بلوتوث 5 به زودی می آید ؛ سرعت بیشتر در کنار برد قوی تر !

بلوتوث 5 به زودی می آید ؛ سرعت بیشتر در کنار برد قوی تر !

مارک پاول گفته است که نسل پنجم این استاندارد بی سیم فراگیر به زودی می رسد . منابع خبری اعلام کرده اند که نسل جدید در تاریخ 16 ژوئن ( 27 خرداد ) در اختیار کاربران قرار می گیرد .

گفته شده که بلوتوث 5 در مقایسه با نسل های قبلی خود برد و نرخ انتقال داده های بیشتری دارد . ظاهرا دامنه این ابزار ارتباطی دو برابر و سرعت انتقال داده های آن چهار برابر شده است . این تغییر یک ارتقاء چشم گیر برای این ابزار ارتباطی محسوب می شود و علاوه بر این کاربران را قادر می سازد تا فایل های حجیم تری را برای مخاطبان خود به صورت بی سیم ارسال کنند .

یکی از ویژگی های جالب و جدید این ابزار توانایی آن در انتقال و شناسایی بسته های بزرگ تر اطلاعاتی می باشد . این قابلیت باعث می شود که کاربران بتوانند بدون انطباق دادن گوشی های خود اطلاعات مورد نظرشان را به دستگاه های یک دیگر انتقال دهند . این اطلاعات مشخصات دستگاه نظیر نام بلوتوث را نیز شامل می شود . از قابلیت های کاربردی این ویژگی جدید می توان به تسهیل کردن پیداسازی و انطباق دهی گوشی با یک دستگاه بلوتوث دار می باشد که در کنار سایر ابزارهای پشتیبانی کننده بلوتوث در رنج شناسایی گوشی قرار دارد . مارک پاول همچنین می گوید : " افزایش قابل توجه ظرفیت انتقال بسته های اطلاعاتی کاربران را قادر می سازد تا از سرویس های محلی به گونه ای بهتر استفاده کنند . "

یکی از مهم ترین بروزرسانی ها به ارتقاء قابل توجه کیفیت عملکرد قابلیت های صوتی بلوتوث ( Bluetooth audio ) مرتبط می شود . نسل کنونی این ابزار ها چندان بد نیستند اما عملکرد بسیار خوبی هم ندارند . سرعت و دامنه بیشتر بلوتوث 5 به قابلیت های صوتی بی سیم این ابزار توانایی رقابت با دیگر ابزارهای مشابه را می دهد . تنها زمان می تواند توانایی های بلوتوث جدید را مشخص سازد اما نکته مهم این است که زمان آن رسیده که قابلیت های صوتی بی سیم ارتقاء یابند و بلوتوث می تواند بستر این بهسازی را فراهم کند .

تا حد زیادی این احتمال وجود دارد که کاربران نتوانند بلوتوث دستگاه های موجود در بازار را به نسخه جدید ارتقاء دهند زیرا یک بلوتوث جدید به یک سخت افزار جدید نیاز دارد اگر چه که باید صبر کرد و دید که بلوتوث جدید از چه ویژگی های دیگری بهره می برد . 

منبع خبر: androidauthority

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر