احراز هویت از طریق امواج مغز

احراز هویت از طریق امواج مغز

محققان دانشگاه بینگهمتون، روشی جدید برای احراز هویت ابداع کرده‌اند که میزان دقت آن 100 درصد است.

به گزارش واحد امنیت سایبربان؛ روانشناسان دانشگاه بینگهمتون (Binghamton) روش جدیدی را ابداع کرده‌اند که از امواج مغز افراد برای احراز هویت استفاده می‌کند.
سال 2015، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه بینگهمتون به رهبری سارا لازلو (Sarah Laszlo) از 32 داوطلب درخواست کردند تا لغات متفاوتی را بخوانند. محققان نیز امواج مغزی تولیدشده حاصل از واکنش آنها نسبت به لغات را در بانک داده به عنوان نمونه ذخیره کردند. مجدداً از کاربران درخواست شد تا لغات را بخوانند. در نوبت دوم و بدون اینکه هویت کاربران مشخص شده باشد، امواج مغزی تولیدشده با نمونه‌های ذخیره‌شده، مقایسه شد و 82 تا 97 درصد کاربران به راحتی شناسایی شدند.
سال 2016، تیم تحقیقاتی بینگهمتون، به منظور افزایش دقت شناسایی و تکامل روش موردنظر؛ تعداد افراد را به 50 افزایش داده و به جای لغت، تصاویر متفاوتی به داوطلبان نشان دادند. این بار، سامانه رایانه‌ای احراز هویت، توانست 100 درصد افراد را بر اساس امواج مغزی آنها شناسایی کند.
لازلو با اشاره اهمیت استفاده از این روش در سامانه‌های امنیتی، گفت: "افزایش میزان صحت این روش به 100 درصد، امر بسیار مهمی است، به دلیل اینکه، می‌توانیم از این روش برای ورود و خروج افراد به پنتاگون و مراکز امنیتی و حساس استفاده کنیم."

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر