5 اپلیکیشن بی نظیر انتقال فایل برای اندورید

5 اپلیکیشن بی نظیر انتقال فایل برای اندورید

روش های زیادی برای انتقال فایل بین دو دستگاه اندروید وجود دارد. مشکل اینجاست که در اغلب این روش ها، داده ها را باید بر روی سرور خاصی آپلود نمود. سوالی که پیش می آید این است که چرا باید در انتقال فایل بین دو شخص، یک شخص سوم (سرور) حضور داشته باشد؟

روش های قدیمی هم همیشه ایده آل نیستند. برای مثال کابل های یو-اس-بی قابلیت اتصال یک موبایل به کامپیوتر را می دهند امّا نمی توانند بین دو دستگاه موبایل اطلاعات رد و بدل کنند. فلش درایو ها و FTP همگی نیازمند آنند که یک کپی از اطلاعات را بر روی یک حافظه خارجی ذخیره کنند و سپس انتقال اطلاعات صورت گیرد.خوشبختانه، روش های جدیدی برای برخورد با این چالش ها وجود دارد. نرم افزارهایی وجود دارند که اجازه انتقال اطلاعات بین دستگاه ها را می دهند بدون اینکه با ذخیره سازی ابری سر و کار داشته باشند.

1.    BitTorrent Shoot
BitTorrent مترادف است با اشتراک فایل ولی Shoot هیچ ارتباطی با تورنت ندارد. این نرم افزار، روش امنی برای انتقال داده از یک دستگاه موبایل به دستگاه دیگر است. بعد از این که فایل های مورد نظر را برای انتقال انتخاب کردید، Shoot یک کد کیو-آر (QR code) را نمایش می دهد که باید توسط دستگاه دیگر، اسکن شود. بدین ترتیب یک انتقال فایل همتا به همتا آغاز می شود.  با این روش می توانید فایل های بزرگ را بدون نیاز به آپلود بر روی اینترنت، در دسترس شخص مورد نظر قرار دهید و برای او ارسال نمایید. این نرم افزار کراس پلتفرم است بدین معنی که علاوه بر اندروید، برای انتقال فایل بین آیفون و ویندوز فون نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
2.    SuperBeam
نرم افزار SuperBeam نیز مانند BitTorrent Shoot از کد کیو-آر (QR code) برای ارسال اطلاعات استفاده می کند. در این روش همچنین می توان دو دستگاه را با روش NFC به یکدیگر متصل کرد. اگر ورژن حرفه ای این نرم افزار را تهیه کنید، می توانید به صورت دستی یک کلید را به اشتراک بگذارید.در هر کدام از این روش ها، انتقال فایل با استفاده از یک اتصال مستقیم بی-سیم (وای-فای) صورت می گیرد. بر روی سخت افزارهایی که با این روش سازگار نیستند، SuperBeam یک هات اسپات بی سیم راه اندازی می کند تا دستگاه دریافت کننده به آن متصل شود.
نکته قابل توجه این است که نیازی نیست این نرم افزار را بر روی هر دو دستگاه نصب کنید! اگر یکی از دستگاه ها مجهز به این نرم افزار نباشد، می تواند از رابط وب استفاده کند.رابط کاربری این نرم افزار شامل تعداد زیادی قالب و تم می باشد که مورد پسند کاربر قرار می گیرد امّا تبلیغات زیاد این نرم افزار، از معایب آن می باشد. در نسخه حرفه ای این نرم افزار، از تبلیغات هیچ خبری نیست و به نظر می رسد ارزش خرید را داشته باشد. 
3.    4 Share Apps
در نرم افزار 4 Share Apps دو گزینه موجود است: ارسال و دریافت. برای اتصال به دستگاه مقابل نیز از کد QR یا هات اسپات وای-فای استفاده می شود. توسعه دهندگان این نرم افزار ادعا دارند که شما می توانید هر فایلی را با هر اندازه ای ارسال کنید، از تصاویر، نرم افزارها و فایل های ویدیویی گرفته تا فایل های صوتی و هر نوع فرمت فایلی که در دستگاه های موبایل پشتیبانی می شود.رابط کاربری نرم افزار 4 Share Apps در مقایسه با SuperBeam قابل قبول تر می باشد. تبلیغات کمتری در این نرم افزار مشاهده و می شود و حتی می توان گفت که هیچ نوع پاپ آپ یا بنری نمایش داده نمی شود. در مقابل، تبلیعات به صورت یک گزینه به کاربر پیشنهاد می شوند که می تواند نمایش آن را انتخاب یا غیرفعال کند. 
از معایب این نرم افزار می توان به یک قفل صفحه اضافی اشاره کرد که ضروریت خاصی ندارد! 4 Share Apps برای انتقال فایل ها نیازی به اینترنت ندارد. با این حال، در این نرم افزار یک تب اضافه وجود دارد که فایل های منتقل شده توسط سایر دستگاه ها را نمایش می دهد. این امر باعث می شود که حریم خصوصی افراد به اندازه قبل حفظ نشود ولی در هر صورت، کار خود را به خوبی انجام می دهد.
4.    Xender
به محض اینکه توسط Xender یک ارتباط بین چندین دستگاه ایجاد شود، ارسال فایل به آسانی و با زدن یک دکمه امکان پذیر است. همچنین، تصاویر مختلف را می توان با لغزش انگشت بر روی صفحه نمایش به اشتراک گذاشت. Xender بر روی هر پلتفرمی (نه فقط اندروید) قابل نصب و اجرا می باشد. برای اتصال به دستگاه مورد نظر می توان یک کد QR را اسکن نمود یا به هات اسپات آن دستگاه وصل شد. با استفاده از Xender می توانید لیست مخاطبان، پیامک ها، تصاویر و سایر فایل ها را به اشتراک بگذارید.متاسفانه این نرم افزار هم یک عیب بزرگ دارد و آن نمایش تبلیغات هم در محیط نرم افزار و هم بر روی قفل صفحه دستگاه می باشد! البته باید ذکر کرد که خوشبختانه می توان این گزینه را در تنظیمات نرم افزار غیر فعال نمود.
5.    Zapya
زاپیا (Zapya) نیز یکی از نرم افزارهای موفق در زمینه اتتقال فایل شناخته شده است که از طریق روش های ذکر شده (هات اسپات و کد QR) قابلیت اتصال به دستگاه مورد نظر را می دهد. این نرم افزار همچنین کراس پلتفرم می باشد و محدود به سیستم عامل اندروید نیست! زاپیا سعی دارد که چیزی فراتر از یک نرم افزار اشتراک فایل باشد. با استفاده از این نرم افزار می توان فایل های منتقل شده توسط سایر کاربران را مشاهده کرد. همچنین، در این نرم افزار قابلیت چت خصوصی نیز وجود دارد. 
در زاپیا، تمامی انواع فرمت های پشتیبانی شده در تلفن همراه را می توان برای یک یا چند نفر به صورت همزمان ارسال نمود. در زاپیا می توان گروه های حداکثر 4 نفره تشکیل داد و فایل مورد نظر را برای گروه ارسال نمود.همچنین در زاپیا قابلیت بازی به صورت آفلاین برای کاربران وجود دارد. چنین قابلیتی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد امّا باید توجه داشت که بازی های گروهی احتیاج به انتقال داده دارند و این کار از طریق زاپیا صورت می گیرد. می توان گفت از لحاظ ظاهر و کاربر پسند بودن، زاپیا محبوب ترین نرم افزار انتقال فایل در لیست ذکر شده است. 

منبع خبر: makeuseof

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

امیر

چهارشنبه, 12 خرداد 1395

فقط زاپیارو میدونسم.ممنون که بقیه رو معرفی کردین.

پاسخ

ثبت نظر