرده اند .
نرم افزار Filezilla : نرم افزاری برای کمک به کاربران در زمینه آپلود کردن فایل ها و قرار دادن آنها در فضای اینترنت . برخی از کاربران برای آپلود کردن فایل های خود از مدل رایج و معمول یعنی FTP استفاده می کنند و برخی دیگر برای داشتن حس امنیت و اطمینان بیشتر از کلید های SSH استفاده می کنند که خود آنها هم از sFTP بهره می گیرند . نرم افزار Filezilla همه این کار ها را به تنهایی انجام می دهد . باور همه ی کاربران بر این است که نرم افزار قدرتمند Filezilla در میان برنامه های مدیریت کلاس FTP ، بر روی همه ی انواع سیستم عامل ها جزو بهترین و کارآمد ترین نرم افزار های نوع خود می باشد زیرا نرم افزار Filezilla در عمل و کارایی بهتر از همه ی نرم افزار های مشابه خود امتحان پس داده است . با استفاده از این نرم افزار کاربران قادر هستند به راحتی از روش کشیدن و انداختن (drag drop ) استفاده بکنند ، مجوز ها را تغییر بدهند و حتی به سهولت می توانند از بین چندین بخش انتقالی یکی را به دلخواه انتخاب نموده و ترتیب آنها را تغییر بدهند و ان یکیی را که مد نظر دارند به رتبه بالا تر انتقال بدهند .
نرم افزار Juice : برخلاف آنچه که اظهار می شود پدکست ها از بین نرفته اند و هنوز هم زنده بوده و مشغول فعالیت هستند . همین الان هم مشاهده می کنیم که بسیاری از انواع مشهور و محوب آنها جزو پر طرفدار ترین ها قرار می گیرند و کاربران می توانند از نرم افزار Juice برای گرفتن آنها استفاده نمایند . جالب این است که این کار به صورت اتوماتیک و خودکار انجام می گیرد و نیازی نیست تا کاربر به صورت دستی و با صرف وقت آنها را دریافت نماید . در این جا باید گفت که این نمونه را مدیون محصولات مرتبط با RSS هستیم که در واقع در نوع خود معجزه به حساب می آید . با استفاد ه از این نرم افزار مواردی را که دلخواه و مورد علاقه ی شما هستند به محض بیرون داده شدن در صفحه اول کامپیوتر خانگی و یا لپ تاپ شما قرار می گیرند و شما می توانید از آنها استفاده بکنید . در این بین انتخاب های بسیار گسترده ای نیز برای کاربران وجود دارد که می توانند از بین آنها گزینه مورد نظر خود را انتخاب و دریافت نمایند . باز هم باید اشاره کرد که اتوماتیک بودن این کار ها مزیت بسیار خوبی به حساب می آید و مخصوصا کاربرانی که تنبل هستند علاقه ی ویژه ای به این نرم افزار خواهند داشت .
نرم افزار VLC : اغلب کاربران برای مشاهده ی فایل های ویدئویی خود از نرم افزار قدرتمند VLC استفاده می کنند . خب برای فردی که می خواهد یک فایل ویدئویی را تماشا بکند هیچ تفاوتی ندارد که سیستم عامل او بر روی PC ، Windows باشد و یا Linux زیرا تنها کاری که او می خواهد انجام بدهد مشاهده این فیلم است و این کار هم هیچ ربطی به نوع سیستم عامل وی ندارد . معمول است که نرم افزار VLC تمامی انواع فرمت های ویدئویی را پخش می کند و همه ی آنها را مورد پشتیبانی قرار می دهد . نرم افزار VLC همانند یک قهرمان واقعی تمامی فایل های مربوط به صوت و یا ویدئو را پشتیبانی و پخش می کند . یعنی بازه ای بین صدای FLAC تا DVD playback در این نرم افزار قابل مشاهده است .
نرم افزار GIMP : چیزی که این روز ها بسیار خیره کننده و جالب توجه است وابستگی هر چه بیشتر کاربران به نرم افزار GIMP در کار های روزانه است . از ترکیب عکس گرفته تا خارج کردن آنها ، نرم افزار GIMP همه این کار ها را انجام می دهد و یکی از بهترین نرم افزار های موجود در نوار ابزار هر کاربری می تواند GIMP باشد . خب با توجه به این تفاسیر مشخص می شود که استفاده از این نرم افزار تا چه حد فراگیر است و خود این استفاده زیاد به معنای مفید بودن نرم افزار نیز می باشد زیرا اگر نرم افزاری به درد نخور باشد انگاه استفاده طولانی مدت از آن نیز معنایی نخواهد داشت . حتی برخی از کاربران آنچنان علاقه ای به این نرم افزار پیدا کرده اند که حاضر نیستند آن را با هیچ نرم افزار دیگریی عوض بکنند . آنها می گویند اگر پروژه ای در دست داشته باشم یا آن را با GIMP پیش خواهم برد و یا اصلا آن پروژه را متوقف می کنم .
نرم افزار LibreOffice : آنچه که مسلم است این است که حتی آن دسته از افراد و کاربرانی که اطلاعاتی در مورد Open Source software هم ندارند با این وجود متمایل به استفاده از نرم افزار LibreOffice هستند و بر اساس آمار از اخرین نسخه نرم افزار LibreOffice هم استفاده می کنند . این امر می تواند نشان از راحتی استفاده از نرم افزار مذکور باشد که همه افراد می توانند آن ار به کار بگیرند . معمولا این افرادی که خودشان آنچنان سررشته ای از نرم افزار ندارند این برنامه ها را در سیستم های دوستان و نزدیکان خود دیده و آن را می پسندند و یا اینکه در فضای نت آن را مشاهده می کنند و چون می بینند به صورت رایگان می توانند آن را دانلود نموده و استفاده بکنند بنابراین این کار را انجام می دهند . و می شود گفت که نکته مشترکی که در بین همه ی این کاربران ( کاربرانی که از نرم افزار LibreOffice استفاده می کنند ) وجود دارد این است که همه ی آنها این برنامه را رایج می دانند و در کنار سایر برنامه ها از آن استفاده می کنند . فرقی ندارد که شما برای حساب و کتاب خود از نرم افزار Calc استفاده می کنید و یا در حال انجام کاری در نرم افزار Write هستید ، در هر صورت برنامه LibreOffice چیزی نیست که نتوانید از آن استفاده نمایید . برای ایجاد و طراحی presentation هم استفاده از این نرم افزار می تواند تاثیر خاصی بر مخاطبان شما داشته باشد .
نرم افزار Clementine : برایی هر کاربری در هر جای دنیا داشتند یک موزیک پلیر و مدیا پلیر مناسب چیز بسیار پر اهمیتی است . حتی خود ما هم اغلب اوقات با این مساله رو به رو می شویم و گاهی حتی مدیا پلیر ما پاسخگوی همه ی نیاز های پیش آمده نیست . اگر بخواهیم علت آن را بررسی بکنیم می بینیم که برخی از این مدیا پلیر ها در بعضی از ویژگی ها دارای نقاط قوت و در بعضی دیگر از این ویژگی ها دارای نقاط ضعف می باشند و هیچوقت این نقاط قوت در یک مدیا پلیر گرد هم نمی آید . اما در اینجا قصد داریم از نرم افزار Clementine بحث بکنیم و می شود گفت که این نرم افزار تا حد زیادی این انتظارات را بر آورده ساخته است . نرم افزار Clementine بهترین و عالی ترین ویزگی هایی را که می توان از یک موزیک پلیر داشت را در خود دارد . با استفاده از این نرم افزار می توان پس از اتصال به حساب Spotify لیست پخش های دلخواه خود ار بیرون کشید . حتی با اتصال به اینترنت و گفتن جمله و عبارت Google Play Music همه ی لیست های پخش فرد به همان صورت دست نخورده باقی خواهد ماند . این ویژگی یکی از همان نقاط قوت هایی است که در بالا اشاره شد و کاربران نرم افزار Clementine از آن بهره مند هستند .
نرم افزار Notepad++ : نرم افزار Notepad++ یکی از همان برنامه هایی است که علاقه بسیاری از کاربران به استفاده از ویندوز 10 را افزایش داده است . این نرم افزار یک یاور واقعی برای انجام دادن کار های نوشتاری کاربران است . نرم افزار Notepad++ برنامه ای است که به صورت هوشمندانه ای با کاربر همکاری می کند و در زمینه ی ویرایش نوشته نیز کارایی خوبی دارد . Notepad++ ویژگی هایی مانند دارا بودن پهنه مرزیی نواری با پشتیبانی ماکرو ، GUI با قابلیت سفارشی سازی ، Perl Compatible Regular Expression Search/Replace و عملکرد زوم را در خود دارد . وقتی ویژگی کنترل منظم و دقیق را نیز به همه ی این خصوصیت ها اضافه بکنیم آنگاه دیگر نرم افزار Notepad++ برنامه ای نیست که بخواهید آن را ببندید .
نرم افزار VirtualBox OSE : اغلب افراد زیاد در مورد مجوز و لایسنس نرم افزار VM  ای که استفاده می کنند فکر نمی کنند و برای آن اهمیتی آنچنانی نیز قائل نیستند . اما اگر چنانچه شما از نرم افزار VirtualBox OSE استفاده می کنید آنگاه احتمال دارد برای راه اندازی یک سیستم OS  جدید در قسمت نصب ویندوز میزبان از ویرایش  Open Source Edition نیز استفاده بکنید . به نظر اغلب کاربران ویندوز و آنهایی که از نرم افزار VirtualBox OSE استفاده می کنند ، بهترین ابزار برای پل زدن به یک سیستم Linux همین برنامه است زیرا در غیر اینصورت بایستی تعهد نامه های دراز و طویلی را خوانده و تایید بکنند تا این کار انجام بگیرد .
نرم افزار WinDirStat : تلاش برای کم کردن حجم فایل هایی که می خواهید بر روی هارد درایو ذخیره بکنید کاری است که هم اعصاب خرد کن و هم حیاطی می باشد . علی الخصوص اگر فایل بزرگ مورد نظر برای شما از اهمیت بالایی برخوردار باشد و یا اینکه با حجم باقی مانده بر روی هارد درایو کار مهمتری داشته باشید . اما کاربران ویندوز چاره این کار را نیز یافته اند . نرم افزار WinDirStat همان برنامه ای است که در این زمینه به کمک کاربران ویندوز می آید . WinDirStat به عنوان یک نرم افزار دیداری طراحی شده است و کاربران با استفاده از آن به اندازه فایل های موجود بر روی هارد درایو دسترسی دارند و از حجم اشغال شده توسط هر یک از فایل ها مطلع می شوند . بدین ترتیب با استفاده از این برنامه فایل های پر حجم و جاگیر به خوبی از بقیه مستثنی می شوند . برای سهولت کار این نرم افزار یک نمودار درختی نیز نمایش می دهد که با توجه به این نقشه کار کاربران ویندوز به مراتب راحت تر می شود .
نرم افزار Wox : برخی ها این نرم افزار را با نرم افزار Woz مربوط به Apple اشتباه می گیرند اما در واقع نباید چنین باشد . نرم افزار Wox یک برنامه کیبورد است که برای دادن آزادی عمل هر چه بیشتر به کاربران کامپیوتر های ویندوز طراحی و ارائه شده است . طبیعی است که کار با یک کامپیوتر بدون داشتن یک لانچر خوب برای کیبورد آنچنان هم جالب به نظر نمی رسد و حتی برای برخی ها غیر قابل تحمل است . بسیاری از کاربران می گویند که اگر مرا در مقابل یک کیس کامپیوتر دارای ویندوز قرار بدهید اولین چیزی که به سراغ آن می روم و دوست دارم تا با آن کار بکنم استفاده از Wox از و در این کار هم هیچ شکی ندارم . با استفاده از Wox کاربران به راحتی می توانند در دنیای وب به جست و جو بپردازند ، محل فایل ها را برای باز کردن انها مشخص بکنند و حتی برنامه های استارتاپ را نیز پیدا کنند .
نرم افزار AutoKey : خودکار کردن ماکرو ها و نیز تکرار کردن کار ها در ویندوز امری است که همیشه نیاز بوده ولی معمولا پاسخ مناسبی از نظر نرم افزاری برای آن پیدا نمی شود و این مطلب واقعا رنج آور است . خب شاید شما که دارید این مطلب را می خوانید در این زمینه جزو خوش شانس ترین افراد باشید زیرا در اینجا چاره ی این کار ها و نرم افزار انجام این امور یعنی AutoKey را به شما معرفی می کنیم . با این برنامه قادر خواهید بود تا تجربه ای نوین از کار با ویندوز را به دست بیاورید . حتی در زمینه مستند سازی هم که صحبت بکنیم باز هم کار با این برنامه مزیت های خاص خود را دارد و اگر کاربری یک بار با این نرم افزار کار بکند مطمئنا پس از آن تمایلی به متوقف کردن کار با آن نخواهد داشت . به زبان ساده و به بیان دیگر اینگونه می شود گفت که نرم افزار AutoKey برنامه ای است که برای سهولت در کار با ماوس و صفحه کلید کامپیوتر طراحی شده است . حتی این نرم افزار در زمینه ی تایپ و نوشتن نیز می تواند به کمک کاربران بیاید . برای نمونه ، علائم اختصاری را می توان به صورت جمله کامل و یا یک پاراگراف مجزا درآورد . این نرم افزار واقعا قابلیت های خارق العاده بسیاری دارد که به هنگام کار با آن ویژگی هایش نیز یکی پس از دیگری خودنمایی می کنند .
نرم افزار Greenshot : دیگر زمانه اسکرین شات گرفتن از صفحه برای انتقال آنها به یک برنامه نقاشی مانند گذشته است . با استفاده از نرم افزار Greenshot شما می توانید از صفحه مورد نظر اسکرین شات گرفته و سپس نوشته هایی هم به صورت زیرنویس یا بر روی آن اضافه نمایید . حتی این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا اسکرین شات گرفته شده را به طور مستقیم به پرینتر منتقل بکنند و از صفحه مورد نظر پرینت بگیرند . اگر نیاز است تا قسمتی از عکس گرفته شده را هایلایت بکنید و یا قسمت دیگری را تار بکنید آنگاه این نرم افزار به درد شما خواهد خورد . همه ی این کار ها بدون دردسر زیادی و به سهولت قابل انجام هستند . هیچ مشکلی نیست فقط کافی است تا اراده کنید و با استفاده از این نرم افزار همه ی این کار ها انجام شدنی است . می شود گفت که نرم افزار Greenshot یک از ضروریی ترین برنامه هایی است که بر روی ویندوز مورد استفاده قرار می گیرد .
در نهایت باید گفت که نرم افزار های منبع آزاد فراوانی وجود دارند که کاربران سراسر دنیا در حال استفاده از آن هستند . اما در بین این برنامه ها آن دسته که از لحاظ کاربری محبوب تر بوده و دارای کاربران بیشتری هستند خصوصیات بارزی دارند که آنها را از سایر رقیبان خودشان پیش می اندازد و البته بسته به نوع سیستم عامل مورد استفاده ی فرد که OS X ، Linux یا Windows باشد ، نوع نرم افزار ها نیز متفاوت و متنوع خواهند بود .

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر