چگونه با یک کلیک تقریبا هر دستگاه اندروید را روت کنیم

چگونه با یک کلیک تقریبا هر دستگاه اندروید را روت کنیم

روت کردن دستگاه اندروید مزایا و البته معایب زیادی دارد. اما اگر تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید گوشی خود را روت کنید، کار سختی نیست و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. اما قبل از این کار از تصمیم خود مطمئن شوید.

پیش از این که توضیح دهیم چگونه می توانید یک دستگاه اندروید را روت کنید، توضیح می دهیم که " روت کردن" چیست و مزایا و معایب آن چه چیزهایی می باشند. 

روت کردن چیست؟ 
روت کردن پروسه گرفتن تمام امتیازات و دسترسی به همه قابلیت های اندروید می باشد. با روت کردن دستگاه، می توانید فایل های سیستمی را تغییر دهید و یا پاک کنید، که در حالت عادی ( روت نشده) این فایل ها قابل دسترسی نیستند. 

مزایای روت کردن 
روت کردن مزایای زیادی دارد: 
•    اجرای اپلیکیشن های خاص 
وقتی که دستگاه خود را روت کنید؛ می توانید اپلیکیشن های خاصی که نیاز به روت اکسس روی دستگاه شما دارند را اجرا کنید. در مقایسه با اپلیکیشن های معمولی، اپلیکیشن های روت قابلیت های بیشتری دارند. 

•    ROM( حافظه فقط خواندنی) سفارشی 
این قابلیت، قوی ترین قابلیت گوشی و تبلت های روت شده است. صدها ROM سفارشی وجود دارد که می تواند ظاهر کلی و عملکرد دستگاه اندروید را تغییر دهد. با کمک ROM  های سفارشی، کاربر می تواند جدیدترین نسخه های موجود اندروید را بارگذاری کند. 

•    تم های سفارشی 
پس از روت کردن دستگاه اندروید، می توانید به طور کامل تم دستگاه خود را تغییر دهید. می توانید تم های سفارشی موجود را بارگذاری کنید تا ظاهری جدید به دستگاه خود بدهید. 

•    خالی کردن فضای داخلی 
کسانی که گوشیشان حافظه داخلی کمی دارد می توانند پس از روت کردن، هر اپلیکیشنی را از حافظه داخلی به کارت SD منتقل کنند. این کار عملکرد گوشی را بالا می برد. 

معایب روت کردن 
موارد زیر معایب روت کردن می باشند: 
•    گارانتی گوشی شما را باطل می کند
وقتی گوشی خود را روت کنید، گارانتی گوشی شما به طور کامل باطل می شود. البته می توانید گوشی خود را آن روت کنید؛ اما در بیشتر گوشی ها چنین گزینه ای وجود ندارد. پس تا وقتی که گوشی شما هنوز گارانتی دارد، آن را روت نکنید. 

•    گوشی شما را آجر می کند
آجر کردن دستگاه به این معناست که نرم افزار گوشی به قدری خراب می شود که گوشی به طور کلی عملکرد خود را از دست می دهد و از کار می افتد که به آن گوشی آجر شده نیز می گویند. البته بیشتر گوشی های آجر شده را می توان تعمیر کرد. 

•    آسیب پذیری در برابر حملات ویروسی 
در صورت نصب اپلیکیشن های مخرب، خطر افزایش می یابد. البته تا به حال اپلیکیشن های مخرب تا به حال روی گوشی های روت شده مشکل ساز نبوده اند ولی می توانند در آینده مشکل آفرین باشند. 

•    ناسازگار بودن 
این عامل ممکن است باعث شود گوشی شما بیش از حد داغ شود و حتی در بعضی موارد منفجر شود. 

در اینجا مزایا و معایب روت کردن دستگاه اندروید را برای شما توضیح دادیم. حال تصمیم با خودتان است. اگر فکر می کنید که روت کردن دستگاه ارزشش را دارد، مراحل زیر را طی کنید. 

آمادگی پیش از روت کردن دستگاه اندروید
پیش از آن که ادامه دهید، حتما این قدم ها را طی کنید : 
•    گوشی خود را تا حداقل 50% شارژ کنید. 
•    از دستگاه اندروید خود بکاپ کامل بگیرید.
•    اطمینان یابید که گوشی شما روت شدن را پشتیبانی می کند. اگر نمی دانید با تیم کینگو تماس بگیرید تا بفهمید که گوشی شما در لیست دستگاه های پشتیبانی شده هستند یا خیر. 

قدم هایی که باید برای روت کردن دستگاه اندروید خود طی کنید. 
1-    ابزار روت کینگو (Kingo) را دانلود کرده و آن را روی کامپیوتر خود نصب کنید. 
2-    ابزار روت اندروید کینگو را اجرا کنید. 
3-    اشکال زدایی USB را روی گوشی خود فعال کنید. می توانید این گزینه را از راه زیر بیابید: Settings -> Developer options، سپس گزینه " USB debugging" را تیک دار کنید. 
4-    گوشی اندروید یا تبلت خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. 
5-    اگر درایور دستگاه شما روی کامپیوتر نصب نیست، کینگو آن را به صورت خودکار نصب می کند. اینترنت خود را روشن کنید تا درایور دستگاه دانلود شود. 
6-    پس از یک دقیقه، پیام اشکال زدایی USB روی دستگاه اندروید را می بینید. گزینه " “Always allow from this computer" را تیک دار کنید و سپس روی گزینه " OK" ضربه بزنید. 


7-    حال می توانید نام و وضعیت روت دستگاه خود را ببینید. اطلاعیه ها در مورد روت را بخوانید. وقتی که آماده شدید، روی دکمه " ROOT" کلیک کنید و صبر کنید تا پروسه روند خود را طی کند. 


8-    اگر پروسه روت کردن موفقیت آمیز بود،پیام " “Root Succeeded!”" را دریافت می کنید. روی دکمه " Finish" کلیک کنید. حال گوشی شما ریبوت می شود. 


9-    حال دستگاه اندروید شما با موفقیت روت شده است و می توانید نهایت استفاده را از آن ببرید. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

lion

پنج‌شنبه, 13 خرداد 1395

با سلام
این نرم افزار هر اندروید ی رو بوت نمیکنه فقط دستگاه هایی که اندروید شون تا ورژن 4.4 هست رو میشه باهاش روت کرد
نه دستگاه هایی که اندروید 5 به بالا دارند

پاسخ

Reza

جمعه, 14 خرداد 1395

آشغال ترین نرم افزار که فقط به درد گوشی های چینی میخوره نه برندهای معتبر.اندروید 5 و 6 رو اصلا نمیشناسه

پاسخ

ستاره

یک‌شنبه, 06 تیر 1395

ممنون بسیار مفید بود.

پاسخ

ثبت نظر