گوگل ترنسلیت به صورت نرم افزار برای همه گوشی های اندروید عرضه می شود !

گوگل ترنسلیت به صورت نرم افزار برای همه گوشی های اندروید عرضه می شود !

برای پلت فرم iOS یک آپشن آفلاین و برای طرفداران زبان چینی نیز قابلیتی به نام وورد لنز ( Word Lens ) در نظر گرفته شده است .

دیگر نیازی نیست که برای فهمیدن معنی متن خارجی خود ، همه آن متن را در سایت گوگل ترنسلیت وارد کنید . گوگل نرم افزار ترنسلیت را برای پلت فرم اندروید بروزرسانی کرده است تا قابلیتی به نام تپ تو ترنسلیت ( Tap to Translate ) را در اختیار کاربران بگذارد ، قابلیتی که دسترسی به یک دیکشنری قدرتمند را در هر زمانی و هر جایی برای کاربران فراهم می سازد و تا آینده ای نه چندان دور نیز برای پلت فرم اندروید مارشمالو هم عرضه می شود .

از هم اکنون هرکسی که نسخه 4.2 پلت فرم اندروید و یا نسخه های بالاتر این پلت فرم را بر روی گوشی خود دارد می تواند در حداقل زمان ممکن با کپی کردن متن خود در نرم افزار ترنسلیت معنی آن را دریافت کند . این قابلیت برای افرادی که به طور مداوم در شبکه های اجتماعی پیام هایی را از مخاطبان خود به زبان های خارجی دریافت می کنند ، کمک بزرگی محسوب می شود . 

گوگل در نظر دارد در چند هفته آینده قابلیت هایی را برای کاربرانی که از پلت فرم iOS استفاده می کنند ، نیز عرضه کند . در آینده نزدیک کاربران پلت فرم iOS می توانند ترنسلیت را در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارند هم در اختیار داشه باشند . 

گوگل برای کاربرانی که با زبان چینی سروکار دارند نیز برنامه هایی را تدارک دیده است . از این به بعد این کاربران می توانند به واسطه قابلیت وورد لنز که با دوربین گوشی کار می کند ، معنی متون چینی ساده و سنتی خود را درک کنند . این قابلیت برای هر دو پلت فرم محبوب اندروید و iOS عرضه شده است . با استفاده از این قابلیت کاربران از این به بعد در هنگام خواندن منو غذا در رستوران های شهر پکن با مشکلی روبرو نخواهند شد .  

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر