تیم سیتریکس به کمک گسترش ویندوز 10 مایکروسافت می آید

تیم سیتریکس به کمک گسترش ویندوز 10 مایکروسافت می آید

تیم سیتریکس Citrix و مایکروسافت به زودی همکاری تازه ای آغاز خواهند کرد.این تیم به کمک مایکروسافت خواهد آمد تا Windows 10 enterprise را پیش از پیش برای کاربران و علاقه مندان گسترش دهد. مایکروسافت اعلام کرده است که این قرار داد برای هر دو طرف سودمند است و برای ارتقای کیفیت این نسخه از ویندوز امتیاز بزرگی محسوب می شود.

مایکروسافت اعلام کرده است یک همکاری جدید با شرکت نرم افزار سازی مجازی سیتریکس آغاز خواهد کرد و قرار دادهای اولیه منعقد شده است.از جمله مزایای عقد شده در این قرار داد، دسترسی کاربران Windows 10 enterprise به XenDesktop VDI سیتریکس است. سیتریکس Citrix ، شرکت نرم‌ افزار آمریکایی است، که در زمینه ارائه خدمات سرورها و شبکه‌ های رایانه ‌ای، سامانه ‌های کنترل از راه دور رایانه و رایانش ابری ، همچنین ارائه نرم‌ افزارهای شناسایی یگانه، سرورهای کاربردی ، ترمینال رایانه، نرم‌ افزارهای مالکیتی، نرم ‌افزارهای مجازی‌ سازی و مجازی‌ سازی شبکه فعالیت می ‌نماید. با برنامه های سیتریکس به همراه تکنولوژی ترمینال سرویس مایکروسافت، می توانید تمامی نرم افزارهای تحت ویندوز و یا حتی تحت وب خود را به صورت متمرکز و مجازی در هر زمان و هر مکان در اختیار کاربران خود بگذارید. نرم افزار XenDesktop امکان ارائه تمامی نرم افزارها و محیط های کاری DeskTops را به کاربران شما که ممکن است با هر دستگاهی به شبکه وصل شوند و نیاز به اجرای برنامه های خود را داشته باشند فراهم می کند. دستگاهای مانند تبلت ها، اسمارت فون ها ، کامپیوترهای رو میزی، کامپیوترهای مک، و یا تین کلاینت ها. تنها XenDesktop ، می تواند قابلیت مالتی تاچ را به برنامه های شما روی دستگاه های مختلف بدهد.کاربران شما می توانند از لیست برنامه های موجود در "فروشگاه" یا همان شبکه شما هر کدام را که نیاز داشته باشند انتخاب و اجرا نمایند. کیفیت و کارائی HDX در شبکه های موبایل مانند 3G و 4G نیز قابل استفاده می باشد.برنامه XenDesktop بر پایه پلتفرم Avalon نوشته شده و قابلیت های زیادی از جمله مدیریت ساده، پیاده سازی سریع و معماری سازگار با پردازش ابری Cloud-ready را دارد.

مجازی سازی دسکتاپ کاربران به این صورت است که با مجازی سازی دسکتاپ ها می توان از هر سیستم عامل کاربری مانند ویندوز XP ، ویستا یا ویندوز 7و غیره .... یک نسخه تهیه و هر کدام از آنها را به صورت مجازی در اختیار کاربران گذاشت. کاربران امکان انتخاب هر یک از سیستم ها را در هر شروع به کار دارند. با این روش دسکتاپ مورد نظر کاربر روی هر دستگاهی قابل استفاده و دسترس است. این روش بیشتر برای استفاده با تین کلاینت ها به کار گرفته می شود.

لازم به ذکر است مایکروسافت ویندوز 10 را در نسخه های متفاوت ارائه داده است و یکی از آن ها Windows 10 enterprise است که برای کاربری شرکت های بزرگ ، طراحی شده است. Windows 10 Mobile Enterprise هم یک نسخه از ویندوز 10 موبایل است که برای اسمارت فون ها و تبلت های کوچک به عنوان سیستم عامل روی آن ها طراحی شده است.

برد اندرسون یکی از اعضای مایکروسافت در مورد این همکاری را در وب گاه مایکروسافت تشریح کرد:

" به عنوان بخش گسترده ای از این همکاری ، مایکروسافت و سیتریکس به کاربران ویندوز 10 اینترپرایس گزینه های انعطاف پذیری برای سازماندهی سیستم خود ارائه خواهد داد و نتایج این همکاری را کاربران در طول همین سال مشاهده خواهند کرد .برای هر کاربر گزینه ای برای مدیریت ویندوز ارائه خواهد شد که مستقیما بر روی مدیریت بیزینس آژور Azure تاثیر گذار است و به گسترش برنامه های مجازی کاربران یا دسکتاپ کمک خواهد کرد همچنین سرویس Citrix' migration موجب ارتقای سرعت سیستم کاربرانی که از فضای ابری مایکروسافت استفاده می کنند می شود."

 

برد اندرسون در مورد اهمیت این گزینه و این امکان تازه افزود:

" این امکان تازه به شدت در کاهش هزینه های گسترش و تست ویژگی های تازه معرفی شده برای ویندوز موثر می باشد و در وقت صرفه جویی خواهد شد. به وسیله ی AppDNA ( یک تست نرم افزار و مدیریت تکنولوژی است ) و قابلیت مجازی سازی سیتریکس ، شما می توانید در دامنه ای مطمئن و پر سرعت ویندوز خود را سازماندهی نمایید و اپلیکیشن های سیستم خود را تنها با یک کنسول مدیریت کنید. "

 

اندرسون تاکید نمود که سرویس آژور توسط سیتریکس مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا به بهترین شکل گسترش و ارتقای کیفیت ویندوز 10 انجام شود و آژور نقشه راه آینده ی تغییرات آینده خواهد بود.

برای افرادی که با کارایی آژور آشنا نیستند، آژور یک پلاتفرم رایانش ابری مایکروسافت است که برای ایجاد، توسعه و مدیریت اپلیکیشن‌ ها از طریق یک شبکه جهانی از مراکز داده تحت مدیریت مایکروسافت می‌ باشد.

مایکروسافت شهریور سال نود و چهار ویندوز 10 خود را معرفی نمود و از آن زمان برای ارتقای کیفیت و گسترش کاربری آن در میان کاربران و حمایت ویندوزی ها تلاش های متعددی دارد.

منبع خبر: windowsCentral

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر