پردازنده های Kaby Lake اینتل در انتهای 2016 به بازار ارایه خواهند شد

پردازنده های Kaby Lake اینتل در انتهای 2016 به بازار ارایه خواهند شد


اینتل  سری تراشه های  Kaby Lake درست یکسال پس از تراشه های Skylake در یکی از ماه های آگوست یا سپتامبر ارایه خواهد نمود. معرفی این تراشه ها در فصل سوم سال به این معنی است که  اینتل ارایه ی تراشه های تولید شده با استفاده از فرآیند ساخت 10nm را باز هم با تاخیر خواهد انداخت.

طبق این گزارش پردازنده های Kaby Lake جایگزین واحد های پردازش مرکزی این شرکت با نام Cannon Lake خواهند شد و از تراشه های Skylake پیشی خواهند گرفت. این تراشه ها با فناوری تولید 14nmی ساخته خواهند شد و از نظر طراحی و ساختار میکرویی شبیه تراشه های Skylake خواهد بود. مشخص نیست که این تراشه از دستور العمل های جدیدی چون AVX-512 (AVX 3.2) پشتیبانی می کند یا خیر.
پیش از این باور بر این بود که Kaby Lake راه حل موقت این شرکت برای نوسازی خط تولید اینتل قبل از ورود تراشه های تماماً جدید 10nm ی Cannonlake به بازار است. اما چیزی که اکنون از گفته ی DigiTimes برداشت می شود این است که تراشه ی Kaby Lake خانواده ای از محصولات است که قرار است برای مدتی طولانی در صدر محصولات اینتل قرار داشته باشد. گزارش نشان می دهد که اینتل تراشه های سطح مصرف کننده (خانگی) Kaby Lake را در سپتامبر 2016 وارد بازار نماید و سپس در ابتدای 2017 تراشه های مربوط به سازمان های بزرگ را وارد بازار نماید. چنین برنامه ای نشان می دهد که این شرکت قصد ندارد تراشه های 10nmی خود را تا حدود سال 2017 به بازار ارایه نماید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر