افتتاح دومین آسمان خراش بلند دنیا در شانگهای

افتتاح دومین آسمان خراش بلند دنیا در شانگهای

بلندترین آسمان خراش چین که ساختمانی ۱۲۷ طبقه است و در مرکز شهر شانگهای و با هزینه ۲٫۲۸ میلیارد دلار ساخته شده درب های خود را به روی بازدیدکنندگان باز کرده است. ساخت این آسمان خراش هشت سال به طول انجامیده است.با دیتا لینک همراه باشید.

این برج با ارتفاع ۶۳۲ متر اکنون پس از برج خلیفه در دوبی با ارتفاع ۸۲۸ متر در جایگاه دوم قرار گرفته است.

کاربردهای مختلفی همچون اداری، هتل، موزه و گالری های هنری خواهد داشت و همچنین از آن برای برگزاری کنفرانس ها و نمایشگاه ها نیز استفاده خواهد شد.
جیان دانیان مسئول منطقه جدید پودونگ در شانگهای در این باره گفته: “انتظار می رود پس از بهره برداری کامل، ده ها هزار نفر در این آسمان خراش مشغول به کار شوند، از آن بازدید کنند یا برای خرید به آن رفت و آمد کنند.”
جی کینگ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه برج شانگهای که مالک و سازنده این آسمان خراش است گفته طی چند ماه آینده یک سکو با دید به شهر در طبقه صد و نوزدهم این آسمان خراش راه اندازی می شود و بهره برداری کامل از تمام قسمت های این ساختمان نیز تا پیش از پایان سال جاری میلادی آغاز می شود.
بازدیدکنندگان با استفاده از سریع ترین آسانسورهای دنیا که با سرعت ۱۸ متر بر ثانیه حرکت می کنند طی ۵۵ ثانیه به این سکوی تفریحی می رسند. هنوز قیمت بازدید از این سکو اعلام نشده است.
برج شانگهای همچنین میزبان مرتفع ترین رستوران در چین در طبقه صد و بیستم خود خواهد بود. مرتفع ترین لابی هتل چین نیز در طبقه صد و یکم و مرتفع ترین استخر این کشور در طبقه هشتاد و چهارم این آسمان خراش راه اندازی خواهد شد. برای پوشش نمای بیرونی این آسمان خراش از بیش از بیست هزار قطعه شیشه ای برای پوشاندن ۲۲۰۰۰۰ متر نمای آن استفاده شده است.
این ساختمان همچنین لقب سبزترین برج چین را هم به خود اختصاص داده است. سیستم اتوماسیون انرژی این آسمان خراش دارای قابلیت رصد لحظه ای میزان مصرف برق است که در مجموع کاهش ده درصدی مصرف برق را به دنبال خواهد داشت.
این آسمان خراش تازه ترین عضو در میان مجموعه برج های بلند در منطقه لوجیازوی شانگهای است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر