محبوب ترین نرم افزار پیام رسان ( اندروید ) جهان چیست ؟

محبوب ترین نرم افزار پیام رسان ( اندروید ) جهان چیست ؟

امروزه وقتی که صحبت از نرم افزارهای پیام رسان به میدان می آید ، اسامی و برندهای زیادی مطرح می شوند . زمانی تنها نرم افزارهای اسکایپ و فیس بوک مسنجر کار ارسال پیام های متنی کاربران را انجام می دادند اما هم اکنون حتی اگر که نخواهیم که نامی از نرم افزارهای ترکیبی ( نرم افزارهایی که هم شبکه اجتماعی هستند و هم پیام رسان خصوصی ) مانند اسنپ چت ببریم ، انتخاب های بسیار زیادی نظیر مانند واتساپ ، وایبر ، تلگرام و هنگ آوت در جلوی ما ظاهر می شوند .

انتخاب یک نرم افزار پیام رسان از سوی یک کاربر بیشتر به این مطلب بستگی دارد که دوستان و آشنایان آن کاربر از چه نرم افزاری استفاده می کنند . توضیح این مطلب بسیار ساده است ؛ اگر که شما طرفدار پر و پا قرص تلگرام باشید اما مخاطبان شما ارتباطات پیامی خود را با استفاده از واتساپ انجام دهند شما هم مجبور می شوید که روی علاقه خود پا بگذارید و به واتساپ روی آورید . یک نرم افزار برای این که بتواند در چشم کاربران عزیز جلوه کند مجبور است سختی های زیادی را تحمل کند اما آیا تا به حال با خود اندیشیده اید که در این بازار پر رقابت ارتباطی محبوب ترین نرم افزار پیام رسان دنیا چیست ؟

این سوال تنها ذهن شما را درگیر نکرده است بلکه شرکت های رتبه دهنده بزرگی نظیر سیمیلار وب ( SimilarWeb ) نیز به دنبال جواب آن هستند . سیمیلار وب اخیرا برای یافتن پاسخ این سوال اطلاعات دستگاه های اندروید 187 کشور جهان را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که واتساپ هم اکنون در دنیای نرم افزارهای پیام رسانی حرف اول را می زند . 

علی رغم این که نرم افزار مسنجر فیس بوک هنوز در برخی از کشورهای منطقه اقیانوسیه و اروپا مانند آمریکا ، کانادا ، آلمان و فرانسه جولان می دهد ، در مناطقی نظیر آمریکای جنوبی ، آفریقا ، روسیه و چین کاربران واتساپ را به عنوان نرم افزار کاربردی و محبوب خود انتخاب کرده اند ؛ البته نباید برای فیس بوک تاسف خورد زیرا این غول ارتباطی چند وقت پیش به پیروی از قانون " اگر نمی توانی ببری ، بخرش " واتساپ را در ازای مبلغ 21.8 میلیارد دلار ناقابل خریداری کرد . 

بررسی سیمیلار وب همچنین نشان داده است که وایبر در مقام سوم و تلگرام ، که با رمزبندی سر تا سری خود بازار بسیار قدرتمندی را برای خود ایجاد کرده است ، در مقام ششم قرار دارد . نکته جالب این است که هنوز در اریتری و آفریقا ChatON سامسونگ محبوب ترین نرم افزار پیام رسان است ،علی رغم این که سازنده کره ای پارسال اعلام کرد که می خواهد به فعالیت این سرویس پیام رسان پایان دهد . ظاهرا سامسونگ در برنامه خود تغییراتی ایجاد کرده است زیرا ChatON هنوز زنده است و در پلی استور سکونت دارد .

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر