بازی های PS4 را با ریموت پلی روی کامپیوتر های مک و ویندوز بازی کنید.

بازی های PS4 را با ریموت پلی روی کامپیوتر های مک و ویندوز بازی کنید.

با استفاده از قابلیت جدید ریموت پلی سونی می توانید روی کامپیوتر مک و ویندوز خود PS4 بازی کنید.

اخیرا سونی به روز رسانی جدیدی برای پلی استیشن 4 انجام داده است که قابلیت ریموت پلی کنسول را به فراتر از دستگاه هایی مانند پی اس ویتا و اونتو و قابل استفاده روی کامپیوتر های مک و ویندوز گسترش می دهد. نصب آن در صورتی که اینترنت خوب داشته باشید ساده است، و با این قابلیت می توانید حتی وقتی که از خانه دور هستید هم بازی کنید. 
این به روز رسانی دنیای جدیدی از قابلیت ها را برای کسانی که از تلویزیون برای بازی استفاده می کنند و یا می خواهند وقتی در حال حرکت هستند نیز بازی کنند به وجود می آورد، اما چند چیز وجود دارد که هنگام استفاده از این قابلیت باید به خاطر داشته باشید. 

تنظیم ریموت پلی 
پیش از آن که از کامپیوتر مک و یا ویندوز خود به عنوان ریموت پلی استفاده کنید، باید  PS4 خود و کامپیوتر خود را برای آن تنظیم کنید. خوشبختانه این پروسه بسیار راحت است. 
آنچه به آن نیاز دارید 
•    یک کنسول پلی استیشن 4  که سفت افزار نسخه 3.50 را اجرا کند ( اگر کنسول شما به صورت خودکار به روز رسانی نمی شود به Settings > System Software Update سری بزنید.) 
•    یک کامپیوتر با ویندوز 8.1 یا 10 ، اینتل Core i5 -GHz 2.67 و یا سریع تر، رم 2 گیگابایت و درگاه USB اضافی؛ 
•    یک مک که OS X Yosemite یا El Capitan را اجرا کند، اینتل Core i5 - GHz 2.4 یا سریع تر، رم 2 گیگابایت و یک درگاه USB اضافی. 
•    یک کنترل گر دوال شوک 4 و کابل USB ( کابلی که با آن کنترل گر خود را شارژ می کنید نیز خوب است.) 
•    یک شبکه وای فای و یا سیمی برای بازی های درون شبکه، و اتصال اینترنت با آپلود و دانلود 5 مگابایتی برای بازی از راه دور آنلاین. 
نصب و پیکر بندی 
1-    PS4 Remote Play client از سونی را برای سیستم خود دانلود و نصب کنید. 
2-    PS4 خود را به این صورت به عنوان اولین PS4 نصب و فعال کنید: Settings > PlayStation Network/Account Management > Activate as Your Primary PS4
همچنین لازم است که ریموت پلی را از طریق Settings > Remote Play فعال کنید ، همچنین از این روش می توانید امتحان کنید که PS4 شما قابلیت روشن شدن از راه دور را دارد یا خیر : Settings > Power Save Settings > Set Features Available in Rest Mode و همچنین هر دو گزینه Connected to the Internet و Enable Turning On PS4 from Network را فعال کنید. 
3-    اپلیکیشن PS4 ریموت پلی را روی مک یا ویندوز خود اجرا کنید، سپس کنترل گر دوال شوک 4 را متصل کرده و با استفاده از اعتبارات PSN که روی کنسول خود استفاده می کنید وارد شوید. 
4-    صبر کنید تا اپلیکیشن PS4 ریموت پلی در سیستم شما ثبت شود. اگر موفق آمیز نبود، روی Register Manually کلیک کنید و دستورالعمل را اجرا کنید ( و از فعال بودن ریموت پلی روی کنسول خود اطمینان حاصل کنید.) 


وقتی که یک بار نصب شد، باید داشبورد PS4 خود را که روی مک یا ویندوز دسکتاپ، با رزلوشن p 540 ببینید. خوشبختانه، چند کار هست که می توانید با انجام دادن آن ها کاری کنید که ریموت پلی بهتر عمل کند. 

بازی هایی که ریموت پلی  راپشتیبانی می کنند
همه بازی ها ریموت پلی را پشتیبانی نمی کنند، گرچه تعداد این بازی ها زیاد است. می توانید با استفاده از علامت نشان داده شده در تصویر که روی جلد بازی نشان داده شده است بفهمید که این بازی ریموت پلی را پشتیبانی می کند یا خیر. برای بازی های دیجیتال باید توضیحات بازی را چک کنید و یا می توانید نام بازی را در گوگل جست و جو کرده و  “remote play” را با آخر اسم آن اضافه کنید. 

تجربیات خود را بهینه سازی کنید 
برای دریافت بهترین نتایج سونی پیشنهاد می دهد که به صورت مستقیم کنسول خود را با استفاده از اتصال اترنت سیم دار به روتر وصل کنید. اگر نمی توانید این کار را بکنید، PS4 خود را تا جایی که ممکن است به اکسس پوینت وایرلس نزدیک کنید ، با این کار بهترین نتایج را دریافت می کنید. همچنین می توانید با استفاده از اینترنت از ریموت پلی استفاده کنید، اما اگر می خواهید این کار را بکنید باید بدانید که به گفته سونی سرعت آپلود و دانلود شما باید حداقل 5 مگابایت در ثانیه باشد. 


شاید وقتی که برای اولین بار از ریموت پلی استفاده می کنید، رزلوشن آن کمی برایتان نا امید کننده باشد، که البته می توان آن را ارتقا داد. برای این کار، اول اطمینان یابید که PS4 شما خاموش است، سپس اپلیکیشن ریموت پلی را روی کامپیوتر مک و یا ویندوز خود اجرا کنید. 
روی ویندوز می توانید برای تنظیمات رزلوشن از Settings استفاده کنید. روی مک باید روی PS4 Remote Play که در نوار منو در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید، سپس Preferences را انتخاب کنید. هر دو نسخه به شما حق انتخاب بین سه رزلوشن p 360، p540 و p720 ، و استاندارد و یا میزان بالای فریم را می دهد. اگر میزان بالای فریم را انتخاب کنید، نمی توانید از قابلیت ضبط گیم پلی PS4 با استفاده از دکمه Share استفاده کنید. 

چطور اجرا می شود؟ 
روی یک اتصال محلی مناسب، ریموت پلی گزینه مناسبی برای کسانی است که به هر دلیلی ناچارند از تلویزیون چشم بپوشند گزینه مناسبی است. 
به دلیل فشرده سازی در استفاده، در بعضی جاها بعضی چیزها تیره هستند؛ و اگر ناچارید که از p540 و یا کمتر از آن استفاده کنید، احتمالا کیفیت تصویر شما را کمی نا امید خواهد کرد. 

چیزی که ما برای سال ها می خواستیم
“use macbook” یا  “use imac” را در گوگل تایپ کنید و گزینه های پیشنهادی زیادی می بینید که همه آن ها به “as monitor” و یا “as monitor for ps4” ختم می شوند- که نشان می دهد بسیاری از ما مدت هاست قابلیتی مانند ریموت پلی را می خواستیم. در حالی که عالی نیست، اگر شبکه شما خوب باشد، ریموت پلی نباید شما را نا امید کنید. 


بازی کردن PS4 روی یک مک و یا ویندوز مشکل اشغال دائمی تلویزیون برای بازی کردن را حل می کند. جفت کردن آن با لپ تاپ باعث می شود که آزادی بیشتری برای این که کجا و چه زمان بازی کنید داشته باشید. حتی می توانید دوال شاک 4 خود را به محل کار ببرید و اگر اینترنت خوبی دارید در زمان استراحت خود بازی کنید. 
بهترین چیز در مورد این قابلیت این است که کاملا رایگان است، و نیازی نیست که سونی دستی، تلویزیون پلی استیشن و یا دستگاه اکسپریا خریداری کنید. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر