آیفون 7 Pro به زودی با یک زوم قدرتمند می آید ، ولی فروش همچنان افت می کند !

آیفون 7 Pro به زودی با یک زوم قدرتمند می آید ، ولی فروش همچنان افت می کند !

با وجود نزدیک شدن زمان عرضه آیفون 7 بازار فروش گوشی های آیفون همچنان راکد است . تری گوو ، مدیر عامل و رئیس شرکت فاکسون ( Foxconn ) گفته که این رکود باز هم ادامه خواهد داشت .

وی به کارمندان خود گفته که حداقل تا اوایل سال 2017 باید انتظار یک فروش راکد را در بازار گوشی های آیفون داشته باشند . هنوز مشخص نیست که مدیر عامل فاکسون این حرف را با استناد به چه منبعی زده است اما گزارش های منتشر شده توسط این شخص از این امر حکایت می کند که در سه ماهه اول ، علی رغم این که میزان سفارش کاربران به طور ناگهانی در ماه های آوریل و مه (13 فروردین تا 11 خرداد ) افزایش می یابد ، اپل باز هم یک افت درآمد سالانه 5.5 درصدی را تجربه می کند .

تامین کنندگان همچنین از اپل انتقاد کرده اند که تعدد زیاد رنگ های گوشی های این برند به دلیل افزایش موجودی کالاهای برخی از شرکت ها ، موجب متضرر شدن این عاملان شده است . لین چن نان ، مدیر عامل شرکت وینتک ( Wintek ) ، یکی از تامین کنندگان بزرگ مدول های لمسی ، در این زمینه گفته است :

 " اپل همیشه در زمینه ظرفیت سفارش های خود اغراق می کند . این راهکار تنها زمانی موثر است که میزان تقاضای بالایی نیز در بازار وجود داشته باشد ؛ اما زمانی که تقاضا کم است این امر موجب می شود که تامین کنندگان در زمینه موجودی کالاهای خود اصلاحاتی را انجام دهند . " 

یکی از منابع تامین کننده دیگر نیز به گونه ای جسورانه تر گفته است : 

" پناه بردن اپل به ارائه محصولات خود با رنگ های متنوع تر به جای مجهز کردن آن ها به ویژگی های مبتکرانه تر از این امر حکایت می کند که اپل قادر نیست که افت فروش ایجاد شده در محصولات خود را کاهش دهد . " 

اگر که به یاد داشته باشید اپل چند روز پیش اعلام کرد که آیفون 7 را با رنگ آبی سیر هم عرضه می کند . 

در 16 سال اخیر ، اپل برای اولین بار در سه ماهه گذشته گفت که در فروش محصولاتش کاهش داشته است ؛ علاوه بر این پیش بینی شده که در این سه ماهه نیز روال مشابهی دنبال شود به همین دلیل شرکت فاکسون باز هم افت درآمد خواهد داشت . 

آیفون  7 Pro زوم قدرتمند تری خواهد داشت !

یکی از منابع ژاپنی با نام نیکی ( Nikkei ) اعلام کرده که دوربین دوقلوی آیفون 7 Pro 5.5 اینچی زوم قدرتمند تری را در اختیار کاربران این گوشی هوشمند می گذارد . اگر که منظور این منبع زوم اپتیکال آیفون 7 باشد ، می توان گفت که اپل می خواهد با یک بهسازی جدید به استقبال طرفداران آیفون 7 برود . علاوه بر این انتظار می رود که در ماه سپتامبر ( 11 شهریور تا 9 مهر ) یک رکورد تازه از تعداد کاربران علاقمند به آیفون 7 ثبت گردد ؛ کاربرانی که رنج سنی آن ها از 2 سال شروع می شود ؛ از این رو می توان گفت که فروش ضعیف چندان حائز اهمیت نخواهد بود اگرچه که باید صبر کرد و دید که اپل می خواهد در فصل پاییز از چه نوع محصولی رونمایی کند . اگر که همه چیز به خوبی پیش رود این سازنده آیفون 8 را به عنوان سلاح قدرتمند خود معرفی می کند .   

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر