WhatsApp Gold ، یک سارق و هکر متقلب ! مراقب باشید !

WhatsApp Gold ، یک سارق و هکر متقلب ! مراقب باشید !

همان طور که می دانید امروزه گوشی های هوشمند هدف های مورد علاقه هکرها و سارقان اطلاعات شخصی هستند . این دستگاه های کوچک طرفداران زیادی دارند و در دست اغلب مردم ، پیر و جوان و یا هر کسی که نسبت به توانایی های اینترنت بی اطلاع است ، یافت می شوند .

سرقت اطلاعات می تواند به گونه ای بسیار ساده از طریق کلیک کردن بر روی لینک موجود در یک پیام متنی که شما را به چک کردن یک سایت تبلیغاتی ترقیب می کند و یا درخواست تایید نام کاربری و ایمیل اکانت آی کلود ( iCloud ) شما انجام پذیرد . سارقان اطلاعات همچنین می توانند برای کسب مطالب مورد علاقه خود از روش هایی پیچیده تری نیز استفاده کنند ؛ به طور مثال این امکان وجود دارد که سرقت کننده اطلاعات در ظاهر یک نرم افزار ظاهر شود که حتی فرآیندهای کنترلی - امنیتی گوگل و اپل نیز قادر به تشخیص و شناسایی آن نیستند . 

اخیرا گزارش هایی در مورد یک پیام جدید سرقت کننده اطلاعات منتشر شده است . ظاهرا سارقان اطلاعات این بار از ظاهر نرم افزار پیام رسان محبوب ، واتساپ ، استفاده کرده اند . در این پیام ذکر شده است که کاربران می توانند با بروزرسانی نرم افزار خود به نسخه پریمیوم گلد ( Gold ) ویژگی های پیشرفته ای را در اختیار داشته باشند که تنها افراد مشهور می توانند از آن ها استفاده کنند . طبق گزارش های موجود این پیام حاوی یک لینک می باشد که کاربران را به یک سایت منتقل می کند . ظاهرا پس از انتقال یافتن به سایت یک بدافزار با سرعت به گوشی کاربر هجوم می آورد .

البته همه آن کسانی که به میزان زیادی با اینترنت سر و کار دارند می دانند که  پرچم های قرمز رنگ – کمپین های بازاریابی که از عبارت های " اسرار آمیز " و " مخصوص نامداران " و لغات هم خانواده این عبارت ها استفاده می کنند - هدف چندان خوبی ندارند . در هر حال بهتر است بدانید که این سارق پلید در فضای مجازی در حال پرسه زدن می باشد ، از این رو توصیه می شود که دوستان و آشنایان خود را نسبت به ماهیت آن مطلع سازید .  

نظر مترجم :

پیام ذکر شده هوشمند و دارای یک لینک است و از شما می خواهد که پیام دریافتی را برای 20 نفر از کاربران واتساپ ارسال کنید ؛ سپس کاربر را به مرحله بعد که دانلود یک نرم افزار رایگان است منتقل می کند . در این مرحله ، دانلود یک نرم افزار انتخابی از بین چند نرم افزار معروف به شما پیشنهاد می گردد . براساس محتویات این خبر این احتمال وجود دارد که منظور از بدافزار یکی از همین نرم افزارهای انتخابی باشد .

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر