5 نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس برتر برای تبلت ها و گوشی های اندروید

5 نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس برتر برای تبلت ها و گوشی های اندروید

به گفته شرکت های امنیت سایبری همه گوشی های هوشمند اندروید دارای بدافزار هستند و البته از آنجایی که بیشتر کاربران این محصولات از خدمات آنلاین استفاده می کنند عجیب نیست که گوشی های موبایل و تبلت ها در معرض حمله این بدافزارها قرار داشته باشند . علی رغم این که گوگل همه تلاش خود را می کند تا از پلت فرمش محافظت نماید ، هیچ کدی کاملا در مقابل یک بد افزار ایمن نیست به همین دلیل نصب آنتی ویروس ها و نرم افزارهای امنیتی به همه کاربران توصیه می شود .

به گفته شرکت های امنیت سایبری همه گوشی های هوشمند اندروید دارای بدافزار هستند و البته از آنجایی که بیشتر کاربران این محصولات از خدمات آنلاین استفاده می کنند عجیب نیست که گوشی های موبایل و تبلت ها در معرض حمله این بدافزارها قرار داشته باشند . علی رغم این که گوگل همه تلاش خود را می کند تا از پلت فرمش محافظت نماید ، هیچ کدی کاملا در مقابل یک بد افزار ایمن نیست به همین دلیل نصب آنتی ویروس ها و نرم افزارهای امنیتی به همه کاربران توصیه می شود .


 

نرم افزارهای امنیتی زیادی وجود دارد با وجود این بهترین نرم افزار ها توسط شرکت هایی عرضه شده اند که سال ها به ساخت آنتی ویروس و یا اپلیکیشن های امنیتی پلت فرم های دسکتاپ اشتغال داشته اند . به همین دلیل می توان گفت که اگر در رایانه خود از یک آنتی ویروس استفاده می کند می توانید نسخه موبایل و تبلت این نرم افزار را نیز از بازار تهیه نمایید . بیشتر مواقع این نرم افزارها به طور رایگان عرضه می شوند به همین دلیل کاربران بیشتری می توانند از آن ها استفاده کنند . در این خبر 5 نرم افزار امنیتی برتر اندروید که توسط شرکت های مشهور ساخته شده اند ، معرفی می گردد . با استفاده از این نرم افزارهای رایگان می توانید امنیت اطلاعات و دستگاه های خود را تضمین کنید . همه این نرم افزارها در گوگل پلی عرضه شده اند .

سی ام سکیوریتی (CM Security)

شرکت سی ام سکیوریتی به دلیل این که نرم افزارش به طور مداوم رتبه اول را از شرکت های AV-TEST و AV-Comparatives دریافت می کند ، به خود می بالد . نرم افزار عرضه شده توسط این شرکت می تواند مشکلات سیستمی دستگاه را بر طرف کند و همچنین اپلیکیشن ها ، فایل های سیستمی و وب سایت ها را اسکن کند تا دستگاه کاربر در مقابل هر تهدیدی محافظت شود . این نرم افزار به عاملیت های AppLock و Vault نیز مجهز شده است از این رو کاربر می تواند برای گالری تصاویر ، فیلم ها و فایل های خود قفل تعیین کند تا کسی نتواند به چنین فایل هایی دسترسی داشته باشد . یکی از دیگر قابلیت های این نرم افزار ابزار Find My Phone می باشد که به کاربر در یافتن گوشی کمک می کند و همچنین می تواند فایل های موجود در دستگاه را قفل کند . سی ام سکیوریتی همچنین می توان کارت های حافظه SD را نیز اسکن نماید . این اپلیکیشن امنیتی در مقابل هر چیزی از گوشی یا تبلت کاربر محافظت می کند .

اوست موبایل سکیوریتی (Avast Mobile Security)

اوست یک محافظ دیگر برای دستگاه های اندروید است . در نسخه آخر این نرم افزار همه ویژگی های قابل خرید نسخه های پیشین به صورت رایگان در اختیار کاربران گذاشته شده است . این نرم افزار به طور خودکار نرم افزارهای آلوده ، تروجان ها و نرم افزارهایی را که برای اولین بار مورد استفاده قرار می گردد را اسکن می کند . این آنتی ویروس همچنین قابلیت اسکن سازی وب سایت ها ، آگهی های تبلیغاتی اینترنتی ، مجوزهای نرم افزارهای نصب شده ، شماره ها و سایت های مسدود شده و حتی شماره های USSD را نیز دارد .

نو روت فایروال (NoRoot Firewall)

نو روت به زیبایی و سادگی آنتی ویروس های معرفی شده در این لیست نیست اما به خوبی می تواند وظیفه محافظتی خود را انجام دهد . این نرم افزار بر خلاف دیگر اپلیکیشن ها که دستگاه کاربر را ریشه یابی می کنند به اطلاعات مکان و شماره تلفن کاربر نیازی ندارد . نو روت ابزار زیادی را در قالب یک میانجی ساده در اختیار کاربر می گذارد . این نرم افزار نمی گذارد که اطلاعات حساس بدون رضایت کاربر از طریق اینترنت برای کسی یا جایی ارسال گردد . نو روت هنگامی که نرم افزاری درخواست دسترسی به چیزی را دارد ، کاربر را مطلع می سازد . کاربر همچنین می تواند تنها برای برخی از نرم افزارهای خاص خود قابلیت اتصال را نیز فراهم کند .

کاسپر اسکای اینترنت سکیوریتی (Kaspersky Internet Security)

کاربران می توانند آنتی ویروس کاسپر اسکای را هم اکنون روی گوشی ها و تبلت های اندروید خود نیز داشته باشند . این نرم افزار در مقابل تهدیدها ، ویروس ها ، نرم افزارهای جاسوسی ، تروجان ها و نفوذها از اطلاعات شخصی و حساس ذخیره شده در دستگاه های اندروید محافظت می کند . کاسپر برای محافظت در مقابل وب سایت ها ساخته شده است اما می تواند فایل ها را نیز اسکن کند . این آنتی ویروس وب سایت های مشکوک را مسدود می کند . با استفاده از این نرم افزار کاربر می تواند از فاصله دور دستگاه خود را کنترل کند ، تماس ها و پیام ها را مسدود کند و همچنین ارتباطات مورد نظر خود را مخفی سازد .

دامنه خدمات دهی کاسپر اسکای ساعت های هوشمند را نیز پوشش می دهد به این نحو که کاربران می توانند پیغام های خود را ببینند ، فرامین خود را ارسال کنند و یا به فرامین صوتی گوش دهند . در صورتی که این آنتی ویروس روی ساعت های هوشمند نصب باشد امکان فعال سازی آلارم برای پیدا کردن گوشی گم شده ، اسکن سازی دستگاه برای یافتن بدافزارهای اندروید و همچنین محافظت کردن از دستگاه در مقابل بروزرسانی های اپلیکیشن ها نیز وجود دارد . کاربران همچنین می توانند از طریق پورت وب سایت My Kaspersky نیز به این خدمات دسترسی داشته باشند .

کاسپر در دو نسخه رایگان و پریمیوم عرضه شده است . کاربران می توانند به طور آزمایشی و رایگان به مدت 30 روز از نسخه پریمیوم استفاده کنند ؛ بعد از این مدت نرم افزار به طور خودکار به نسخه رایگان مبدل می شود . از ویژگی های نسخه پریمیوم می توان به محافظت آنی ، محافظت در مقابل وب سایت ها و محافظت از فایل ها در مقابل دسترسی دیگران اشاره کرد . رقبای کاسپر اسکای بسیاری از این ویژگی ها را به طور رایگان در اختیار کاربران می گذارند به همین دلیل کاسپر اسکای پریمیوم بهترین خدمات را در بهترین حالت در اختیار کاربران قرار داده است .

آنتی بد افزار ملور بایتس (Malwarebytes)

این نرم افزار مشهور اخیرا برای سیستم عامل اندروید نیز عرضه شده است . ملور بایتس در مقابل تروجان ها ، کد های بد ، نرم افزارهای ناخواسته ، لینک وب سایت های فرستاده شده در پیام های متنی ، نرم افزارهای مکان یاب و دیگر آسیب های امنیتی از دستگاه اندروید کاربر محافظت می کند . این نرم افزار عملکرد اپلیکیشن های دستگاه و آنچه که به اطلاعات شخصی کاربر دسترسی دارد ، را بررسی می کند . با استفاده از ملور بایتس کاربر همچنین می تواند چاله های امنیتی را نیز ببندد . ملور بایتس محافظت آنی و درخواستی را در اختیار کاربر می گذارد ، کارت های حافظه SD را اسکن می کند ، دسترسی نرم افزارها به اطلاعات مختلف کاربر را محدود می کند و بسیاری دیگر از ابزار و توانایی های امنیتی را نیز در اختیار کاربر می گذارد .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر