پنج پروژه مهم و کاربردی با آردیونو

پنج پروژه مهم و کاربردی با آردیونو

آردیونو یک میکروکنترلر تک‌بردی است که به منظور تولید راحت‌تر برنامه‌هایی که با اشیاء یا محیط تعامل داشته باشند. با این میکرو کنترلر می توانید چیزهای باور نکردنی بسازید. حال تصور کنید که آردوینو را با پرینتر سه بعدی ترکیب کنید. می توانید چیزهای باورنکردنی و نامحدودی بسازید که در این مقاله به پنج تا از این پروژه ها اشاره می کنیم.

شما می توانید با آردوینو چیزهای بسیار باحالی بسازید. همچنین می توانید با استفاده از پرینتر سه بعدی هم چیزهای بسیار جالبی بسازید. پس اگر از هردو استفاده کنیم چه به دست می آید؟ چند چیز خیلی خیلی باحال. در این مقاله به پنج پروژه آردوینو که می توانید آن ها را پرینت سه بعدی کنید می پردازیم. 

کوادکوپر که توسط آردوینو رانده می شود 
دو تا از پرطرفدار ترین چیزها امروزه در دنیای عاشقان تکنولوژی پرینت سه بعدی و پهپادها هستند. پس چرا این دو را با هم مخلوط نکنیم تا یک پهپاد پرینت سه بعدی کوادکوپر بسازیم؟ با استفاده از یک دستگاه رادیو، کیت قطب نما، موتور، کنترلگر سرعت، و چند قطعه دیگر و یک آردوینو و یک فریم سه بعدی پرینت شده، می توانید کوادکوپر کوچک خود را بسازید. اگر کیت استارتر آردوینو را دارید، شاید قطعه هایی از آن را داشته باشید، می توانید بقیه قطعات را به راحتی به صورت آنلاین خریداری کنید. 
البته برای این که همه چیز را به فریم متصل کنید به سیم کشی زیادی نیاز دارید، اما راهنمای ساخت Nolan5454 با توضیحات دقیق خود به شما کمک می کند. همچنین شامل فایل های پرینتر می شود، پس برای انجام کار فقط به یک پرینتر نیاز دارید. وقتی که همه کارها را انجام دادید، می توانید با استفاده از GPS یا فرستنده FM پرواز کنید. 

روبات چرخ دار آردوینو 
روبات های آردوینو خیلی باحال هستند، و می توانید با کیت های بسیار زیادی آن ها را بسازید. همچنین می توانید آن را به آردوینو نانو متصل کنید تا قابلیت دویدن پیدا کند. روبات را می توانید توسط کنترل از راه دور IR، به صورت خودکار با استفاده از قابلیت تشخیص مانع و یا " حالت مانیتور"، که از یک سنسور مافوق صوت استفاده می کند کنترل کنید. 
به اضافه پرینت بدنه، به یک آردوینو نانو، یک موتور فرمان یار، یک رسیور IR و کنترل از راه دور، یک سنسور مافوق صوت، یک اسپیکر و چند باتری AAA نیاز دارید. خوشبختانه، همه این ها در کیت استارتر موجود می باشند. بعد از این کارها به یک پرینت سریع و راه اندازی موتورها نیاز دارید. 

لامپ DNA
برای این پروژه به قطعات بیشتری نسبت به قبلی ها نیاز دارید، که شامل تعداد زیادی LED، خازن، ارتعاش سنج، ترانزیستور، سوئیچ برق AC و اتصالگر می شود. از آنجایی که با جریان اصلی برق سر و کار دارید هنگام ساخت این یکی بسیار مراقب باشید. 
وقتی که بخش های مختلف را کنترل کردید، به اندکی مهارت های برق کشی نیاز دارید تا دو مارپیچ سه بعدی را به یک موتور چرخنده ، مانند موتور مایکروویو و آن را به برق اصلی متصل کنید. راهنمای ساخت eLab شما را در ساخت این دستگاه راهنمایی می کند. وقتی که کارتان تمام شد یک رشته چرخشی از DNA های درخشان دارید. 

Pip-Boy 3000 Mark II
این پروژه و پروژه های مشابه از زمان انتشار Fallout 4 در حال ساخته شدن هستند، که می توان دلیل آن را متوجه شد: چرا که یک گجت کوچک خیلی باحال است! به تعدادی قطعه منحصر به فرد نیاز دارد که شامل: ژیروسکوپ، دستگاه تنظیم برق، صفحه نمایش خازنی با درایور برد، نور فلش، سنسور فشار، سنسور متان و یک کیس چند قسمتی سه بعدی پرینت شده می باشد. 
لازم است که یک برد  I/O مخصوص بسازید، البته راهنمای ساخت will sweatman توضیحات کاملی از آنچه باید انجام دهید به شما ارائه می دهد . البته شما به هیچ وجه نمی توانید از این پروژه به عنوان یک لباس هالووین و یا بازی استفاده کنید. 

ماشین CNC
اگر می خواهید میکراسپیس خود را بسازید، ماشین CNC به کارتان می آید. توضیحات liquidhandwash در مورد قطع و مته کاری تخته مدار به درد هر پروژه ماشین کاری دیگر نیز می خورد. این پروژه به تعداد زیادی قطعات پرینت شه بعدی شده نیاز دارد. 
همچنین به تعداد زیادی قطعه نیاز دارید که شامل اتصال دهنده ها، یاتاقان، ماژول رله و اتصال گر DC، چند قطعه متال برای سطح، و آردوینو می شود. این پروژه کمی سخت است، داشتن ماشین CNC حسابی به کارتان می آید. 

پرینتر سه بعدی ندارید؟ خودتان بسازید!
اگر پرینتر سه بعدی ندارید، برای پرینت سه بعدی اجزا گزینه های مختلفی وجود دارد: می توانید یکی بخرید، یکی قرض بگیرید، به مراکز انتشاراتی که پرینت سه بعدی انجام می دهند بروید و یا خودتان یک پرینتر سه بعدی آردوینو بسازید! 
این پرینتر سه بعدی خاص، یک پرینتر سه بعدی  EWaste بسیار کوچک است، و ممکن است به درد پرینت برخی از قطعات بزرگ نخورد، اما خودش پروژه خانگی بسیار باحالی است، قیمت آن پایین است و از آنجایی که بیشتر از قطعات قابل بازیافت استفاده می کند طبیعت دوست است. به چند درایور CD و DVD، یک درایو دیسک فلاپی، یک منبع تغذیه، یک اکسترودر، چند قطعه اضافی نیز نیاز دارید. 
البته برای ساخت این پروژه به کالیبراسیون و مهارت های ابتدایی الکترونیک نیاز دارید، اما محصول نهایی واقعا پر استفاده است و به کارتان می آید. 

پروژه های سه بعدی پرینت شده آردوینو مورد علاقه شما 
ترکیب پرینت سه بعدی و آردوینو کار سختی نیست و پروژه های بالا می توانند به شما نشان دهند که این ترکیب چه قابلیت نامحدودی دارد. اگر خودتان پرینتر سه بعدی ندارید، می توانید از پرینتر فردی دیگر استفاده کنید و یا به مرکز پرینت بروید. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر