نرم افزار جدید سامسونگ نوزادان نارس را در شنیدن صدای مادرانشان یاری می کند !

نرم افزار جدید سامسونگ نوزادان نارس را در شنیدن صدای مادرانشان یاری می کند !

سامسونگ بخشی گسترده ای از توانش را بر روی تحقیقات مرتبط با رشته مراقبت و بهداشت متمرکز کرده است . این سازنده کره ای اخیرا یک دستگاه معاینه کننده فراصوت را وارد بازار کرده که به تشخیص زود تر از هنگام سرطان سینه از طریق جمع آوری اطلاعات مرتبط کمک می کند . پروژه جدید این سازنده مربوط به ساخت یک نرم افزار می باشد که به نوزادان نارس کمک می کند تا صدای مادران خود را بشنوند .

وویسز آف لایف (  Voices of Life ) ، نرم افزاری می باشد که توسط سازنده کره ای طراحی شده است . این نرم افزار به یک مادر کمک می کند تا صدای خود و همچنین صدای ضربان قلب و صدای لالایی خود را روی گوشی موبایل ضبط کند . بعد از ضبط شدن صدا ، وویس آف لایف صداهای پربسامد را حذف و حاصل پردازش خود را از طریق بلندگوی گوشی برای نوزاد پخش می کند . این اپلیکیشن برای ضبط صدای ضربان قلب مادر از سنسور تشخیص دهنده ضربان قلب به کار رفته در گوشی های سامسونگ کمک می گیرد . 

این احتمال تا حد زیادی وجود دارد که نوزادان نارس با اختلالات زبانی و یا توجهی مواجه شوند . صدای زیبای مادر به یک نوزاد نارس در دوران مراقبت بعد از تولد آرامش می دهد . این نرم افزار همچنین می تواند به والدین کمک کند تا در چند هفته حساس بعد از تولد با نوزاد خود ارتباط برقرار کنند ، حتی هنگامی که یک ارتباط فیزیکی بین دو طرف وجود ندارد .

سامسونگ هنوز هیچ اطلاعاتی را در مورد زمان تکمیل کردن این نرم افزار و همچنین بیمارستان هایی که از این فناوری در آینده استفاده خواهند کرد ، منتشر نکرده است . این نرم افزار زمانی که عرضه شود ، می تواند برای آن دسته از 15 میلیون نوزادان نارسی که سالانه متولد می شوند ، کمک بزرگی محسوب شود . 

منبع خبر: sammobile

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر