به‌روزرسانی ویندوز، از هک موس‌های بی‌سیم جلوگیری می‌کند

به‌روزرسانی ویندوز، از هک موس‌های بی‌سیم جلوگیری می‌کند

هم رسان: مایکروسافت علاوه بر انتشار به ‌روزرسانی های اجباری، یک به‌روزرسانی اختیاری نیز در دسترس کاربران قرار داده که از رایانه‌های ویندوزی در برابر حمله‌هایی که می‌تواند موس‌های بی‌سیم را هک کند، جلوگیری می‌نماید.

به گزارش هم رسان، مدتی است حمله MouseJack موس‌های بی‌سیم و صفحه کلید کمپانی‌های مختلف از جمله مایکروسافت را تحت تأثیر قرار داده است. این نقص در اوایل سال جاری توسط محققان امنیتی شرکت امنیتی باستیل نتورک شناسایی شده بود.MouseJack از چندین آسیب پذیری در پروتکل‌های ارتباطی بین دانگل های یو اس بی متصل به رایانه‌ها و موس‌های بی‌سیم و صفحه کلیدهایی که با آن‌ها جفت یا pair شده‌اند، سوء استفاده می‌کند. این معایب اجازه می‌دهد مهاجمین یک موس بی‌سیم را از فاصله 100 متری مورد هک قرار دهند؛ در نتیجه کنترل موس به دست آن‌ها می‌افتد و به طور دلخواه کلیک‌هایی را در یک رایانه انجام می‌دهند.به‌روزرسانی جدید KB3152550، از طریق یک درایور اطلاعات ورودی، موس‌های بی‌سیم تحت تأثیر قرار گرفته را فیلتر می‌کند. این به‌روزرسانی برای ویندوز 7، 8.1 و 10 در دسترس است. این امکان فقط موس‌های بی‌سیم مستقل را مورد محافظت قرار می‌دهد، نه آن‌هایی که همراه با یک صفحه کلید به عنوان بخشی از مجموعه محصولات دسکتاپ مایکروسافت به فروش می‌رسند. به‌روزرسانی مذکور برای ویندوز سرورها نیز قابل استفاده نیست.در بیانیه امنیتی مایکروسافت، دستگاه‌هایی که تحت تأثیر این حمله قرار دارند به شرح زیر معرفی شده‌اند: Sculpt Ergonomic mouse, Sculpt Mobile Mouse, Wireless Mobile Mouse 3000 v2.0, Wireless Mobile Mouse 3500, Wireless Mobile Mouse 4000, Wireless Mouse 1000, Wireless Mouse 2000, Wireless Mouse 5000 and Arc Touch Mouse.صاحبان موس‌های مایکروسافت نیازی به نصب این به‌روزرسانی ندارند زیرا اگر آن‌ها به‌روزرسانی خودکار ویندوز را فعال کرده باشند، اصلاحیه امنیتی مذکور به طور خودکار دانلود و نصب می‌شود. کاربرانی که سیستم عامل خود را با به‌روزرسانی‌های دستی پیکربندی کرده باشند، باید این به‌روزرسانی جدید را خودشان نصب کنند.

 

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر