علاقه خاص NSA به هک اینترنت اشیاء به‌خصوص ابزار پزشکی

علاقه خاص NSA به هک اینترنت اشیاء به‌خصوص ابزار پزشکی

آژانس امنیت ملی آمریکا به دنبال جمع‌آوری اطلاعات موردنظر علیه هر مظنون خارجی از روی ابزارهای مرتبط با اینترنت اشیاء به‌خصوص ابزارهای پزشکی مانند دستگاه مانیتور قلب و تنظیم‌کننده ضربان است.

به گزارش خبرآنلاین، در کنفرانس امنیت اطلاعات در Newseum واشنگتن، ریجارد لجت، قائم‌مقام مدیر آژانس دراین‌باره گفت به دنبال تحقیقات تئوریک درباره هک اینترنت اشیاء هستیم و ابزارهای پزشکی در اولویت کاری ما برای کسب اطلاعات علیه تروریستها و مظنونین خارجی قرار دارند.

وی ردیابی کاربران {خارجی} از روی ابزارهای حساس متصل به اینترنت را ضروری دانست و گفت اولین به‌روزرسانی نرم‌افزاری این‌گونه اشیاء یعنی کشف و پوشاندن حفره امنیتی که از هر دو منظر می‌توان به دیتای آن فکر کرد.

به عقیده لجت، تبهکاران اینترنتی دنبال ابزارهای تخصصی اینترنت اشیاء به‌جای ابزارهای عمومی هستند و ابزاری که با سلامت و حفظ جان افراد سروکار دارند می‌تواند در اولویت کاری قرار گیرد.

وی گفت مثلاً تروریستی در آن‌سوی دنیا از ابزاری مانند تنظیم‌کننده ضربان قلب استفاده می‌کند و از این‌سوی دنیا می‌توان وی را مانیتور و ردیابی کرده ودر لحظه مناسب از آن استفاده کرد!!

قائم‌مقام آژانس امنیت ملی امریکا در برابر این سؤال که چرا برای هک آیفون به اف بی آی کمکی نکردند گفت چراکه روی کشف باگ‌های آیفون سرمایه‌گذاری نشده بود و اگر از هم‌اینک به فکر کشف اکسپلویت روی اینترنت اشیاء باشیم، قطعاً به پاسخ‌های خوبی در آینده نزدیک می‌رسیم.

اینترنت اشیاء منبع خوبی برای سازمان‌های اطلاعاتی می‌تواند باشد و از یخچال و ماشین لباسشویی هوشمند گرفته تا ابزارهای پیچیده پزشکی حاوی سیگنال، می‌تواند جایگزین کسب دیتای موردنظر برای این سازمان‌ها باشد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر