از دریچه تاریخ: زبان برنامه نویسی جاوا متولد شد

از دریچه تاریخ: زبان برنامه نویسی جاوا متولد شد

21 سال پیش در روز 23 ماه می سال 1995 میلادی نخستین نسخه‌ی زبان برنامه نویسی جاوا منتشر شد.

جاوا (Java) یک زبان برنامه‌نویسی شی‌گرا است که برای نخستین بار توسط جیمز آرتور گاسلینگ(James Arthur Gosling)طراحی شد؛ کسی که او را به عنوان پدر زبان برنامه نویسی جاوا می‌شناسند.

او از دانشمندان کامپیوتر و متولد کانادا است. وی در زمانی که در شرکت سان مایکروسیستمز مشغول به فعالیت بود موفق شد تا این زبان برنامه نویسی را طراحی و به دنیای تکنولوژی عرضه کند.

 

 


مروری کوتاه بر تاریخچه جاوا

در سال 1990 سان میکروسیستم در حال توسعه نرم افزاری برای استفاده ابزارهای الکترونیکی بود که مسئولیت گروه به عهده ی جیمز کاسلینگ گذاشته شد. در سال 1991 گروه تصمیم گرفت که زبان جدید را OAK بنامند. در سال 1995 زبان OAK به JAVA تغیر نام پیدا کرد و توسط مایکروسافت و نت اسکیپ پشتیبانی گردید. زبان جاوا شبیه به ++C است اما مدل شی‌گرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین کمتری پشتیبانی می‌نماید. یکی از قابلیت‌های اساسی جاوا این است که مدیریت حافظه را بطور خودکار انجام می‌دهد. ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان نسبت به زبانهای نسل اول C بالا بوده و وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیست. حال این زبان برنامه نویسی توسعه یافته و تاکنون 8 نسخه از آن منتشر شده است.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر