میرکات(Meerkat) گام هایی فراتر از پخش زنده توییتر و فیس بوک برداشت.

میرکات(Meerkat) گام هایی فراتر از پخش زنده توییتر و فیس بوک برداشت.

شاید میرکات به طور موثری پخش زنده فعلی را رونق بخشیده است، اما به دنبال تغییر است. هر چند میرکات جزئیاتی راجع به آینده اش نداده است، اما به یک شبکه اجتماعی ویدئو-محور که بر گروه های کوچک تر تمرکز دارد، اشاره کرد.

ری/کد جمعه گزارش داد که میرکات در نظر دارد از پخش زنده عمومی ای که این شرکت  با آن شناخته شده است، دور شود و به جای آن بر سایر ویژگی های شبکه های اجتماعی ویدئو-محور تمرکز کند.
اگر چه میرکات همچنان به دنبال جذب تعداد زیادی از بینندگان است، مدیر عامل شرکت ،بن روبین به ری/کد گفت این شرکت برای حفظ یک پایگاه کاربر فعال از پخش کننده ها در تلاش است. همچنین این شرکت رقابت با کمپانی های اجتماعی بزرگتر مانند توییتر و فیس بوک را دلیلی برای تغییر عنوان کرد.
"در حالی که ویدئوی زنده تبدیل به یک ویژگی جالب در توییتر و فیس بوک شده است، هنوز به صورت یک شبکه جدید خود کفا توسعه نیافته است که ما امیدواریم با میرکات این توسعه را انجام دهیم". روبین یادداشتی برای سرمایه گذاران نوشت که میرکات آن را در  وبلاگ کمپانی منتشر  کرد. "همه این پلت فرم ها در حال رقابت برای ایجاد شبکه ای تکراری با نرخی رو به رشد هستند و امروز بینندگان از آنچه که ما در تابستان گذشته فکر می کردیم بسیار بالاتر نیستند."

 

داستان پشت پرده: میرکات در کنفرانس SXSW مارس گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرد، و برای زمانی کوتاه، صحبت از دنیای تکنولوژی بود. طولی نکشید که این پخش زنده به شهرت رسید، هر چند در اواخر همان ماه، توییتر پریسکوپ خرید، سپس آن را به عنوان پخش زنده خود، دوباره معرفی کرد. و در اوایل سال جاری، فیس بوک  ویژگی پخش زنده اش را به عموم ارائه کرد، که به هر کسی اجازه می داد ویدئوی زنده ای  را برای دوستان فیس بوک خودش پخش کند.

میرکات در آینده
میرکات در یادداشتش به سرمایه گذاران توضیح داد که، حتی اگر بر پخش زنده اصراری نیست، هنوز هم برای این کمپانی ارزشمند است. در واقع، میرکات به مفهوم جدیدی اشاره کرد که روی گروه های کوچکتری از دوستان، اعضای خانواده و آشنایان تمرکز دارد.

"بهترین لحظات میرکات زمانی رخ داد که افرادی که همدیگر را می شناختند (چه شخصی و یا آنلاین) به طور زنده گرد هم آمدند و در زمان واقعی تعامل داشتند". در یادداشت های این شرکت می خوانیم که:"ما در مکالمات دیدیم که بحث ها همچنان ادامه داشتند. به خصوص در CAMEO دیدیم که پخش کننده ها قادر به دیدن مخاطبانشان  بودند و به روشهای مردمی در تعامل بودند، مردم کنار دوربین با یک جلسه چت همدیگر را ملاقات می کردند. "

این دقیقا همان چیزی است که هر کسی در این مرحله حدس می زند، اما ری / کد می گوید که "برای تلفن های موبایل بیشتر شبیه به  گوگل هنگ اوت یا اسکایپ است" - مقایسه ای که برای ما مناسب به نظر می رسد. میرکات زمان دیدن نسخه جدید شبکه  اجتماعیش  را نمی گوید، اما در عین حال، شما هنوز هم می توانید برنامه پخش زنده میرکات را برای iOS و آندروید دانلود کنید.

منبع خبر: pcworld

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر