چهار کار که باید حتما پیش از فروش گوشی اندروید قدیمی خود انجام دهید

چهار کار که باید حتما پیش از فروش گوشی اندروید قدیمی خود انجام دهید

اگر به هر دلیلی قصد فروش گوشی و یا تبلت اندروید خود را دارید، حتما باید پیش از فروش این کارها را انجام دهید.

آیا می خواهید گوشی اندروید قدیمی خود را بفروشید تا آخرین مدل گوشی های هوشمند را بخرید؟ اگر جواب شما بلی است، باید پیش از آن که گوشی قدیمی خود را به دست صاحب جدیدش بسپارید چند کار را حتما انجام دهید. باید اطمینان یابید که هیچ داده مهمی روی دستگاه شما نمانده است تا صاحب جدید نتواند از آن سواستفاده کند و همچنین باید یک کپی از همه داده های مهم خود که روی ان دستگاه بوده داشته باشید. 
پس اگر قصد دارید که گوشی و یا تبلت اندروید خود را بفروشید این چند قدم ساده را حتما باید بردارید تا اطمینان یابید که هیچ اتفاق بدی برایتان نخواهد افتاد. 

از همه داده های گوشی خود بکاپ بگیرید
اولین کاری که باید پیش از فروش گوشی هوشمند خود بکنید بکاپ گرفتن از آن است. قطعا شما نمی خواهید اطلاعات مهمی را که روی دستگاه قدیمی خود دارید از دست بدهید. می توانید همه داده های خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر خود منتقل کنید، و یا می توانید همه فایل های خود را به یک سرویس کلود مثل دراپ باکس، گوگل+ و یا وان درایو منتقل کنید. 
راه ساده تر برای بکاپ گرفتن از اطلاعات گوشی اندروید استفاده از حساب کاربری گوگل درایو است. می توانید از هرچیزی مانند عکس ها، داده های اپلیکیشن ها، بوک مارک ها، تقویم، مخاطبین و حتی تنظیمات شبکه وای فای خود بکاپ بگیرید. برای این کار، به Settings > Accounts > Google account بروید و همه داده هایی که می خواهید از آن ها بکاپ بگیرید را انتخاب کنید. 
ریست کارخانه ای
پس از بکاپ گرفتن از داده های مهم، باید همه آن ها را پاک کنید. این کار برای آن لازم است که صاحب جدید دستگاه به اطلاعات شما دسترسی نداشته باشد. ریست کارخانه ای همه داده های شما از جمله عکس ها، موزیک، اسناد، اپلیکیشن های نصب شده، مخاطبین، تقویم و پیام های شما را پاک می کند. برای این کار این مراحل را طی کنید: Settings > Backup & reset > Factory data reset.

کارت حافظه را بردارید 
فراموش نکنید که حتما کارت حافظه خود را بردارید. قطعا برای گوشی جدید خود به آن نیاز خواهید داشت. اگر می خواهید که دیگر از کارت میکرو اس دی خود استفاده نکنید، از مخاطبین خود بکاپ بگیرید و کارت را پاک کنید. می توانید از طریق Settings > Storage  کارت اس دی خود را پاک کنید، فقط کافی است که روی گزینه ‘Format SD card’ ضربه بزنید. 

آن را تمیز کنید
نکته کوچکی است، اما بسیار مهم است. با تمیز کردن گوشی خود می توانید آن را به قیمت بهتری بفروشید. پاک کردن صفحه نمایش، گردگیری و تمیز کردن درون آن راه های مهمی هستند و باعث می شوند که گوشی شما نو به نظر برسد. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر