اقدام مایکروسافت برای افزایش سرعت اینترنت جهانی

اقدام مایکروسافت برای افزایش سرعت اینترنت جهانی

Redmond بزرگ به شرکت ها وعده ی سرمایه گذاری برای توسعه ی راه حل های جدید برای دسترسی به اینترنت را داده است.
در این راستا مایکروسافت کمک های مالی فراوانی را به کار آفرینان در جهت افزایش سطح دسترسی افراد در سرار جهان اعطا کرده است. به این طریق که اگر فناوری جدید در دسترس افراد قرار گیرد می توانند از اینترنت با سرعت و کیفیت مطلوب بهره مند شوند.

افزایش سطح دسترسی افراد با حل مسائل و مشکلات مالی، کمک های نقدی و راه اندازی استارت آپ ها با تمرکز بر فناوری به منظور بهبود دسترسی جوامع به اینترنت است.
در این دوره از سرمایه گذاری 12 کسب و کار در 11 کشور موفق بوده اند که این موضوع را مایکروسافت در روز یکشنبه اعلام کرد.
هدف از این طرح با توجه به اظهارات این شرکت دموکراسی افزایش دسترسی افراد به اینترنت از طریق کمک های مالی، مشارکت های تجاری، تعامل بین رهبران می باشد.
به منظور اعطای واجد شرایط بودن به مجموعه ی مایکروسافت، این شرکت قصد استفاده از فن آوری های نو آورانه ای را دارد که منابع بلا استفاده را مهار می کنند، مانند فضاهای سفید صفحه ی تلویزیون، فرکانس های استفاده نشده ی رادیو و تلویزیون و ... تا از این طریق بتواند به گسترش اتصال به اینترنت کمک کند همانند کسب و کار های مقیاس پذیر و راه حل های پایدار.
شرکت هایی که تحت کمک های مالی وسیع مایکروسافت هستند طیف وسیعی از کشور ها را در جهان شامل می شوند.
علاوه بر حمایت های مالی مایکروسافت قول داده است که برنامه های بی همتا و مربی، تحقیق های خود شرکت، تیم توسعه که با تماس می توان به آن ها دسترسی داشت همچنین کنفرانس های مجازی در طول سال در اختیار شرکت های تحت حمایت قرار گیرد تا بتوانند بهترین عملکرد خود را رقم بزنند.
سخن گوی این شرکت می گوید: برای توامند ساختن بیشتر مردم و سازمان ها و بهره مندی بیشتر جوامع مایکروسافت اقداماتی را انجام داده است. این شرکت سواد و دانش دیجیتالی، ایمنی آنلاین و برنامه های آموزش و پرورش علوم کامپیوتر را از طریق ابتکار عمل YouthSpark جهانی خود به دنیا عرضه کرده است. به علاوه کمک های مالی برای استفاده از محصولات Cloud و سازمان های آموزش غیر انتفاعی در نظر گرفته است.
در میان دریافت کنندگان کمک مالی از مایکروسافت برای افزایش دسترسی مقرون به صرفه ی افراد به اینترنت، می توان شرکت های آفریقایی توزیع کننده ی انرژی های تجدید پذیر از رواندا، شرکت جدید New Sun Road از اوگاندا، آزمایشگاه زایا در هند و طیف وسیعی از شرکت های اتصال در هند، آمریکا، نینجریه و فیلیپین نام برد.
علاوه بر این، Redmond بزرگ در چهار شرکت کاربردی Kelase در اندونزی، Movivo از بریتانیا، شرکت آرژانتینی مبتنی بر Tambero,com و VistaBostawana سرمایه گذاری کرده است.
پگی جانسون (Peggy Johnson) معاون اجرایی رئیس توسعه و کسب و کار مایکروسافت، می گوید: بیش از نیمی از مردم جهان فاقد دسترسی به اینترنت هستند. این امری چالش بر انگیز است و مستلزم راه حل های خلاقانه و راه بردی می باشد.
با استفاده از فناوری های نوین و همکاری با کار آفرینان محلی، که نیاز های جوامع خود را درک می کنند، است که اینترنت در دسترس می باشد. امید است با ایجاد راه حل های پایدار نه تنها برای امروز بلکه برای آینده نیز این مسئله ی مهم در دسترس عوام باشد.
نه تنها شرکت مایکروسافت به دنبال راهی برای گسترش اینترت است بلکه Google’s Project Loon نیز با استفاده از بالن هایی برای افرایش پهنای باند اینترنت به عنوان توسعه دهنده فعالیت می کند.

 

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر