لنوو کروم‌بوک جدید و 200 دلاری N42 را معرفی کرد

لنوو کروم‌بوک جدید و 200 دلاری N42 را معرفی کرد

به دنبال توسعه پیدا کردن بازار کروم‌بوک‌ها و استقبال کاربران از این لپ‌تاپ‌ها، شرکت لنوو، محصولات جدید سری N را به منظور گسترش دادن فعالیت‌های خود معرفی نمود و اذعان داشت که اولین عضو از این خانواده جدید یعنی کروم‌بوک N42 قرار است در اختیار دانش‌آموزان مقطع K-12 در آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد.

این محصولات جدید با قابلیت‌های فنی بسیار خوبی نسبت به گذشته همراه شده‌اند و قرار است در آن از پورت‌های تقویت‌شده، لولا‌های محکم‌تر، کیبورد ضد نشت و به صورت کلی ویژگی‌های جدیدی که بتواند از آسیب دیدن دستگاه در برابر صدمات احتمالی جلوگیری نماید. البته این محصول قرار نیست که به صورت اختصاصی وارد بازار آمریکا شود و مدیران تصمیم گرفته‌اند تا کروم‌بوک N42 را از ماه ژوئن (اواسط خردادماه)، با قیمت تنها 199 دلار به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار دهند.

اما در مورد مشخصات فنی این کروم‌بوک باید اشاره داشته باشیم که لنوو از 4 گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای N42 استفاده نموده که می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف سازد. همچنین صفحه‌نمایش 14 اینچی لمسی با رزولوشنی که البته هنوز مشخص نشده، کیفیت بالایی داشته و می‌تواند یکی از نقاط قوت این محصول در نظر گرفته شود. هرچند شاید با خود بگویید که مشخصات فنی این کروم‌بوک چندان بالا نبوده و حافظه‌ی داخلی آن نیز حجم پایینی دارد. در این مورد باید به قیمت این محصول نیز توجه داشته باشید.

هرچند، انتظار می‌رود که لنوو همزمان با آغاز فروش کروم‌بوک N42 در ماه ژوئن، اطلاعات بیشتری از این محصول را منتشر سازد. با این حال مدیر ارشد شرکت لنوو در بیانه‌ای رسمی در مورد کروم‌بوک‌های جدید سری N اذعان داشته که این محصولات جدید، ارزشمندترین کروم‌بوک‌هایی هستند که این شرکت تاکنون تولید نموده است.

این روزها کروم‌بوک‌ها واقعاً محبوبیت بسیار بالایی نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند و سازندگان نیز این محصولات را یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری خویش در نظر گرفته‌اند. طبق گزارشاتی که پیش‌تر مرکز تحلیل آمار IDC منتشر نمود نیز در سه ماهه‌ی اول سال 2016، برای اولین بار، فروش کروم‌بوک‌ها بیشتر از مک‌بوک‌های شرکت اپل بود و این موضوع محبوبیت بسیار بالای این محصولات را نشان می‌دهد. باید توجه داشت که این در شرایطی است که فروش کامپیوترها به شکل قابل توجهی نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران نیز در مورد آینده‌ی این صنعت ابراز نگرانی کرده‌اند.

حال باید ببینیم که با به‌روزرسانی‌های جدیدی که گوگل قصد عرضه آن را دارد، با فراهم شدن امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی این کروم‌بوک‌ها، باز هم شاهد افزایش فروش این محصولات خواهیم بود یا نه.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر