آیا قوانین جدید فیسبوک، مارک زاکربرگ را از مدیریت برکنار می کند؟

آیا قوانین جدید فیسبوک، مارک زاکربرگ را از مدیریت برکنار می کند؟

در حال حاضر مدیر عامل کمپانی فیسبوک - مارک زاکربرگ - دارای اکثریت آراء برای کنترل سایت این شبکه اجتماعی است.

اگر با توجه به قوانین جدید ارائه شده توسط هیئت مدیره شرکت فیس بوک ، مارک زاکربرگ از کار کنار رود یا خدماتش را به پایان برساند، کنترل این شبکه اجتماعی را از دست خواهد داد.این قوانین که برای اولین بار به عنوان بخشی از طبقه بندی سهام فیس بوک هستند و برای کمک به برنامه های انسان دوستی زاکربرگ مطرح شده اند، در نشست سالانه 20 ژوئن توسط سهامداران رآی گیری  خواهند شد. هدف از این قوانین استخدام جانشین برتری نسبت به زوکربرگ است.

بر اساس قوانین فعلی، اگر زاکربرگ شرکت را ترک  کند یا به هر دلیلی شغل خود را کنار بگذارد، رای اکثریت را از دست خواهد داد. به طور بالقوه رای اکثریت زاکربرگ، به فرزندانش پس از مرگ او نیز خواهد رسید.

یک کمیته ویژه به طبقه بندی مجدد سرمایه و یا رای گیری فیس بوک از نظر برنامه های بلند مدت زاکربرگ پرداخته تا بسیاری از سهام او را به امور خیرخواهانه اهدا کند،با شرایط جدید مطمئنیم که فیس بوک یک شرکت بنیانگذار-کنترل شده باقی نمی ماند.

این کمیته و هیئت مدیره معتقدند که جذب جانشینی برتر از زاکربرگ خیلی سخت است،مخصوصا  اگر او همچنان اکثریت آراء شرکت را حفظ کند. 

 

منبع خبر: pcworld

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر