6 گام که توسعه برنامه نویسان باید برای بهره برداری از "اینترنتی کردن اشیا" بردارند. از انتخاب زبان گرفته تا میزبانی اپلیکیشن ها

6 گام که توسعه برنامه نویسان باید برای بهره برداری از "اینترنتی کردن اشیا" بردارند. از انتخاب زبان گرفته تا میزبانی اپلیکیشن ها

گوگل به تازه گی اعلام کرده است که سیستم عامل جدید Brillo به طور خاص طراحی شده نا گوگل را به عنوان یک عامل کلیدی در زمینه شکوفایی قرار دهد. Brillo به کاربران تاجر این فرصت را می دهد که از دستگاه های نسل بعدی از اینترنتی کردن اشیا بهره ببرند. اما کاربران چگونه می توانند به این جنبش بپیوندند؟

 

با وعده های اپلیکیشن های نا محدود، اینترنتی کردن اشیا توجه برنامه نویسان و کسانی که در زمینه تکنولوژی کار می کنند را به خود جلب کرده است. گوگل به تازه گی اعلام کرده است که سیستم عامل جدید Brillo به طور خاص طراحی شده نا گوگل  را به عنوان یک عامل کلیدی در زمینه شکوفایی قرار دهد. Brillo به کاربران تاجر این فرصت را می دهد که از دستگاه های نسل بعدی از اینترنتی کردن اشیا بهره ببرند. اما کاربران چگونه می توانند به این جنبش بپیوندند؟
در حال حاظر، گسترش  اپلیکیشن اینترنتی کردن اشیا می تواند سال ها زمان ببرد. برنامه نویسان معمولا باید در ابتدا به طور قابل توجهی زمان بازاریابی را کند کنند. و با مشکلات فزاینده تولید سخت افزار، ایجاد اتصال امن و بدون مشکل، ارتباط بین چندین دستگاه، نوآوری در زمینه اینترنتی کردن اشیا به نظر غیر ممکن می رسد.
در اینجا به چهار مانع IoT که ممکن است با آن رو به رو شوید اشاره می کنیم:
اتصال
دستگاه های IoT از طریق لایه های انتقالی متعدد متصل می شود، از پروتکل های بی شماری استفاده میکنند، و از انواع راه های پیکربندی پشتیبانی می کنند. در نظر داشته باشید که بسیاری از دستگاه ها پردازنده های کوچک و حافظه کم خواهند داشت- حتی با وجود این که Brillo قول داده است که از پس این مانع برآید. به دلیل این که اطلاعات از طریق اینترنت درحال انتقال است، این که دستگاه شما این اطلاعات را اول از همه دریافت کند و آن را با اپلیکیشن IoT اجرا کند بسیار چالش برانگیز است.
هماهنگی
برای پشتیبانی اتصال، این اپلیکیشن ها باید به شدت هماهنگ باشند. اما توسعه اپلیکیشن های هماهنگ یکی از چالش برانگیزترین عملیات در علم کامپیوتر امروز است. بیشتر برنامه نویسان تجربه کد نویسی  برنامه های هماهنگ را ندارند، و این امر باعث می شود که حتی توسعه ساده ترین اپلیکیشن های اینترنتی کردن اشیا سخت تر شود.

زیرساخت های ضعیف اینترنت
بسیاری از کشورها زیرساخت های اینتزنتی و سلولی ضعیفی دارند. حتی در ایالات متحده زیرساخت شبکه ای از همتاهای اروپایی خود وا مانده است و هرچه دستگاه های بیشتری به این سامانه متصل شوند و پهنای باند بیشتری را درگیر کنند، زیرساخت اینترنت کنونی ممکن است کشش آن را نداشته باشد.

نگرانی در مورد حریم شخصی
با آن که دولت ها روشهای آنلاینشان را برای مبارزه با تهدیدهای خارجی ارائه می دهند، بسیاری از مصرف کنندگان نسبت به دستگاه های متصل و اپلیکیشن هایی که برای به کار بردن آن ها استفاده می کنیم بی اعتماد شده اند. این مساله ممکن است روی شرکت های توسعه گر تاثیر بگذارد. در حالی که برخی از سازندگان تلاش می کنند تا خطر را با تکنولوژی امنیت سخت افزار تعبیه شده کاهش دهند اما این نگرانی ها فقط با راه حل های سخت افزاری از بین نمی رود.

غلبه کردن بر موانع
اپلیکیشن های اینترنتی عملا نامحدودند. امروزه، همه برنامه نویسان می توانند با استفاده از ابزار توسعه پیشرفته و با زبان های توانمند سازی شده ایده های نوآورانه خود را حقیقی سازند. اما برای آماده سازی معماری اپلیکیشن خود و زیرساخت آن برای گذشتن از طوفان اینترنتی کردن اشیا، این شش گام را باید در نظر بگیرید:
1.    شکست سریع هیچ کس بار اول موفق نمی شود. هرچه سریع تر شکست بخورید، سریع تر می توانید از اشتباه خود درس بگیرید. سپس، هنگامی که زمانش برسد، اپلیکیشن شما آماده درخشش می شود. زبان ها و تکنولوژی هایی را در نظر بگیرید که سرعت توسعه را افزایش می دهند، مثل Google Weave.
Google Weave، که در کنفرانس Google's I/O در ماه می در کنار Brillo معرفی شد، یک زبان مشترک برای دستگاه هایی است که روند توسعه را با به وجود آوردن این امکان که همه دستگاه ها در خانه به هم متصل شوند و برای هم تعریف شوند ،تسهیل می کند. در حالی که این برنامه تا نیمه چهارم امسال منتشر نمی شود، تحقیق و مقایسه این زبان با زبان های دیگر ، هنگامی که اطلاعات بیشتری در مورد استانداردهای ارتباطات به دست آمد، می تواند مفید واقع شود.

2.    از منظر مقیاس به آن بیاندیشید . ممکن است 10 دستگاه داشته باشید که یک روز به هم متصل شده اند  ,و در روز بعد به 100000 دستگاه افزایش یابد، و شما باید قادر باشید که از پس این تغییر بر بیایید و از آنجایی که اینترنتی کردن اشیا به شدت به اتصال پیوسته وابسته است، نیاز به نرم افزاری دارید که می تواند به روز رسانی ها را بدون اخلال در پیشینه کاربر سازگار کند.
سخت افزار یک عامل محدود کننده بوده است، اما با وجود ماشین های طراحی شده برای مقیاس های افقی ( برای مثال، آن ها می توانند با هم صحبت کنند) ، می توانید خرابی را به حداقل برسانید. اگر ممکن است، اپلیکیشن خود را روی یک ذخیره داده NoSQL بسازید. تکنولوژی NoSQL به شما این امکان را می دهد که اپلیکیشن خود را با استفاده از سخت افزار کالا افزایش دهید.

3.    از پیام های بینری استفاده کنید اگر دستگاهی که قصد ساخت آن را دارید از کدگذاری بینری معمولی به جای کدگذاری ASCII پشتیبانی می کند، از آن استفاده کنید. پیام های کدگذاری شده بینری به طور چشمگیری نیاز به پهنای باند اپلیکیشن را کاهش می دهد، که باعث پایین آمدن هزینه می شود.

4.    اپلیکیشن خود را در مکان های جغرافیایی متفاوت میزبانی کنید. اگر می توانید داده ها را به یک مرکز داده بفرستید که با حساسیت های مشتریان سازگار است، می توانید پاسخ های زمانی سریع تری دریافت کنید و هنگامی که با مساله حریم شخصی درگیری وجود دارد انعطاف پذیر تر باشید.

5.    زبان یا تکنولوژی انتخاب کنید که قادر به نمونه سازی سریع است. اپلیکیشن های بسیاری هنوز در جاوا و C# ساخته می شوند، اما این زبان ها انعطاف پذیری لازم را در محیط های اینترنتی کردن همه چیز ندارند. زبان هایی مثل اسکالا، کلوژر و روبی توسعه سریع را توسط هم نهشت حداقل ، REPL و دیگر ویژگی های زبان های پیشرفته پشتیبانی می کنند.

6.    آنچه را که می توانید برون سپاری کنید. ابزار های زیادی را در بازار می توانند به عنوان اساس برای ساخت اپلیکیشنتان عمل کند. برخی ابزار، برای مثال، می تواند به برنامه نویسان این امکان را بدهد که پیام های دستگاه JSON را توسط RESTful APIs امکان پذیر کند و این امکان را می دهد که روی پروژه خود متمرکز شوید بدون این که درگیر شبکه کردن یا همگام سازی شوید.

با جایگزین کردن ابزار مناسب، زمان بیشتری برای تمرکز روی ایده خود و به کار بری تجربیات شخصی خواهید داشت.
برخلاف توسعه اپلیکیشن در گذشته، اینترنتی کردن اشیا هنوز دوره های اولیه خود را طی می کند. در نتیجه فقط تعدادی چهارچوب و کدهای از پیش نوشته شده وجود دارد که از آن ها استفاده کنید. گوگل، سامسونگ و اپل به تازگی اینترنتی کردن اشیا را در اولویت توسعه نرم افزار و سخت افزار خود قرار داده اند. واضح است که ساختن اپلیکیشن های متصل نیاز به قوه ابتکار بالا دارد.
اما اجازه ندهید که چالش ها در مورد اینترنتی کردن اشیا شما را از سرمایه گذاری روی آن بازدارد. عمل کامپیوتر این امکان را دارد که با خواسته های ارتباطی مصرف کنندگان رو به رو شود. با تفحص مشکلات اینترنتی کردن اشیا و یافتن راه حل برای فایق آمدن به مشکلات توسعه ، می توایند برای پیش بردن این انقلاب قدم بزرگی بردارید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر