سایت گوگل دات کام می‌تواند خطرناک باشد؟

سایت گوگل دات کام می‌تواند خطرناک باشد؟

هم رسان: مدتی پیش شرکت گوگل در گزارشی وب سایت Google.com را جزو سایت‌های «تا حدی خطرناک» رده بندی کرد. حالا برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده که خطر مذکور تا چه اندازه جدی است؟

به گزارش هم رسان، در این گزارش در بخش مرور امن (Safe Browsing)، شرکت گوگل وب سایت خود را به عنوان یکی از سایت‌های خطرناک برای بازدید کنندگان عنوان نموده بود و به دنبال آن فهرستی از جزئیات ایمنی سایت همراه با جزئیات آزمون‌های انجام شده را آورده بود.
با توجه به این جزئیات، Google.com صفحاتی را باز می‌کند که بازدید کنندگان را تغییر مسیر داده و به وب سایت‌های خطرناک می‌برد که این عمل باعث نصب نرم افزارهای مخرب بر روی رایانه آن‌ها می‌شود. برخی از این وب سایت‌های آلوده به بدافزار که کاربران در هنگام جست وجو در گوگل به اجبار به بازدید از آن‌ها فرستاده می‌شوند به شرح زیر هستند:
7b726aeb-a-62cb3a1a-s-sites.googlegroups.com،polnu4ewtan4iwki.ws، 40d0dfd9-a-62cb3a1a-s-sites.googlegroups.com، maeaflordapele.com،valeimaginar.blogspot.com،bou7out.blogspot.com.
در تب امنیت و حریم خصوصی در سایت این گزارش، کاربران قادر به وارد کردن هر نوع URL بوده و می‌توانند وضعیت فعلی آن را بررسی کنند.
خبر خوب اینجاست که از این لحظه به بعد، Google.com به عنوان سایت بدون خطر رده بندی می‌شود و آخرین به روز رسانی مربوط به تاریخ 1 اردیبهشت است.

 

 


در پایین صفحه، این شرکت از کاربران خواسته ترسی نداشته باشند.گاهی پیش می‌آید که کاربران گاهی محتواهای مخرب را در وب سایت‌هایی که معمولاً امن هستند، بارگذاری می‌نمایند.زمانی که وب مستر یک وب سایت را از محتویات مخرب پاک‌سازی می‌کند، Safe Browsing وضعیت ایمنی سایت را به روز رسانی می‌کند.
Safe Browsing گوگل، کمک می‌کند صدها میلیون نفر از کاربران کروم از وب سایت‌های ناامن به دور باشند. جالب اینجاست که این ابزار نقص‌های امنیتی خود گوگل را نیز رفع می‌نماید. برای کاربرانی که می‌خواهند قبل از وارد کردن نام یک وب سایت به نوار نشانی مرورگر خود از امنیت آن مطلع شوند، Safe Browsing می‌تواند بسیار مفید باشد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر