اسکنر سیار مناسب برای کارهای کوچک: Fujitsu ScanSnap iX100

اسکنر سیار مناسب برای کارهای کوچک: Fujitsu ScanSnap iX100


گوشی های هوشمند و تبلت ها به بازیگران تجارت¬های کوچک کمک کرده اند تا قدمهای بزرگی در راه بهره وری از سیستم موبایل بردارند، اما زمانی که پای کاغذ به میان می آید، آنها هم محدود می شوند. اگرچه می توان اسناد کاغذی را با استفاده از گوشی های هوشمند و یک نرم افزار مخصوص اسکن کرد ولی این فرآیند نیز مشکل و عکسهای اسکن شده بدون کیفیت و ناامیدکننده هستند.


اسکنر موبایل ScanSnap iX100 فوتیجسو، در تلاش است تا برای کسانی که کارشان درگیر فرآیندهای غیرکاغذی است ولی به کامپیوترهای شخصی دسترسی ندارند، یک وسیله ی ارزشمند باشد. متوجه شدیم که ScanSnap iX100 براحتی از هر مکانی مانند اتاق کنفرانس، ماشین یا هرجای دیگری که تنها یک گوشی هوشمند یا تبلت موجود است می تواند فرآیند اسکن را انجام دهد.
ویژگی های اسکنر
iX100 در اندازه¬های 1.42×10.74×1.87 (HWD) اینچی و وزن 14 اونس می¬باشد. بیشتر این وزن بخاطر باتری لیتومی مجتمع آن است که فوجیتسو ادعا کرده است که جوهر کافی را برای 260 صفحه اسکن پیوسته و یا 140 صفحه اسکن مقطع فراهم می کند. در ویژگی های این اسکنر گفته نشده است که از چه Wi-Fi استفاده می کند ولی به احتمال زیاد با استاندارد 802.11 کار می کند و با فرکانس 2.4GH اجرا می شود.
ویژگی هایی هستند که اسکنر iX100 فاقد آنها می باشد، یکی آداپتور AC با شارژ USB  و دیگری محافظی برای جلوگیری از ضربه است. شما می توانید هر دو را به عنوان گزینه های اختیاری به صورت جداگانه تهیه کنید و نیز محافظ را می توان از نوع نرم یا سخت انتخاب کرد.
همچنین، اتصال iX100 به کامپیوتر شخصی یا مک نیز امکان پذیر است (اتصال اسکنر از طریق یک درگاه USB یا اتصال به شبکه ی WiFi، نصب نرم افزارهای مربوطه از روی یک DVD و کارهای دیگر. ) اما از آنجایی که این اسکنر، یک اسکنر سیار به شمار می رود، بنابراین تمرکز بر قابلیت اتصال به گوشی هوشمند یا تبلت است. نرم افزار اتصال ScsnSnsp برای iOS، اندروید و Kindle Fire نیز موجود می باشد. برای امتحان این اسکنر، این دستگاه را به آیفون 6 وصل و استفاده شده است.

iX100 2
تنظیمات و اسکن
برای اینکه iX100 و ScanSnap آن به نرم¬ افزار متصل شوند باید دکمه ی WiFi که پشت اسکنر قرار دارد، در حالت روشن قرار گیرد، قسمت جلویی باز می شود و کاغذ در آن قرار می گیرد و دستگاه روشن می شود، سپس باید دستگاه توسط گوشی یا تبلت شناخته شود و PinCode دستگاه که در زیر آن نوشته شده است، وارد شود. در این حال اسکن آغاز می شود، اگر دستگاه به مدت پنج دقیقه بدون استفاده بماند، به صورت خودکار به حالت idle می رود.
برای اسکن، باید سند را در ورودی تنظیم کرد و سپس کلید Scan، بر روی iX100 یا در نرم افزار فشار داد. می توان تنها یک کاغذ را برای اسکن قرار داد، ولی اگر چندین کاغذ در ورودی وجود داشته باشد، لازم نیست که هر بار کلید Scan فشار داده شود. (این اسکنر، یک اسکنر ساده است بنابراین برای اسکن دو طرف کاغذ، باید دستی این کار را انجام داد)
در آزمایشات انجام شده، اسکنر 11 کاغذ استاندارد را در حدود هفت ثانیه (از لحظه ی شروع اسکن تا زمانی که آخرین عکس بر روی گوشی ظاهر شود) اسکن می کند. زمانی که اسکن یه سند درون نرم افزار مربوطه ذخیره می شود، می توان آن را تغییر نام، چاپ، ارسال به ایمیل و یا توسط نرم افزار دیگری باز کرد و یا بر روی سرویس های ابری ذخیره کرد.
مسیر استاندارد کاغذ در این اسکنر، به این صورت است که کاغذ در جلو قرار می گیرد و پس از اسکن از سمت دیگر اسکنر بیرون می آید ولی اگر شما این دستگاه را در جایی استفاده می کنید که فضای زیادی وجود ندارد، می توانید درب بالای اسکنر را باز کرد و کاغذ را در آنجا قرار داد. ویژگی دیگر این اسکنر این است که می توان دسته ای از کارتهای کوچک مانند کارت شناسایی یا کارت ویزیت را پشت سر هم برای اسکن قرار داد، و نهایتا اسکنر هر کدام از آنها را به عنوان یک عکس جداگانه اسکن می کند.


برنامه اسکن در میزکار
بعد از برنامه ی موفقیت آمیز موبایل، نوبت به ویندوز در کامپیوترهای شخصی رسید. برای انجام موفقیت آمیز اسکن در ویندوز و مک چندین نرم افزار وجود دارد. این نرم افزارها عبارتند از : ScanSnap Manager، ScanSnap Organizer، CardMinder (برای کارتهای تجاری) و ABBYY FindReader (OCR).
مانند بسیاری از سی دی های نرم افزاری همراه با وسیله، در سی دی iX100 نیز دو گزینه ی دانلود نرم افزار به روز رسانی شده و نصب نرم افزار از روی سی دی وجود دارد. گزینه ی اول که دانلود حدود یک گیگابایت است، انتخاب مناسب تری می باشد، هر چند که باید به این نکته نیز اشاره کرد که علاوه بر مدت زمانی که طول می کشد تا نرم افزارها دانلود شوند، اگر شما از طرح داده ی نامحدود نیز برخوردار نباشید، با دانلود این نرم افزارها مقدار زیادی از سهم ماهیانه ی شما نیز از بین می رود.
بعد از دانلود این نرم افزارها، نصب آنها نیز وقت زیادی می  برد. در واقع فرآیند دانلود، نصب و انجام تنظیمات دستگاه بر روی کامپیوتر شخصی، کامپیوتری که مشخصات خوبی هم داشته باشد، بیشتر از یک ساعت طول می کشد که زمان زیادی است.

ix100 3
نرم افزار iX100 کامپیوتر شخصی بسیار قوی تر و پیچیده تر از نرم افزار موبایلی آن است. دو ویژگی بر روی نسخه ویندوزی موجود است که برنامه موبایل آن را ندارد؛ یکی چرخش خودکار و دیگری نیز اتصال خودکار تصاویر به یکدیگر. نمی توان گفت که استفاده از کدام یک از نسخه ها بهتر است. بسته به نوع نیاز هر فرد، نرم افزار موبایل یا کامپیوتر شخصی می تواند انتخاب شود.
اگر در جایی باشیم که موبایل و کامپیوتر به اسکنر وصل باشند، اسکنر می تواند به راحتی از بین آنها سوئیچ کند و نیز می توان عکسهایی که بر روی موبایل یا بر روی ویندوز اسکن شده اند با یکدیگر یکی کرد.
جوانب مثبت: وزن سبک و فشردگی، استفاده از WiFi و باتری که اجازه می دهد براحتی بدون حضور کامپیوتر، اسکن از طریق موبایل صورت پذیرد، اسکن دوگانه مناسب برای کارتهای شناسایی یا کارتهای تجاری
جوانب منفی: عدم یکپارچگی بین نرم افزار موبایل و کامپیوتر، نداشتن آداپتور شارژ و محافظ، اسکن یک طرفه
قیمت این اسکنر، هم اکنون، 229 دلار می باشد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر