ترافیک اینترنت خود را بررسی کنید.

ترافیک اینترنت خود را بررسی کنید.

معرفی ابزار

برای اینکه بتوانید مواردی که در بالا توضیح داده شد را انجام دهید، می‌بایست برنامه‌ "Wireshark" را که ابزاری مناسب و نسبتا قوی برای کنترل ترافیک شبکه‌ را از اینجا دانلود و نصب کنید. همینجا یادآوری می‌کنیم که مدیریت برخی شبکه‌ها که به امنیت خود بسیار اهمیت می‌دهند، اجازه استفاده از این برنامه را در شبکه‌ خود نمی‌دهند٬ بنابراین اگر می‌خواهید از این برنامه در محل‌هایی که شبکه‌های عمومی دارند، استفاده کنید بهتر است به این نکته توجه نمایید.

به دام انداختن "Packet"ها

بعد از نصب و راه اندازی "Wireshark" تصویری مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. در اولین قدم برای مشاهده‌ ترافیک شبکه‌ خود کافی است تا در بخش "interface list" روی شبکه‌ مورد نظرتان کلیک کنید.

با کلیک روی شبکه‌ خود، فهرستی از " packet"های ارسالی و دریافتی شبکه‌ را خواهید دید. بسته و یا "Packet" نام واحد‌های انتقال اطلاعات در یک شبکه‌ کامپیوتری است.

از آنجایی که این فهرست به صورت لحظه به لحظه به روز می‌شود، بررسی سریع آن تقریبا غیر ممکن است. برای همین می‌توانید با کمک دکمه‌ای که در تصویر زیر نشان داده شده است، به روز رسانی این فهرست را متوقف کنید.

رنگ‌بندی

همانطور که احتمالا تا الان متوجه شده‌اید بسته‌ها به رنگ‌های سبز٬ آبی و سیاه نمایش داده می‌شوند. معنی رنگ‌ها به شکل زیر است:‌

سبز :ترافیک TCP

آبی تیره: ترافیک DNS

آبی روشن: ترافیک UDP

سیاه : ترافیک TCP اما آن بسته‌هایی را که به هر دلیلی دچار مشکل هستند،نمایش می‌دهند.

با راست کلیک کردن روی پک مورد نظر و انتخاب گزینه‌ "Follow TCP Stream" می‌توانید تمام اطلاعات رد و بدل شده بین سرور و کامپیوتر خود را مشاهده کنید. شما می‌توانید ترافیک یک شبکه را ذخیره و هر زمانی که خواستید با این برنامه باز کنید. می‌توانید با جستجو یک عبارت خاص در بخش " Filter" در بین بسته‌ها به دنبال اطلاع خاصی بگردید.اجازه بدهید یک نکته را با هم بررسی کنیم.

بازرسی بسته‌ها

اگر به یاد داشته باشید ما همیشه توصیه‌ می‌کنیم که در صورتی که وب‌سایتی که به آن مراجعه می‌کنید دارای سرور"SSL" است حتما برای وارد شدن و دادن رمز و نام کاربری خودتان از "SSL " استفاده کنید. اینجا می‌توانیم عملا به شما نشان بدهیم چرا. تصور کنید سایت شما برای وارد کردن رمز و کلمه‌ عبور از " SSL" پشتیبانی نمی‌کند.

کافی است بسته‌ مورد نظر را با کمی صرف وقت و جستجو در بین بسته‌ها پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا همانطوری که در تصویر زیر می‌بینید به راحتی با چند کلیک، رمز و کلمه‌عبور شما قابل دسترسی باشد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

pcnewpinky

پنج‌شنبه, 07 مرداد 1395

"معرفی ابزار

برای اینکه بتوانید مواردی که در بالا توضیح داده شد را انجام دهید، می‌بایست برنامه‌ "Wireshark" را که ابزاری مناسب و نسبتا قوی برای کنترل ترافیک شبکه‌ را از اینجا دانلود و نصب کنید."

با سلام
1. کدام موارد بالایی؟
2. از اینجا دانلود کنیم؟ لینک دانلود نداره که!

پاسخ

ثبت نظر