کمیسیون اروپا گوگل را به سواستفاده از قدرتش متهم کرد.

کمیسیون اروپا گوگل را به سواستفاده از قدرتش متهم کرد.

تک نیوز می نویسد: کمیسیون اروپا طرحی قضایی را منتشر کرده است که بر اساس آن شرکت گوگل به نقض قوانین ضدیت اروپا متهم می‌شود. بر اساس این خبر، شرکت گوگل متهم شده است که از جایگاه خاص و غالب خود بر روی فروشگاه‌ها سوء استفاده می‌کند. علاوه بر آن این کمپانی به کمک جایگاه خود و انحصاری که در دست دارد، فشارهایی را به شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های اندرویدی و همچنین اپراتورهای شبکه‌های موبایلی وارد کرد و آنها را به انجام کارهایی خاص مجبور می‌کند.

از طرفی این کمیسیون نامه‌ای به شرکت گوگل ارسال کرده است که بر اساس آن شرکت گوگل از طریق انحصاری که بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی خود دارد، در حال تقویت تسلط موتور جستجوگر خود بر دیگر رقبا می‌باشد. در حقیقت بزرگترین هشدار مربوط به این طرح مربوط به چرایی نصب پیشفرض جستجوگر گوگل بر روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار می‌باشد. از طرفی در بسیاری دیگر از دستگاه‌های اندرویدی موجود در کشورهای اروپایی نیز شاهد حضور پیشفرض این جستجوگر مشهور و بزرگ هستیم.


از طرفی اظهارات خاصی در مورد عملکرد گوگل و نگرش آن در مورد شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های اندرویدی نیز وجود دارد. در حقیقت شرکت گوگل به این کمپانی‌های تولید کننده نیاز دارد تا بتواند از این طریق سیستم عامل خود را بر روی دستگاه‌های تولید شده توسط آنها قرار دهد و سپس اپلیکیشن‌های پیشفرضی همچون جستجوگر گوگل یا مرورگر کروم را بر روی آن قرار دهد. علاوه بر آن در کنار این موارد شاهد این موضوع نیز هستیم که تنظیمات پیشفرض سیستم عامل اندروید نیز بر روی محصولات انحصاری این شرکت قرار دارد. جالب است بدانید که در کنار آن شرکت گوگل اجازه فروش گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل طراحی شده بر اساس سیستم عامل اندروید توسط شرکت‌های تولید کننده را نیز از این طریق نخواهد داد.

هم اینک گوگل 12 هفته زمان دارد تا نسبت به این اتهام پاسخ مناسبی ارائه نماید. اگر شرکت گوگل گناهکار شناخته شود می‌بایست در شیوه‌ها ارائه برنامه‌های پیشفرض خود بازبینی کرده و آنها را تغییر دهد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

maryam

سه‌شنبه, 07 اردیبهشت 1395

جالب بود....

پاسخ

ثبت نظر