چگونه یک آی‌فن ارزان بسازید؟ از بسیاری از اجزای سخت‌افزاری قدیمی استفاده کنید.

چگونه یک آی‌فن ارزان بسازید؟ از بسیاری از اجزای سخت‌افزاری قدیمی استفاده کنید.

همزمان با به بازار آمدن تلفن همراه اپل اس‌ای، افراد کنجکاو در حال بررسی این دستگاه جدید هستند.
بررسی‌ها نشان داده است که این تلفن همراه از نظر سخت‌افزاری به شدت به نسخه‌های قبلی آی‌فن وابسته است.

از نظر ظاهری این دستگاه سایز و شکل مشابه با آی‌فن سری فایو اس دارد؛ باید اشاره کرد که علاوه بر ظاهر شباهت‌های بسیار دیگری هم دیده می‌شود.
در میان اجزای این دستگاه، به صفحه‌ی نمایش و تاچ آی‌دی اشاره می‌کنیم که به گفته محققان تقریباً مشابه نسخه‌ی این تلفن همراه در سه سال پیش است. البته باید گفت که شباهت این دستگاه با نسخه‌های قبلی بیشتر از شباهت در ظاهر است.
بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد که صفحه‌ی نمایش تلفن همراه اپل اس‌ای، دقیقاً همان صفحه نمایش تلفن همراه اپل فایو اس است.

 


علاوه بر این بلندگو و بخش ویبره‌ی آی‌فون فایو اس با آی‌فون اس‌ای مشابه است. باتری و دوربین به نظر مشابه آی‌فون فایو اس است اما با بررسی دقیق‌تر، باید گفت که نسخه‌ی بروزشده‌ی آن است.
در واقع باید گفت که شرکت اپل با استفاده از نسخه‌ی قدیمی‌تر و ارزان‌تر، نسخه‌ای جدیدتر و گران‌تر ارائه کرده است. از سخت‌افزار آی‌فون فایو اس استفاده کرده و پردازنده‌ی به روز و جدید ارائه داده است.
آنچه جالب است این است که تعمیرکاران تلفن همراه به این ترتیب قادر هستند از تلفن‌های همراه آی‌فن فایو اس، که خراب شده‌اند، قسمت‌های سخت‌افزاری آن را به کار ببرند و یک آی‌فن اس‌ای بسازند.
البته باید اشاره کرد که در این صورت باید مراقب تاچ‌آی‌دی باشید؛ چرا که در صورت تعویض برای ساخت آی‌فون اس‌ای و بی‌دقتی، با مشکل روبرو خواهید شد.

 

 

منبع خبر: theregister


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر