ارور 53: آیا شرکت اپل واقعاً تلفن‌های همراه آیفون را از کار می‌اندازد؟

ارور 53: آیا شرکت اپل واقعاً تلفن‌های همراه آیفون را از کار می‌اندازد؟

ارور 53: آیا شرکت اپل واقعاً تلفن‌های همراه آیفون را از کار می‌اندازد؟

iphone error 53 644x250

می‌توان گفت که تمام ارورهای 53 گزارش‌شده به دکمه‌ی هوم و یا حسگر تاچ آی‌دی داخل دکمه‌ی هوم مربوط بوده است. در واقع کاربران زمانی با این مشکل روبرو شده‌اند که دکمه‌ی هوم را تعویض کرده‌اند و یا اینکه به شدت آسیب‌ دیده است. و اما در مورد تاچ آی‌دی، آیا تاچ آی‌دی می‌تواند منشا مشکل بوده باشد.
اولین بار تاچ آی‌دی با تلفن همراه آی‌فن نسخه‌ی پنج اس، معرفی شد و از همان ابتدا تقریباً بحث برانگیز بود. زمانی که در تنظیمات تاچ آی‌دی روشن شود، یک نمونه از اثر انگشت کاربر ثبت خواهد شد. این نمونه در واقع یک آمیزه‌ی یکتا است که ویژگی‌های اثر انگشت کاربر را رمزگذاری کرده است؛ ویژگی‌هایی که این اثر انگشت را منحصر به فرد می‌سازد. این آمیزه در قسمت خاصی از پردازش‌گر آی‌فن ذخیره می‌شود. اطلاعاتی که در این قسمت نگه‌داری می‌شود محرمانه هستند روی آی‌کلود و یا سرورهای دیگر اپل بارگذاری نمی‌شوند.



هر بار که از تاچ آی‌دی استفاده می‌کنید این پروسه تکرار می‌شود. اثر انگشت شما مجدداً بررسی می‌شود و اگر نتیجه‌ی بررسی مثبت باشد، به این معنی که نمونه‌ی جدید مشابه با نمونه‌ی ذخیره شده باشد، قفل تلفن باز می‌شود. اما اگر نتیجه‌ی بررسی منفی باشد، هر پروسه‌ای که به راه بوده، متوقف خواهد شد. اینکه بتوان از آی‌فن در برابر حملات اثر انگشت محافظت کرد، بسته به این است که بخش اطلاعات محرمانه و تاچ آی‌دی دستکاری نشده باشد. این جاست که بحث ارور 53 به میان می‌آید.
دستکاری شخص سوم
یک حمله‌ی محتمل می‌تواند این باشد که حسگر تاچ آی‌دی با یک نسخه‌ی دیگر جایگزین شود. هیچ دلیلی بر اینکه این حمله تا به حال انجام شده است وجود ندارد اما اپل نسبت به آن هشدار داده است. به همین دلیل است که زمانی که نسخه‌ی سیستم‌عامل تلفن همراه خود را به نسخه‌ی جدیدتری به‌روز می‌کنید، این که تاچ‌ آی‌دی دستکاری نشده باشد چک می‌شود. در صورتی که دستکاری شده باشد، ارور 53 نمایش داده می‌شود و تلفن قفل می‌شود.
تلاش اپل در این زمینه، امکان این حمله را از بین نمی‌برد، بلکه آنچه گفته شد به این موضوع اشاره داشت که این حمله است که ارور 53 را فعال می‌کند.
چه اقدامی در این زمینه می‌توانید انجام دهید؟
در وهله‌ی اول اگر با این ارور مواجه شدید، پیشنهاد می‌شود که با تیم پشتیبانی اپل تماس بگیرید. در ادامه شرایط و وضعیت تلفن شما تعیین‌کننده است. عمر تلفن همراه، وضعیت وارانتی، بیمه همگی تاثیرگذار هستند.
در وهله‌ی دوم باید اشاره کرد که تعمیرات تلفن را به مراکز معتبر واگذار کنید. حتی اگر قیمت بیشتری تعیین کنند. چرا که هزینه‌ی پرداختی در صورت بروز مشکل و رفع ارور 53 بسیار بیشتر خواهد بود.
سوماً، اگر خودتان تصمیم به تعمیر تلفن گرفتید، قطعه مورد نظر را از یک مرکز معتبر تهیه کنید.
و در آخر باید اشاره کرد که تهیه‌ی بک‌آپ از تلفن بسیار مهم است.
نتیجه‌گیری
به نظر می‌رسد که ارور 53 مسئله‌ی مهمی باشد، اطلاعات امنیتی همیشه مرزی است که از دسترسی افراد غیر مجاز به اطلاعات کاربران جلوگیری می‌کند. به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود که کاربران از کلمات رمز قوی استفاده کنند. این در حالی است که تعداد کمی به این مسئله توجه می‌کنند.
ارور 53 در واقع در مورد ویژگی از آی‌فن رخ می‌دهد که خود شرکت اپل آن را در راستای امنیت معرفی کرده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر