صادرات محصولات دانش بنیان به کشورهای اروپایی و امریکایی

صادرات محصولات دانش بنیان به کشورهای اروپایی و امریکایی

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: تا کنون به واسطه کنسرسیومی که در این پارک تشکیل شده، محصولاتی در ۳ حوزه به کشورهای اروپایی، امریکایی و حاشیه خزر صادر شده است.

مجید متقی طلب در خصوص صادرات هر چه بیشتر محصولات دانش بنیان به سایر کشورها به خبرنگار مهر گفت: برای تحقق این امر، ۲ اقدام را تحت عنوان تشکیل کنسرسیوم در پارک علم و فناوری گیلان و فن بازار ملی تشکیل داده ایم.

وی با اشاره به کنسرسیوم پارک علم و فناوری گیلان اظهار کرد: این کنسرسیوم برای صادرات محصولات دانش بنیان به کشورهای حاشیه خزر و سایر کشورها در این پارک تشکیل شده است.

متقی طلب با بیان اینکه  تا کنون محصولاتی توسط این کنسرسیوم به سایر کشورها صادر شده، گفت: عمده فعالیت این کنسرسیوم برای صادرات محصولات دانش بنیان بوده که هم اکنون هم در حال انجام است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به محصولات صادر شده اظهار کرد: تا کنون صادرات محصولاتی در حوزه آب و فاضلاب، بسته بندی محصولات و حوزه نرم افزاری مانند بازی به کشورهای حاشیه خزر، کشورهای اروپایی و امریکایی شده است و هنوز هم صادرات این محصولات به این کشورها ادامه دارد.

دبیر فن بازار ملی ایران اظهار کرد: از سوی دیگر، فن بازار ملی ایران تشکیل شده تا بستر مبادلات فناوری محصولات دانش بنیان ایجاد شود.

وی گفت: تسهیل مراحل راه اندازی و فعالیت شرکت های دانش بنیان اعم از اخذ پروانه و مجوز، امور واردات و صادرات، بیمه و رفع موانع استقرار آنها در شهرها، ساماندهی فن بازارهای عمومی و ایجاد فن بازارهای تخصصی در حوزه های اولویت دار کشور و حمایت از ایجاد مراکز ارائه خدمات پشتیبان «ایده تا بازار» از جمله اقدامات ملی مربوط به فن بازار است.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر