بش لینوکس به ویندوز 10 آمد!

بش لینوکس به ویندوز 10 آمد!

nikkhah109

مایکروسافت در تلاش است تا با توسعه دهندگان لینوکس به روشی دیگر ارتباط برقرار کند. کوین گالو امروز در نطق اصلی مراسم Build 2016 مایکروسافت گفته است" پوسته بش به زودی به ویندوز می آید. این پوسته، همان بش واقعی است!" وی با اعلام این خبر، تشویق ها و تحسین های بسیاری از سوی جمعیت دریافت کرد. این عملکرد جدید در تابستان به ویندوز 10 افزوده خواهد شد.



وی نیز اشاره کرده است: "این یک ماشین مجازی یا ابزار کراس کامپایل نیست. این پوسته برای ویندوز کاملا محلی است. ما با همکاری کنونیکال، این تجربه بزرگ را ارائه دادیم که شما می توانید آن را از ویندوز استور دریافت کنید." ابزارهای قدیمی دیگری پیش از این چنین امکاناتی را ارائه داده بودند ولی این بار همکاری نزدیک مایکروسافت و کنونیکال باعث شده است ابزاری قابل انعطاف و راحت تر برای توسعه دهندگان فراهم آورد.
مهمتر از آن، این کار روی آوردن و تلاش مایکروسافت برای توسعه نرم افزارهای متن باز را می رساند. اسکات هنسلمن یکی از کارکنان مایکروسافت در وبلاگ خود، به جزئیاتی بیشتری در مورد این پوسته بش پرداخته است. وی نوشته به راحتی می توان با استفاده از دستورات apt-get، برنامه هایی مانند روبی، ایمکس و غیره را دانلود و نصب کرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر