HTML5 برگرفته از سری W3C X

HTML5 برگرفته از سری W3C X

دوره ای مقدماتی به سری دو بخشی یادگیری HTML برگرفته از W3C بر روی پایگاه EdX اضافه شده است. این سه دوره ی آموزشی ، سری X را که از 4 آوریل شروع می شود ، شکل داده اند.

 

دوره ای مقدماتی به سری دو بخشی یادگیری HTML برگرفته از W3C بر روی پایگاه EdX اضافه شده است. این سه دوره ی آموزشی ، سری  X را که از 4 آوریل شروع می شود ، شکل داده اند.

طبق نظر EdX : این سری X از HTML5 به طور چشمگیری مهارت های توسعه ی وب ِ شما را بهبود می بخشد و به شما نشان می دهد که چگونه با روشی ساده اما قدرتمند ، وب سایت ها و برنامه های کاربردی فوق العاده خلق کنید.

قبلا ، پیش زمینه ی مشارکت در دوره ی آموزشی W3Cx ، دانش پایه ای از HTML و آشنایی کمی با CSS بود. اکنون این قسمت تبدیل به چیزی شبیه یک کتاب جامع به نام " معرفی HTML5 " شده است.

این دوره ی شش هفته ای که با مشارکت  W3C و اینتل توسعه یافته است مسایل زیر را پوشش می دهد :

  1. مفاهیم پایه ای یک زبان سودمند
  2. بلوک های پایه ی ساختار طراحی وب و استایل ها
  3. مفاهیم پایه ای HTML5 و CSS
  4. چگونگی نوشتن یک صفحه ی وب

در طی این دوره ی آموزشی ، شرکت کننده ها یاد خواهند گرفت که چگونه به سایت شما حس وظاهری حرفه ای دهند و در  پایان آن باید تمامی عناصر زیربنایی – از سرصفحه ها و لینک ها گرفته تا تصاویر- را درک کرده باشند.

با به پایان رساندن این دوره،  شما آماده خواهید بود که در دو دوره ی  سطح متوسط  آموزش داده شده توسط میشل بوفا از دانشگاه Nice - که آنها را درهماهنگی با متخصصین W3C ( ائتلاف جهانی وب ) توسعه بخشیده است – پیشروی کنید.

قسمت اول که توسط 70 دانش آموز قبلی به رتبه بندی 5/5 دست پیدا کرده است در شانزدهم ماه می ِ آینده شروع می شود. این دوره آموزشی 6 هفته ای  موارد زیر را پوشش می دهد:

  1. یادگیری برچسب های ساده شده ی HTML5 و چگونگی استفاده از داده های میکرو
  2. بازی با برچسب های صوتی و تصویری
  3. کشیدن و خلق انیمیشن های مفرح گرافیکی وب
  4. کشف جدیدترین شکل های HTML5
  5. درک این موضوع که چرا دستیابی امری مهم است.
  6. آزمایش کردن API های پایه ، همانند ذخیره سازی وب و منطقه یابی
  7. تمرین تکنیک های کد نوشتن با توجه به مثال های متعدد متقابل

قسمت سوم ، که از 27 ام ماه ژوئن برای چهار هفته آغاز می شود موارد زیر را پوشش می دهد :

  1. خصوصیات پیشرفته ی صوتی تصویری با Track و WebAudio API ها
  2. تکنیک های بازی ِ HTML5
  3. تکنیک های پایدار برای دخیره سازی داده شامل IndexedDB ، آپلود فایل و دانلود ، کشیدن و رها کردن

تا کنون با بررسی های 22 دانشجو ، این دوره به رتبه ی 5/5 دست پیدا کرده است. در اولین بررسی ، یک دانشجو به گونه ای مطلوب ، آن را با قسمت اول بدین صورت مقایسه کرده است :

این دوره ی آموزشی بسیار مهیج تر از قسمت اول HTML5 است. برنامه ی آموزشی آن شامل مفاهیم پیشرفته تری همچون -مولتی مدیاهای HTML 5 ، برنامه ریزی یک بازی کوچک که با موس /کیبورد و دسته های بازی  عمل می کند ، آپلود فایل و دانلود فایل ، پایگاه داده ی نشانگر ها، اجزاء سازنده ی وب ، کارکنان وب و دیگر API ها- می باشد. من از بعضی ایده ها قبلا باخبر بودم اما بقیه ی آن ها برای من  کاملا تازگی دارد.این تلفیق تکنیک های HTML5 و API های مکمل، دنیای جدیدی از "ممکن" ها را ایجاد می کند.

هزینه ی کلی برای سه گواهی شخصی 247 دلار می باشد ، هرچند شما می توانید هر دوره ای را که بخواهید به صورت رایگان بازبینی کنید.هر آموزنده ای که گواهی تایید شده را برای نسخه های قبلی –چه قسمت 1 و چه قسمت 2- دریافت کرده باشد ، برای برنامه ی سری X واجد شرایط است.علاوه بر این ، هر آموزنده ای که هر دوره ی مجزایی  از سری X را بگذراند برای شرکت در گروه لینکدین تایید شده ی W3C ،واجد شرایط است.

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر