برترین اپلیکیشن های سلامت

برترین اپلیکیشن های سلامت

امروزه دستگاه های هوشمند زيادی و همچنين اپليکيشن ها و برنامه های کاربردی زيادی در زمينه سلامت و تندرستی منتشر شده است که در سلامت ٬تندرستی و تناسب اندام شما بسيار موثر هستند. اين برنامه ها و اپليکيشن ها به شما آمار خوب و مهمی را نمايش می دهند و می توانند نقش ه بسزايی در سلامتی شما داشته باشند. در اين مطلب آموزشی به معرفی اپليکيشن های برتر در اين حوزه می پردازيم و مزيت ها و نقش مثبت آن ها در خصوص سلامتی شما راتوضيح می دهيم. پس اگر به فکر سلامتی و تناسب اندام خود هستيد با ما همراه باشيد.


"Instant Heart Rate"
يکی از اپليکيشن های ممتاز در زمينه نمايش و مانيتور ضربان قلب شماست. وقتی ورزش می کنيد کنترل ضربان قلب تان بسيار موضوع مهمی است. شما بايد قبل از ورزش و در حين ورزش ضربان قلب خود را کنترل کنيد. برای رسيدن به وزن ايده ال بايد از نحوه ضربان قلب خود کمک بگيريد. اپليکيشن های زيادی ست که می توانند ميزان ضربان قلب را برای شما مانيتور کنند اما اين اپليکيشن ويژگی هايی دارد که آن را از ساير اپليکيشن های مشابه متمايز می کند. وقتی در حال ورزش هستيد و ضربان قلب خود را کنترل می کنيد ٬ اين اپليکيشن به شما نشان می دهد که برای رسيدن به وزن ايده آل بايد ضربان قلب شما چه اندازه باشد. يکی ديگر از قابليت های کاربردی اين اپليکيشن ٬ نمايش ضربان قلب شما در يک جدول در زمان های مختلف است که شما با کمک اين جدول می توانيد به ميزان چربی سوز بودن فعاليت های خود پی ببريد و يا اينکه با کمک ميزان ضربان های قلبی که در زمان های مختلف نمايش داده شده می توانيد به تاثير استرس و فشارهای روحی بر روی ضربان قلب خود پی ببريد و ميزان استرس و فشارهای روانی را کاهش دهيد.


"BMI Calculator
يکی از اپليکيشن های ممتاز در زمينه تشخيص ميزان فشار خون است. اين اپليکيشن در گام نخست ميزان قد و وزن شما را می گيرد و ميزان چربی خون شما را متناسب با قد و وزن تان برای شما تخمين می زند. پس از تخمين ميزان چربی خون شما اين اپليکيشن برنامه ورزشی مناسبی را به شما پيشنهاد می کند. اين برنامه ميزان چربی خون را در هشت قسمت تقسيم کرده است که شامل کم وزنی شديد تا کلاس چاق  111 است. اين اپليکيشن وزنمناسب را با توجه به قد و ميزان فشارخون تان برای شما مشخص می کند و وزن ايده آل را برای شما هدف قرار می دهد و با توجه به آن به شما برنامه ورزشی مناسب پيشنهاد می کند.


Google Fit"
اين اپليکيشن که اپليکيشن سلامت و تندرستی گوگل است ٬ يکی از اپليکيشن های مناسب و در دسترس برای اندرويدی ها محسوب می شود. اين اپليکيشن به صورت اتوماتيک ميزان ضربان قلب ٬ تعداد قدم های شما و ميزان فعاليت های تان را کنترل می کند. شما نوع فعاليت ورزشی خود را برای گوگل مشخص می کنيد و گوگل اهداف ٬ هشدارها و فعاليت های روزانه متناسب با رشته ورزشی و فعاليت مورد نظرتان در نظر می گيرد و به شما ارائه می دهد.


S Health
اپليکيشن مديريت سلامتی مخصوص سامسونگ است که شرکت سامسونگ اين اپليکيشن را در جهت مديريت و کنترل وضعيت سلامت و تندرستی کاربران خود برای گوشی های هوشمند خود طراحی کرده است. اکنون اين اپليکيشن برای کليه دستگاه های اندرويدی قابل استفاده است. از ويژگی های اپليکيشن S Health  می توان به اين موارد اشاره کرد: ثبت فعاليت های روزانه شما ٬ کنترل فعاليت های ورزشی شما و نمايش نتايج آن ها با انواع نمودارها ٬و ارائه توصيه های ورزشی. بر اين اساس برنامه تمرينی دقيقی را براساس فعاليت های روزانه شما و وضعيت جسمانی و سلامت تان برای تان ارائه می دهد و همينطور با استفاده از سنسورهای موجود در گوشی شما و ابزارهای پوشيدنی ٬ امکان کنترل سلامتی (ضربان قلب ٬ فشار ٬ ميزان خواب و غيره) شما را دارد.


RunKeeper"
يکی از اپليکيشن های برتر برای ورزش در سطح شهر است. اگر اهل دويدن هستيد ٬ استفاده از اين اپليکيشن را به شما توصيه می کنيم. اين اپليکيشن طرفداران زيادی دارد. شما به وسيله اين اپليکيشن می توانيد به صورت مدام وضعيت سوخت کالری خود را مانيتور و کنترل کنيد. شما می توانيد محل خود را بر روی نقشه مشخص کنيد و با اهداف خود برای مصرف انرژی و کالری مورد نظرتان به دويدن ٬ دوچرخه سواری ٬ و بدن سازی بپردازيد و به ميزان مصرف کالری خود توسط اين اپليکيشن هميشه دسترسی داشته باشيد و مدام آن را کنترل کنيد. يکی از ويژگی های کاربردی ای که اين اپليکيشن را متمايز می کند ٬ امکان ترکيب با قابليت های اپليکيشن هایGoogle Fit"  و Apple Health" است.


7Minute Workout
يکی از اپليکيشن های فيتنس فوق العاده و کاربردی مخصوصا برای کسانی که به تازگی ورزش را آغاز کرد ه اند. اپليکيشن 7Minute Workout" برنامه و نرمش های ۷ دقيقه ای را در اختيار شما قرار می دهد و برای شما که ورزش را به تازگی شروع کرد ه ايد ٬ بسيار سبک و مناسب است و باعث تقويت عضلات شما می شود. اين اپليکيشن برای تمرينات ساده مفيد است.

Strava
يکی از اپليکيشن های کاربردی و مناسب برای دوچرخه سواران و دونده ه است. اين اپليکيشن شما را از طريق جی پی اس رديابی می کند و اطلاعاتی همچون رديابی فاصله ٬ فضا ٬ سرعت ٬ ارتفاع و ساير اطلاعات ديگر را در اختيار شما قرار می دهد. يکی از ويژگی های جالب اين اپليکيشن اين است که شما می توانيد به اطلاعاتی که ساير کاربران به اين اپليکيشن اضافه کردند ٬ دسترسی داشته باشيد. شما با استفاده از اين اپليکيشن می توانيد با مسيرهای محبوب دوچرخه سواران آشنا شويد.
Runtastic
يکی ديگر از اپليکيشن های مناسب برای دوچرخه سواران و دونده هاست. اين اپليکيشن جزئيات کليه فعاليت های روزانه شما را نمايش می دهد. مثلا در پايان يک روز بر روی نقشه مسير هايی را که رفتيد به همراه ميزان ضربان قلب ٬ سرعت ضربان قلب ٬ سرعت و مسافت برای شما نمايش می دهد. اين اپليکيشن همچنين برای شما برنامه ورزشی به همراه مربی مهيا می کند و شما در هنگام ورزش می توانيد از صدای يک مربی برای تشويق بهره مند
شويد.
شما به سادگی و با نصب اپليکيشن های مربوط به سلامتی و تندرستی می توانيد حواستان را بيشتر به اين موضوع بدهيد و کنترل بيش تری بر سلامتی خود داشته باشید.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

pooryadvb

شنبه, 15 خرداد 1395

بهترین برای دویدن کدومه

پاسخ

ثبت نظر