4 ترفند افزایش قدرت سیگنال‌های روترهای بی‌سیم

4 ترفند افزایش قدرت سیگنال‌های روترهای بی‌سیم

سیگنال شبکه وای‎فای خانگی را می‎توان با صرف اندکی زمان و چند تغییر ساده تقویت کرد. برخی از این تغییرات در تمام مودم‎ها و روترها مشترک هستند اما برای افزایش بیشتر کارایی باید به قابلیت‎های سخت‌افزاری موجود در روتر و دستگاه افزایش دهنده قدرت سیگنال خود مراجعه کنید. این نکته را نیز فراموش نکنید که دستگاه‎های وای‎فای قدیمی‎ متصل شبکه شما نیز می‎توانند روی کارایی آن تاثیر منفی داشته باشند.

ارتقا به وای‎فای 5 گیگاهرتز

اغلب روترهای بی‎سیم موجود همچنان از فرکانس قدیمی ‎ 2.4 گیگاهرتز استفاده می‎کنند، در حالی که روترهای جدید 802.11ac توانایی استفاده از هر دو فرکانس 5 و 2.4 گیگاهرتز را دارند. دستگاه‎های جديد سازگار با 5 گیگاهرتز به طور خودکار به وای‎فای 5 گیگاهرتز متصل می‎شوند، در حالی که دستگاه‎های قدیمی‎تر شما تنها می‎توانند به وای‎فای 2.4 گیگاهرتز متصل شوند.

 

 

 

فرکانس 5 گیگاهرتز تداخل کمتری با سایر سیگنال‎های موجود پیدا می‎کند. احتمالا هنوز خیلی از همسایگان شما از وای‎فای 2.4 گیگاهرتز استفاده می‎کنند، به همین دلیل تداخل با 5 گیگاهرتز به حداقل ممکن خواهد رسید. مهم‎تر از این، وای‎فای 2.4 گیگاهرتز تنها سه کانال (1، 6 و 11) غیر قابل تداخل را به شما ارائه می‎کند، اما وای‎فای 5 گیگاهرتز 23 کانال برای ارائه در اختیار دارد که هیچ کدام از آنها با یکدیگر تداخل پیدا نمی‎کنند. دستگاه‎های بی‎سیم قدیمی‎تر 2.4 گیگاهرتز مثل تلفن‎های بی‎سیم و دستگاه‎های نظارتی کودک نیز نمی‎توانند با وای‎فای 5 گیگاهرتز تداخل ایجاد کنند.

نتیجه‌گیری: فرض کنید که شما یک دستگاه سازگار با 5 گیگاهرتز را در اختیار دارید و برای دستیابی به حداقل تداخل یک روتر بی‎سیم 5 گیگاهرتز نیز تهیه کرده‎اید. دستگاه‎هایی که از فرکانس 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‎کنند از مزایای آن بهره‎مند خواهند شد و دستگاه‎های سازگار با 2.4 گیگاهرتز نیز همچنان می‎توانند مثل گذشته به کار خود ادامه دهند.


منطقه تحت پوشش خود را با یک تکرار کننده گسترش دهید

تکرار کننده‎ها (Repeater) به شما اين امکان را می‎دهند که ناحیه تحت پوشش امواج وای‎فای خود را گسترش دهید. اگر در یک خانه بزرگ (و یا مکانی که دیوارهای متعددی دارد و سیگنال به گوشه و کنار آن نمی‎رسد) از شبکه بی‎سیم استفاده می‎کنید، استفاده از این دستگاه انتخاب مناسبی برای شما است. شما با یک یا چند تکرار کننده می‎توانید امواج شبکه وای‎فای را به تمام نقاط ملک خود ارسال کنید.

 

 

برای تهیه این دستگاه ابتدا با جستجوی عبارت wireless repeater یا wireless range extender در اینترنت اطلاعات لازم و مدل‎های مختلف از این دستگاه را بررسی و سپس مدل مناسب را خریداری کنید. توجه داشته باشید که مدل انتخابی با روتر شما سازگاری داشته باشد. بنابراین اگر روتر شما از استاندارد 802.11ac پشتیبانی می‎کند، سعی کنید دستگاه گسترش سیگنال انتخابی شما هم قابلیت 802.11ac را داشته باشد. هر چند حتی اگر دستگاه خریداری شده تنها از استاندارد قدیمی‎تر هم پشتیبانی کند باز هم کار خواهد کرد، اما ترافیک دستگاه از نوع قدیمی‎ و کم سرعت وای‎فای خواهد بود.

استفاده از این دستگاه‎ها بسیار راحت است و بسیاری از مدل‎های آن به اندازه‎ای کوچک هستند که می‎توان آنها را مثل یک لامپ کوچک به پریز برق متصل کرد. وظیفه این دستگاه تکرار کردن سیگنال وای‎فای برای گسترش آن است، بنابراین شما تنها یک سیگنال شبکه وای‎فای یکسان (نه چند شبکه) را برای متصل شدن در تمام نقاط در اختیار خواهید داشت. بعضی از روترها این قابلیت را دارند که می‎توان آنها را به عنوان یک تکرار کننده بی‎سیم پیکربندی کرد. اگر روتر قدیمی‎ شما هم چنین توانایی را دارد می‎توانید به جای خرید یک دستگاه تکرار کننده جدید از آن برای گسترش شبکه بی‎سیم خود استفاده کنید.


از یک آنتن قوی‎تر استفاده کنید

به جای استفاده از یک تکرار کننده، شما می‎توانید یک آنتن قوی‎تر برای روتر خود تهیه کنید. یک آنتن قوی‌تر می‎تواند سیگنال وای‎فای ارسالی روتر شما را تقویت کرده و منطقه تحت پوشش شبکه بی‎سیم شما را گسترش دهد.

 

 

توجه داشته باشید که قبل از خرید یک آنتن جدید حتما روتر خود را بررسی کنید. آنتنی که شما خریداری می‎کنید باید با کانکتور روتر شما سازگار باشد. خرید یک آنتن ساخته شده از قبل تنها گزینه پیش روی شما نیست، روش‎های مختلفی برای ساخت آنتن‎های دست ساز مثل یک میله آلومینيومی‎ تا استفاده از فویل‎های نازک برای تقویت سیگنال وجود دارد.
دستگاه‎های Wireless B را بازنشسته کنید

اگر شما همچنان از دستگاه‎هایی با استاندارد وای‎فای 802.11b استفاده می‎کنید، باید بدانید که آنها سرعت همه چیز را کاهش می‎دهند. Wireless B اولین استاندارد موفق وای‎فای بود که از اوایل سال 2000 معرفی شد و در سال 2003 با 802.11g جایگزین شد.

روترهای پیشرفته امروزی همچنان از دستگاه‎های قدیمی ‎ 802.11b پشتیبانی می‎کنند، اما باید خود را به گونه‎ای تطبیق دهند تا دستگاه‎های 802.11b هم بتوانند به آنها متصل شوند. این کار باعث می‎شود تا سرعت تمام دستگاه‎های متصل به شبکه بی‎سیم شما کمتر شود. اگر شما هنوز دستگاهی دارید که از 802.11b استفاده می‎کند، وقت آن رسیده که آن را جایگزین کنید. استانداردهای وای‎فای جدیدتر این مشکل را ندارند. شما می‎توانید یک دستگاه 802.11g را به یک شبکه 802.11n متصل کنید و این دستگاه در حالی که با سرعت استاندارد Wireless G به کار خود ادامه می‎دهد، اما سرعت دستگاه‎های Wireless N را نیز کم نخواهد کرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر