تلگراف | چند راهکار برای کاهش اطلاعات حافظه داخلی موبایل

تلگراف | چند راهکار برای کاهش اطلاعات حافظه داخلی موبایل

همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی:
همیشه برای بسیاری از کاربران این سوال پیش می‌آید که چه عاملی باعث افت سرعت موبایل می‌شود.جواب این سوال پر شدن حافظه داخلی است که با عنوان (data usage) شناخته می‌شود.

این تجربه که وقتی پیامی در گوشی خود مشاهده می‌کنید مبنی براینکه حافظه موبایل شما در حال پر شدن است بسیار بد و درگیر کننده می‌باشد. شما اگر به قول امروزی‌ها گوشی باز باشید یکی از دغدغه‌های شما در رابطه با موبایل‌تان این است که سرعت و حافظه داخلی موبایل افت نکند.

    تلگراف | پاسخ به ۶ سوال مهم در باره باتری موبایل

در این مطلب سعی شده به یک سری راه کارها برای کاهش افت سرعت و پر شدن حافظه داخلی گوشی پرداخته شود.

بیشتر دلیل اینکه حافظه داخلی موبایل پر می‌شود کمبود مرتب‌سازی در برنامه‌های نصب شده است. در ادامه شاهد راه کارهایی برای کاهش دادن حجم اطلاعات در موبایل‌های اپل و اندروید می‌‌باشيم.

1. روشن کردن وای-فای

شاید به نظرتان عجیب باشد اما باور کنید یکی از راه‌های مقابل با مشکل افزایش دیتا است. امروزه در اکثر موبایل‌ها سیستمی به نام Cloud  در منوی موبایل هست. با وارد شدن در این اپلیکیشن از پیش تعین شده می‌توانید شاهد فایل های غیر ضروری باشید.

2. چک کردن تنظیمات موبایل

در قسمت تنظیمات گوشی خود شما می‌توانید ملاحظه کنید که کدام برنامه‌های نصب شده دیتا اضافی یا اجازه کامل به آن‌ها داده شده است تا فایل‌های خود را در حافظه داخلی دخیره کنند. منظور از اجازه کامل، برای دارندگان موبایل با سیستم عامل اندروید قابل درک‌تر است.

با یک مثال توضیح می‌دهیم. شما یک برنامه در حافظه جانبی گوشی خود گذاشته‌اید. سپس بر روی آن کلیک می‌کنید تا فرایند نصب اجرا شود بعد از نصب برنامه سیستم به شما پیامی می‌دهد مبنی بر اینکه آیا اجاره کامل برای هرگونه دسترسی به برنامه می‌دهید که معمولا گزینه‌ای به نام (full acces) است.

در گوشی‌های آیفون و اندروید می‌توانید با انجام دادن دستور مقابل کنترل حافطه داشته باشید؛

1. به قسمت تنظیمات بروید.

2. سپس به گزینه موبایل دیتا مراجعه کنید.

در این قسمت شاهد این هستید که به کدام برنامه اجازه کامل داده‌اید.

3. همگام‌سازی (sync) موبایل

اگر شما کاربر اپل هستید مطمئن شوید که لیست آهنگ شما sync است تا بتوانید آفلاین هم آن‌ها را اجراء کنید.

4. خاموش کردن برنامه تازه سازی تصویر پس زمینه (background app)

این راه کار مخصوص آیفون است. این کار با اجرا دستور زیر امکان پذیر می‌باشد.

الف.وارد تنظیمات شوید.

ب.به قسمت general مراجعه کنید. فقط یادتان باشد این کار به تنهایی باعث کاهش دیتاها در حافظه داخلی نمی‌شود.

5. ایجاد زنگ هشدار حافظه

شما می‌توانید متوجه این شوید که چقدر اطلاعات به صورت دستی یعنی خود شما از برنامه‌ها استفاده می‌کنید. این قابلیت زمانی مفید است که شما هر ماه بخواهید یک میانگینی یا به عبارت دیگر وضعیت حافظه موبایل خود را بدانید مفید واقع می‌شود.

برای گوشی‌های اندروید دستورات زیر را انجام دهید؛

1. وارد تنظیمات شوید.

2. به قسمت اینترنت و بیسیم بروید.

3. در آخر به گزینه دیتا استفاده شده (data usage) مراجعه کنید.

در این قسمت شما می‌توانید باقیمانده حافظه موبایل خود را مشاهده کنید و در همین قسمت توانایی این را دارید تا محدودیتی برای حافظه بگذارید که اگر حافظه بیش از این حد مورد استفاده قرار گیرد به شما هشدار دهد.

در آیفون هم مانند بالا عمل کنید اما با این فرق که به جای گزینه (data usage) باید بروی گزینه Mobile Data and scroll مراجعه کنید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر