تولید مدارهای پوشیدنی قابل انعطاف برای لوازم الکترونیکی

تولید مدارهای پوشیدنی قابل انعطاف برای لوازم الکترونیکی

گروهی از مهندسان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون موفق به ایجاد سریعترین مدارهای پوشیدنی کششی جهان شدند.

 به گزارش سرویس علمی ایسنا، این یک پیشرفت است که می‌تواند به تسریع سرعت کار با اینترنت و اتصال بی‌سیم به دنیای اطراف کمک کند.

این مدار یک پلتفرم برای تولیدکنندگانی است که به دنبال گسترش قابلیت‌ها و برنامه‌های کاربردی الکترونیکی پوشیدنی از جمله برنامه های کاربردی پزشکی هستند.

آنها همچنین در تلاش برای توسعه دستگاه‌هایی هستند که امکان استفاده از نسل جدید فناوری بی سیم را فراهم می‌کند.

این دستگاهها همچنین دارای مصارف غیرپزشکی مانند نواختن موسیقی و شارژ سایر ابزارها را نیز دارند.

این سیستم الکترونیکی جدید مانند تاتوهای موقت بر روی پوست قرار گرفته و بدینوسیله کارشناسان مراقبت بهداشت و سلامت می‌توانند علائم حیاتی بیماران را به صورت بی سیم و بدون نیاز به سیم‌های متعدد کنترل و نظارت کنند.

فرکانسهای رادیویی مایکروویو که بین یک میلی‌متر و یک متر اندازه دارند، امواج الکترومغناطیسی هستند که از فرکانسهای 0.3 گیگاهرتز تا 300 گیگاهرتز استفاده می‌کنند و در رده 5G قرار می‌گیرند.

در ارتباطات تلفن همراه، فرکانس‌های رادیویی مایکروویو گسترده شبکه‌های 5G، تعداد فزاینده ای از کاربران تلفن همراه را پوشش داده و سرعت انتقال داده ها را افزایش می‌دهند.

این محققان نزدیک به یک دهه مشغول ابداع دستگاه های ترانزیستوری بوده اند اما در تازه ترین تلاش خود موفق شدند که ابزارهای الکترونیکی با فرکانس بالا و ابزارهای الکترونیکی قابل انعطاف را با یکدیگر تلفیق کنند.

محققان جزئیات این مدارهای قدرتمند بسیار کارآمد را در تاریخ 27 مه سال 2016 در مجله Advanced Functional Materials منتشر کردند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر