یکی از بزرگترین دانشمندان حال حاضر میگوید دلیل قطعی اثبات وجود خدا را یافته است

یکی از بزرگترین و سرشناس ترین دانشمندان حال حاضر دنیا اخیرا اعلام کرده است که شواهدی یافته که نشان میدهد یک نیروی بزرگ همه چیز در دنیای ما را مدیریت میکند.

به گزارش «تابناک» فیزیکدان نظری «میچیو کاکو» میگوید که نظریه ای را ابداع کرده که در نهایت منتهی به اثبات وجود خدا میشود. اطلاعاتی که وی در رابطه با نظریه خود منتشر کرده است که منجر به در گرفتن مباحثات جدی در میان دانشمندان شده است زیرا کاکو یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین دانشمندان حال حاضر و یکی از مبدعان و طراحان نظریه String است که در میان دانشمندان از اعتبار بالایی برخوردار است.
یکی از بزرگترین دانشمندان حال حاضر میگوید دلیل قطعی اثبات وجود خدا را یافته است

وی در نظریه جدید خود از آنچه در علم فیزیک با نام «نیمه نخستین – شعاع تاکیونی» شناخته میشود استفاده کرده است. تاکیون یک ذره فرضی است که از اتم کوچکتر بوده و با سرعتی بیشتر از سرعت نور حرکت میکند و بر اساس فرضیات قادر است مواد را در کیهان آزاد سازد یا فضا را در میان ذرات ماده جای دهد و همه چیز را از تاثیرات دنیای اطراف آزاد کند.

کاکو بعد از انجام چندین آزمای به این نتیجه رسیده است که ما در دل یک «ماتریکس» زندگی میکنیم. وی میگوید: من به این نتیجه رسیدم که ما در دنیایی زندگی میکنیم که توسط قوانینی که توسط یک هوش بزرگ ساخته شده مدیریت میشود. باور کنید که هر آنچه که امروز به عنوان شانس و اقبال از آن سخن میگوییم هیچ معنایی ندارد.

وی تاکید کرده است: از نظر من واضح است که ما در طرحی زندگی میکنیم که توسط قواعد از پیش ساخته شده مدیریت میشود و نه توسط شانس و اقبال، بلکه توسط یک هوش متعالی و کیهانی شکل یافته است.

مححدنورمحمدی

چهارشنبه, 03 آذر 1395

خخخخخ...یعنی اقای هوشمند الان کشف کردن که خدا وجود داره!!!؟؟؟؟!!؟

یک‌شنبه, 29 تیر 1399

از نظر علمی تا الان اثبات شده بود؟ میشه بگین توسط کی یا کدوم نظریه جناب عالم هوشمند؟

اینتل

شنبه, 02 اسفند 1399

کسی که چنین ادعایی داره نه میدونه خدا (بمعنای افریدگار) چی هست نه میفهمه اثبات چطوریه چون خدایی که توسط انسان اثبات بشه دیگه خدا نیست بت خودساخته یا توهمه، منظور رد نیست چون قابل رد کردن هم نیست:: اصلا عدم قابل اثبات نفی نیست، برای همین افریدگار یک اعتقاد شخصی غیرقابل اثبات یا رد هست

Mehran

یک‌شنبه, 02 اردیبهشت 1397

واقعا با وجود این... ادم به شک میفته ولی وقتی که حرفای دانشمندان هارو خوندم باورم شد که واقعا یه کسی هست که از رگ گردن بهت نزدیک تره

یک‌شنبه, 29 تیر 1399

قبل خودن حرف های دانشمندان ها (!) فارسی یاد بگیرید و به منبع مقاله دقت کنید!

مریم فرحاد از ایران

جمعه, 07 اردیبهشت 1397

من منن را خواندم و دوست دارم بیشتر با این دانشمند بزرگ حرف بزنم و به چالش بکشم بحث را تا کثفیات بیشتری شود من یک معلم ساده از ایران هستم که فقط زبان فارسی بلدم ولی علمم زیاده

Reza

دوشنبه, 23 تیر 1399

استیون هاوکینگ(فکری توانا در مقابل جسمی ناتوان) بعد از اینکه تمام عمرش رو گذاشت تا از هیچ علمی رو به ما معرفی کنه که ما همین الان نمیتونیم درک کنیم کشفیاتش رو چندسال اموزش برای درکش نیازه تا فقط بفهمیم چی گفته گفت من عمرم رو گذاشتم و تونستم به مسایل ساده ای دست پیدا کنم. اما برام جالبه که تو نوشته هامونم دقت نمیکنیم که از چه واژه هایی استفاده میکنیم
`علمم زیاده` دقیقا جاییه که انعطاف گرفته میشه و تعصب و افراط اجازه نمیدن انسان خلاف گفته ها و شنیده های خودش رو بپذیره و با عصبانیت ردش میکنه
نه من و نه شما علممون زیاد نیست
چون اصن این واژه مناسب علم نیست
علم واقعی تواضع رو به جای ایگو به ادم هدیه میکنه

یک‌شنبه, 29 تیر 1399

با امار ۳ درصد کتابخوانی... از املاتون مشخص هست ولی ارسطو میگه من فقط میدانم که نمیدانم!

حامد غیاثی

شنبه, 14 فروردین 1400

شما چیزی ددر مورد نظریه دانینگ و کروگر میدونید خانم معلم؟ این نظریه کاملا علت ادعای شما و البته باقی دوستانی که اظهار فضل کردند رو توضیح میده. باور بفرمایید تمام علم اون چیزی نیست که توی کتابهای دبستان نوشته شده.

مهدی

سه‌شنبه, 10 آبان 1401

سلام من رشته ی دکترای فسیل شناسی از دانشگاه شریف دارم می خواهم با شما بیشترآشناشوم و شماره موبایل ومی نویسم09149286509

م

یک‌شنبه, 03 تیر 1397

دلیلی ندارد این هوش را به خدا نسبت‌ دهیم

حمید

پنج‌شنبه, 14 تیر 1397

برو باباا...کسی که چیزی بارش نیست میگه علمم زیاد...

مجيد

پنج‌شنبه, 15 دی 1401

سلام من با خدا در ارتباطم وميفهممش

حمید

پنج‌شنبه, 14 تیر 1397

اگه به خدا قادر توانا نسبت ندیم به ... جناب عالی نسبت بدیم؟

جمعه, 04 تیر 1400

سلام....اولا درست صحبت کنید ایشون یه دانشمندن......ضمنا حق بدین با اتفاقات حال حاضر...که زندگی و روندش یکم رو به عدالت نیست ...آدم شک میکنه

منم گاهی با این اتفاقات شک میکنم...
اما هر بار میگم شکم معنی نمیده....

Amirhosein

چهارشنبه, 07 شهریور 1397

وقتی دانشمندان در مورد بحثی صحبت میکنند آخه نمی‌دونم شماها می‌خواین چجوری واسه خودتون موضوع دراز کنید
آخه شما علم زیادی دارین یا انیشتین هستید

یک‌شنبه, 29 تیر 1399

دانشمندان همیشه مملو از اشتباهات بودن و هستن. این شمایید که چون مقاله با اعتقادتون همسو هست بدون تفکر میپذیرید

چهارشنبه, 08 مرداد 1399

این چه حرفی بود دیگه ما دکتر و دانشمند نداریم که اختلالات شخصیتی داشته باشه یا عقاید عجیب و اشتباه؟

مریم

چهارشنبه, 01 اسفند 1397

محمد

دوشنبه, 15 اردیبهشت 1399

هیچ علمی تا به الان وجود خداوند رو اثبات نکرده و نخواهد کرد
خدا فقط و فقط یک باور و یک اعتقاده
انسان با توجه به هوشی که برخوردار بود تونست نسل خودش رو پرورش بده بعد از ١۴۰۰سال به چنین تکنولژی های برسه ولی هیچ کدوم از موجودات زنده دیگه نتونستن قادر هم نبودن عملکرد انسان رو داشته باشن
انسان هم با فجیه ترین حالات ممکن نسل خودش رو منقرض میکرد اگر بهانه خداوند و خدا پرستی و راه راست را پیامبران نیاورده بودن

دوشنبه, 06 تیر 1401

شما که میگی خدا وجود داره و هیچ شکی در بودنش نیست و هزاردلیل برابودنش دارین چرا به این فکرنکردین اینکه سادست همونایی که میگن خداوجود داره همونام هم میگن خدا مهربون ولی این خدای مهربون شما بعضی ادم هارو فلج ساخته یا دست نداده یا پا یا یک دیوونه ای که همه مسخرش میکنن و هزار مدل دیگه.بعدوقتی میگی چرا خدای شمااینارو اینجوری ساخته میگن چون درس عبرتی بشه برای بقیه که قدرت خدا زیاده ازش بترسین گناه نکنیم بعد اونی که دیوونست همه مسخرش میکنن یا اونی که روی فبلچره داره به اونی که توی ماشین خوب با یک داف خوب نشسته نگاه میکنه و حسرت میخوره اون چ گناهی کرده که شده درس عبرت اونکه نه تصادف کرده نه ازیک جایی افتاده که بگی گناه کرده خدا هم جوابشو داده شایدفلج بودنش مادرزادی باشه اونوقت چی نکنه اونموقع هم میگین چون پدر مادرشون گناه کردن خدا بهشون بچه ی ناقص داده خببببب بازم چ ربطی داشت اونی که الان فلج شده اون چرا بشه درس عبرت یا اون چرا تقاص گناه پدرمادرشو پس بده چرا اون صاحب خونه خوب ماشین خوب زن و بچه ی خوب نشه نه اون نباید بشه اون باید حسرت بخوره اون بشه اینه ی عبرت اون میشه قدرت خداتون هه چقد کسشر.حالا دیدن خداتون وجودندارن.درظمن اگه میخواین بگین نکنه خودت فلج شدی یا فلان شدی این شمارمه بیاین تصویری خداتون رو شکر گزارم که هیچ مشکلی ندارم09936625623علی.
هرکی میتونه بیاد منو قانع کنه

Wolf

چهارشنبه, 22 اسفند 1397

خدا وجود داره چندین بار من قدرت خدارو دیدمو شنیدم خدا واقعا وجود داره.

پنج‌شنبه, 13 شهریور 1399

به نظر من تنها چیزی که وجودیت خدارو اثبات می کنه اتفاقی به نام مرگه مرگ تنها چیزی هست که جواب این سوالت رو میده اگر بعد فیزیکی بهش نگاه کنیم علم برای این موضوع یه دلیل قانع کننده اورده که انرژی در این دنیا از بین نمیره بلکه از شکلی به شکل دیگه تبدیل میشه و از بعد تجربیش فقط برید کتاب life after life رو بخونید که تجربه های نزدیک به مرگ رو نوشته خیلی ها گفتن این تجربیات توهمه ولی به گفته خود اون افراد چیزهایی رو دیدن و حس کردن که گفتن چیزی فراتر از حس بود می گفتن که تمام اتفاق های اون لحظه رو با تمام وجودشون حس می کردن و ... ففط برید بخونید بودن خدا واستون ثابت میشه

فاطمه

چهارشنبه, 02 آذر 1401

میشه دلایلش رو ک‌میگید هزار دلیل رو چند تاش ب من بگید

حسین

چهارشنبه, 14 فروردین 1398

Setareh2217

سه‌شنبه, 05 فروردین 1399

دوست عزیز اینکه میکی اینا مزخرفه. و خدا ذات مطلق وقدرت برتره وفقط به خاطر وجود یه نفر نمیاد معجزه بفرسته در ۱۴۰۰ سال پیش که علم نه پیشرفتی داشت وشعور جاهلان بسار کم بود برای فهموندن به کافران نیاز به معجزه بود البته اگر امثال من وشما چشمامونو باز کنیم میبینیم که. خدا هر روز داره برامون معجزه میفرسته ولی به خاطر جهل وخودخواهی وجود خدا رو حس نمیکنیم بهتر دیدتون رو نسبت به جهان وآفریدگار مطلق و یگانه تغیر بدید

سجاد

جمعه, 15 فروردین 1399

با سلام معجزه از این بالاتر که با یک تکه پی می بینیم و با یک تکه گوشت حرف می زنیم و بایک تکه استخوان می شنویم، غیر از آن که معجزه برای اثبات مدعی پیامبری است؛ و اگرنه وجود خدا که با عقل قابل شناخت

شنبه, 05 تیر 1400

در قرآن امده که تنها خداوند میداند جنین در رحم مادر جنسیتش چیست....اما الان انسان هم میدونه به وسیله علم و دستگاه سونوگرافی....این انسان هست که کم کم به علم خداوند نزدیک میشه و به اون دسترسی پیدا میکنه...
انسان با علم و جستجو در علم به خداوند یقین پیدا میکنه

بر انسان خرده نمیگیرن چرا به خدا شک میکنی ...چون انسان هرچیزی رو با علم قبول میکنه نه با خرافات...

معجزه بوده اما برای انسان قدیمی چون علم رو نمیشناختن

اگر معجزه امروز تو دنیای ما بیاد ما سریعا قبول میکنیم چون میدونیم هرچیزی با چه علمی ایجاد میشه..

خداوند اونجایی میمونه که دستنیافتی تره...اگر روزی به یقین برسیم که وجود داره از روزایی که شک داشتیم در پیشگاهش شرمنده خواهیم شد

مدنی

چهارشنبه, 12 تیر 1398

سلام عزیز.منم برام ابتدا خیلی سوال بود و دوست داشتم بدونم واقعا هست یا نه و این بستگی به خود فرد داره من برای خودم و کسی که دنبال دلیل محکم باشه ثابت کردم و میکنم هزاران هزار بار بدون هیچ زحمت.البته اینم خودش یکی از همین نشانست که بی زحمت ثابت میکنه وجودشو و به جای لازم و دریتش والا اگه همه میدیدیم یا بیاید نعوذبه الله روبرو بایسته که دیگه هنر نیست معرفت و شعور ما تعیین کننده باشه.مثل اینکه وقتی مطمعنی صاحب چیزی هست یا تو دوربین پیدات میکنه دست از پا خطا نمیکنی و این ربطی به پاکی شما یا من که نداره از ترس بوده.!
خوب اگه این دلیل چندان چنگی به دل نمیزنه از مدیر سایت ایمیلمو بگیر راهشو بهت بگم خوب ببینیش واضح تر از هرکسی که دیده.فقط یه شرط هم داره اینکه فرمودی عقلانی و اگر دیدی و گفتی نه این فلان چیز بود با اینکه چنین چیزی به هیچ عنوان تصور نمیشد،در اونصورت (نعوذ به الله عفو مثال جهت روشن شدن)حتی بگه بیا من خودمم یا بیا با هم دست بدیم یا بریم فلان جا بازم میشه بهانه آورد!درسته؟من دلیلی میارم هزار بار قرار بزار و ببین!خوبه؟فدای اینهمه حق خاهی که همین هم درسته و فبول کردن و اطاعت کور کورانه که پشیزی نمی ارزه.عشقی داداشم.دوست دارم صحبت کنیم.

پ

جمعه, 23 آبان 1399

آدرس جیمیل جناب مدنی رو میخوام
ممنون
یاپیج اینستاشونو
یا آیدی تلگرام

Sana

یک‌شنبه, 19 آبان 1398

بابک

جمعه, 25 مهر 1399

وجود و یا عدم وجود خدا هیچ چیزی را تغییر نمی دهد ؛ اساسی ترین و مهمترین باور بخدا و یا ناباوری بخدا پیامد و اثار ان در پیشرفت ‌‌سعادت و خوشبختی انسان وحتی زیبا سازی جهان در تمام ابعاد و همه زمینه ها، حال تفاوتی ندارد که خدا وجود دارد و یا ندارد، انجا که با نام خدا و یا بی نام خدا ،جهان را با همه موجوداتاتش مورد سوء استفاده قدرتمندان قرار می گیرد ، هدف و غایت اصرار به اثبات وجود و یا عدم وجود خدا هست . ا

به نام خدا

دوشنبه, 13 تیر 1401

جمعه, 08 آذر 1398

هرچیزی علت علمی دارد.
حتی ساخت این جهان.
معجزه و این کسشرات الکیه.
چیزی فراتر از عقل انسان نیست.
خدای در کار نیست همین.
خیلی سادست.
دوستان اگر ما از بچگی غذای چینی هارو بهمون میدادن تربیت میشدیم که فقط از اون غذاهای چینی مصرف کنیم.
ما از بچگی بهمون گفتن خدای وجود داره دیگه میترسیم از ترازوی عقلمون استفاده کنیم.

ساسان

شنبه, 24 اسفند 1398

خیلی چیزها هست که با علم جور در نمیاد، عدد ثابت کیهانی و خیلی چیزای دیگه که دهه ها هست فکر دانشمندان رو به خودش مشغول کرده دانشمندانی مثل میچیو کاکو رو به این نتیجه رسونده که نمیتونه شانسی باشه. یک نفر یا نیرویی یا پدیده ای باید یک سری چیزها رو تعریف کرده باشه، خیلی ها این چیز رو خالق هوشمند مینامند، خیلی های دیگه خدا یا چیزهای دیگه ولی چیزی که هست اینه که ما هنوز هیچ توضیح مشخصی برای هیچ چیز نداریم، نه هاوکینگ چیزی برای رد خدا داشت نه کس دیگه ای، صحبت های شخصیت های بزرگ علمی در مورد منشا این دنیا و خدا بیشتر فلسفی هست تا علمی. یه مورد دیگه که باید بگم اینه که خدا توی قران خودش رو کسی که علم بینهایتی داره معرفی میکنه، میشه گفت وجود خدا لزوما به این معنی نیست که علم رو باید رد کرد.

بهار

پنج‌شنبه, 28 فروردین 1399

منم فکر میکنم خدا وجود نداره

Mahsa

شنبه, 30 فروردین 1399

یک‌شنبه, 29 تیر 1399

من ندانم گرا هستم. علم هرگز وجود خدا یا روح رو نه اثبات کرده و نه رد کرده. هر بحثی در این زمینه وارد حوزه علم نمیشه و ترجیح شخصی است. جواب اینه که نمیدونیم چون اخیرا هم یه نظریه دادن که علیت رو زیر سوال برده یعنی جهان میتونه بدون دلیل بوجود اومده باشه نمیدونم چرا این خبرا صداش در نمیاد!

سلام.
جالبه یجوری میگی عقل انسان زیاده انگارر چه شاهکاری کردیم!!!
جاایه بدونی این عقل برتری که میگی هنوز بالا ۸۰ درصد اقیانوس هارو نشناخته، یه تیکه کوچیک مثل بدن انسان رو نتونسته بسازه که بدون انرژی الکتریکی گار کنه. این عقل برتر هنووز نتونسته کتربرد آپاندیس رو تو بدن بفهمه، این هقل برتر هنوز نتونسته از منظومه شمسی به صورت جسمی(انسان) بالاتر بره، این عقل برتر هنوز نتونسته مثل یه مگس میفهمی یه مگس بسازه که به صورت طبیعی زندگیشو بکنه
دیگه حرفی هست؟

اگر خدا وجود نداره؟؟ پس این همه تفاوت برای چیه؟؟؟
این همه علم داره خودشو میکشه تو زمینه ی فیزیک . ریاضی و پزشکی که مثلا بخواد یه جای دنیارو اثبات کنن یا یه مریض رو از مرگ نجات بدن.....اگه خدا نیست....پس علم هم نباید باشه.....معنی نمیده این همه دانشمند وقت تلف کنن......

رهگذر

یک‌شنبه, 30 آبان 1400

وجود و هستی خودت نشان از وجود خداست. انکار نکن عزیزم. شب و روز دلیل علمی دارد اما در نهایت بنیانگذار آن کیست؟

سبحان

جمعه, 12 خرداد 1402

دوست عزیز من خودم تجربه نزدیک به مرگ داشتم من خودم با چشمان خودم اون دنیا رو دیدم نه خواب بود نه رویا کاملا واقعی لطفا قبول کنید بخدا راست میگم خدا هست

مهسا

سه‌شنبه, 19 آذر 1398

راضی نشدممممم....................................

آیسا

شنبه, 21 دی 1398

من کاری به نظر آقای کاکو یا آقای هاوکینگ ندارم یکیشون میگه هس یکی میگه نیست اما دوس دارم که خدا باشه چون بدونش زندگی وحشتناکه

فاطمه

دوشنبه, 07 بهمن 1398

سلام.من مطمئنم خدا هست و اون هوش برتر و منبع آفرینش هس ودر میان هر قومی اسمی داره وما هم بهش میگیم خدا....

معراج

چهارشنبه, 21 اسفند 1398

هرکسی که افریده ها و خلقت رو درست، تماشا کنه زییایی و هوش به کار رفته در اون رو درک میکنه و برخی از محقق ها به خاطر ریز شدن در فهمیدن پدیده ها این زیبا یی رو میتونه بهتر درک کنه از این نظر بابت ایشون هم این رو درک کرده
البته در مورد بحث بالا از جنبه ای که گفتم در ابتدا، میشه توجه کرد و فهمید این جهان نظام مند است و دارای ظرافت ها. حالا اگر در بحث های دیگر نظر و سوالی دارید مثلا اعتقادی در جای دیگری باید جست و جو کرد

سروش

شنبه, 24 اسفند 1398

خداوند همون علم هستش اگه میتونی به علم اعتقاد نداشته باشی و منتظر پیشرفت باشی در اشتباهی مثل فرق مریخ و زمین
علت پیشرفت وجود بیت هایی کوچک از خدا یا همان علم نهان در جهان هستش که تبدیل به هوش و زکاوت الان میشن و گرداوری و تجمعش باعث پیشرفت میشه
از نظر من بدون در نظر گرفتن اعتقادات مذهبی علم یا خداوند در همجا پخش هستن و هر جا عامل سومی پیدا بشه وجودش بیشتر نمو پیدا میکنه
در انسان بیشتر از همو نمو پیدا کرده والا هوش حتی در سنگ هم هست با نمو کمتر

عبدالله

شنبه, 24 اسفند 1398

سلام خدا هست زيرا اين جهان خود به خود به وجد نيومده مگه ماشين خود به خود به وجود أمده اونم با برخورد اكسيژن و آهنو..
اونم با اين نظم وهيچ چيز اضافه كم نيس اونوقت اين جهان با اين نظم و عظمت و ترتيب به اين زيبايى مگه ميشه خدا نباشه؟
پس ماشين و يخچال و نلويزيون و ... خود به خود ساخته شدن و انسانى هم وجود نداره
مگه ميشه اين همه نظم و ترتيب و يا چرا سيارات مربع نيست يامثلث اگر بود دو روز شب بود به روز صبح ويا بالعكس أما دائره است و به ساعتى صبح و به ساعتى شب
اون كسى كه ميگه چون ما بچه بوديم يه چيزى دادن به خوردمون خدا هست بهش ميگم حتى ادم هاى غير ايرانى هم ميگن خدا هست حتى غير مسلمان آلبرت انيشتن كه همه قبولش دارن به نظريه داره و در اون وجود خدا را اثبات كرده. ودانشمندان معروف ديگرى
ابو على سينا به خدا ايمان داشت
انيشتن وقتى أتم ساخت و ديد بسيارى كشته شدن بسيار گريه كرد و توبه به سوى خدا
حمد وسپاس خدايى را كه آسمان ها (كهكشان ها)و زمين را خلق كرد و تاريکى ها و نور را قرار داد درحالى كه كسانى به أو كفر ميورزند يعنى خدا هست و آگاه است به افكار عده اى كه ميگويند أو نيست.

اسدولا

جمعه, 23 خرداد 1399

انیشتین اتم ساخت گریه کرد :))))))))))))))))))))
ری دم درون جمجمه‌ات.

دوشنبه, 06 مرداد 1399

توروخدا خواهش میکنم بیشتر از انیشتن برامون بگو ای عالم به رازهای نهان :))

منوچهر

سه‌شنبه, 28 بهمن 1399

منظور استاد بمب اتم بوده اشتباه تایپیه

tamanamori

شنبه, 24 اسفند 1398

سلام ببخشیدا ولی انکار خدا تو این دوره واقعا یه کاره احمقانس وقتی که اکثر آدما میرن احضار روح و جن میکنن و واقعا این اتفاق میافته چطور وجود خدارو انکار میکنن . روح و جنایی که با همون آیه های تو قرآن احضار میشن چطور خدارو انکار میکنین .خوبه خدا ارزش مارو از بقیه موجودات مخصوصا اونایی که از اتش (جن و شیطان) ساخته شده اند برتر ساخته .حالا نصف اون جنایی ک احضارشون میکنین خدارو میپرستن چرا چون اونا ازما باهوشترن و یقین دارن حالا ما باید خدارو انکار کنیم واقعا یه کار احمقانه و گستاخانه است ولی باز توهین نمیکنم در ضمن (اونجا ک گفتم جنا باهوشن اکثراشون باهوشن ولی انسانا باهوشترن ولی نمیدونن از قدرتشون استفاده نمیکنن ) مرسی (تمنا)

دوشنبه, 06 مرداد 1399

احضار روح و جن؟ ۹۹ درصد شارلاتانیسم ۱ درصد اسکیزوفرنی یا اسکیزوافکتیو یا بیماریهای مشابه

arman

شنبه, 24 اسفند 1398

این نظر هم برای شما و نه پخش در سایت. نسبت به سایت های دیگه فیلتر شدیدتری دارید. اگه قراره همه نظر موافق شمارو بدن ولو غیر علمی پس چجور نظراتی هست. مردم بیسواد نیستند که فرق مقاله های سفارشی که مورد پروپاگاندا قرار میگیرنو نفهمن

سینا

سه‌شنبه, 09 اردیبهشت 1399

خدا کسی نیست که علم زیاد داشته باشه
بلکه علمم خدا آفریده
اصلا علم برای دنیای مادیه
مثلا علم هیچ توضیحی برای روح و ماورای طبیعت نداره
خدا اگه ماورای طبیعته پس علمم جز افریده های خودشه

اسما

پنج‌شنبه, 11 اردیبهشت 1399

shinha

چهارشنبه, 17 اردیبهشت 1399

ولی ای کاش خدا یه کاری میکرد هممون بفهمیم وجود داره
گرچه امکان نداره . شاید این بحث قراره تا ابد ادامه داشته باشه . چون وجود خدا جز قوانین فیزیک نیست
و هرچی فراتر از درک و دنیای فیزیکی باشه رو نمیتوان به طور قطبی ثابت کرد :(

یک‌شنبه, 29 تیر 1399

چه عجب یک کامنت علمی دیدم تو کل کامنت ها!

یک‌شنبه, 16 شهریور 1399

دوست عزیز همه چیز فیزیک نیست!
به نظرت تو فیزیک اومده که کره زمین، انسان، نظم منظومه شمسی و ... خود به خود به وجو اومده؟ اون دوست هزیز درست گفتم خدا کسی نیست که علم بیشتری داشته باشه،خدا کسیه که علمو به وجود اورده

جمعه, 07 آبان 1400

اتفاقا وجود و حضور خداوند در هر لحظه از روز روشن تره ولی خیلیامون اینقدر که غرقش شدیم که اصلا متوجهش نیستیم. دقیقا مثل این میمونه که شما تا به الان همیشه در سلامتی بودین ( انشالله که همیشه باشین ) و یهو مریض میشین. وقتی که مریض میشین تازه متوجه سلامتی تون میشین. یا مثلا نعمت دیدن. ما همیشه و همیشه همه چی رو میبینیم ولی متاسفانه این رو نمی بینیم که ما میبینیم. ما واقعا خیلی وقت ها از این چشمان زیبایی که خداوند در صورتمون قرار داده غافلیم. در زندگی هم دقیقا همینه. ما همه چیز رو که خداست میبینیم ولی انگار نمی بینیم

مریم

سه‌شنبه, 06 خرداد 1399

سلام. من سه بار در زندگیم معجزه رو دیدم و اون وقتی بود که از ته دلم برای مشکل لاینحل خود دعا کردم و حل شد. و فقط معجزه بود و بس. و این فقط می تونه کار خدا باشه .

چهارشنبه, 08 مرداد 1399

نابغه شما هر وقت مشکلی داری یا حل میشه یا نمیشه دیگه! اگه هم نشد لابد خدا نخواسته یا صلاح نبوده یا با صداقت دعا نکردی یا...؟

بندرعباس

دوشنبه, 19 خرداد 1399

باسلام.در ابتدا از مقاله بسیار زیبا استاد تشکر میکنم و از تمام عزیزانی که نظراتشون رو ثبت کردن قدردانی میکنم ماها باید بحث و تبادل نظر رو درهمه زمینه ها مخصوصا اعتقادی داشته باشیم در زمینه اثبات وجود خدا منم تاحدودی مطالعه داشتم ببینید دوستان زمانی که سلامتی خودمون یاعزیزانمون در خطره خالصانه از چه کسی کمک می خواهیم به چه کسی التماس می کنیم،درسته مسلما از خداوند.افراد موفق تمام داشته هاشون رو مدیون خدامیدونن چه ایرانی چه غیر ایرانی.مورد دیگه اینکه باخدا همیشه صحبت کنید درد دل کنید دائما ازش قدردانی کنید،نماز اول وقت رو عاشقانه بخونید،هرکسی ازتون کمک میخواد یاسوالی داره کمکش کنید،دروغ نگید،شغلتون و همسرتون رو با تحقیق انتخاب کنید، خدا دائما داره نگامون می کنه.شاید روزی ما نباشیم اما خدا بوده و هست.یه بار کل قرآن رو مطالعه کنید کاری که سیاستمداران غیرمسلمان هم انجام دادن.خداهست

یک‌شنبه, 29 تیر 1399

من چند تا توصیه دیگه هم دارم دکتر جون: پونز بزنین تو پیشونی بی حجابا قبل اعدام تجاوز کنین بکشین بندازین پای بقیه!

شهبازی

شنبه, 04 مرداد 1399

بحث درمورد چیزهای ماورالطبیعه با عقل و حواس پنجگانه انسان راه به جایی نمیبره.چون عقل و احساس ما محدود به مادیاته.به نظر من کسانی که گنهکارند و به مردم ظلم کردند خواهان نبود خالق هستند و کسانی که سعی بر ظلم نکردن به دیگران داشتند خواهان وجود خدا. من یکی اگه ایمان داشتم که خدا هم وجود نداره باز یه چیزی توی وجودمه که از بدی کردن و حداقلش ظلم کردن به دیگران جلوگیری میکنه.و تمام زندگیم خوبی کردمو جز بدی چیزی ندیدم. انسانهای این دوره واقعا بد وظالمن.به همین خاطر من از این دنیا و این زندگی متنفرم.هیچ چیز خوبی توی این دنیا وجود نداره.من تنها ارامش رو در مرگ میبینم

محسن

دوشنبه, 19 خرداد 1399

ببخشید در پیام قبلی درقسمت اسم نام شهرم رو نوشتم یعنی بندرعباس.اسمم محسن.لطفا اگه پیام تائید شد با اسم محسن باشه.ممنونم

محسن

دوشنبه, 19 خرداد 1399

سلام.معذرت.من در پیام اولم گفتم شاید یه روز ما نباشیم شرمنده اگه پیام تایید شده اصلاح بشه به((انسانها قطعا یه روز از این دنیا می روند اما خدا بوده و هست و خواهد بود))ممنونم

Canon

چهارشنبه, 21 خرداد 1399

برای کسانی که اهل علم و تفکر هستند توصیه میکنم حتما نظرات دکتر هلاکویی در این مورد رو بشنوند تا مرز بین واقعیت و ... رو بهتر درک کنن

Amir

بسم رحمن الرحیم.
با سلام.
اولاً خدا رو شکر میکنم بابت این که یک انسان شناخته شده از نظر هوش و علم، به همچین نتیجه بزرگی رسید و این باعث میشه که افراد زیادی که عقل و هوش رو قبول دارن و اونو ملاک درستی چیزی میدونند به این نظریه اعتماد کنند و حتی بهتر از اون، این قضیه رو مورد برسی قرار بدند و راجع بهش فکر کنن.

بحث وجود خداوند یک مسئله بزرگ هست و نیازمند آگاهی نسبت به موارد مختلفی هستش و برای رسیدن به یه نتیجه قطعی باید یک دوره زمانی زیادی رو صرف تفکر، تعمق و تبادل نظر با افراد زبده کنید تا خودتون به یک نتیجه کلی برسید.
اینکه شما عزیزا تو این سایت هستید نشون میده که دنبال پیدا کردن دلیلی برای وجود خدا هستید و این خودش بسیار مهم هست و کلی حرفه و خودش نصف راهه. به عبارتی دیگه یعنی این مسئله ذهن شما رو به چالش کشیده و درگیرتون کرده و تبدیل به دغدغه ذهنی شما شده که اینجا دنبال راهی برای وجود خداوند هستید و مطمئناً تا دلیلی پیدا نکنید آروم نمیشید چون ترسیدید و با خودتون میگید نکنه خدایی باشه و اون دنیایی باشه و ما بد بخت شیم.
اینجا من باید به شما تبریک بگم چون خود خداوند خواسته شما رو در این راه قرار بده و شرایط زندگی و تربیت شما رو طوری قرار داده که دنبال یافتن راهی برای وجود خدا باشید و میتونست شما رو بی تفاوت قرار بده و براتون مهم نباشه این مسئله و گمراه بمونید.
حالا این همه چیزو گفتم که بگم کسایی که واقعا دنبال ایمان بخدا و پیدا کردن دلیل واقعی وجود خداوند متعال هستند بیاد به آیدی من تو پیام رسانی که خواهم گفت تا کمکشون کنم به لطف خدا.
یه نمونه از نشونه های وجود خدا که این دانشمند از ایشان به اسم هوش بزرگ نام برد این هست که تصور کنید اگر یک موجود قدرتمند بعنوان خدا زمین و طبیعت رو نیافریده بود و هوشی بزرگ پشت این آفرینش نبود و همه چیز تصادفی و بصورت طبیعی بوجود آمده بود، امکان نداشت بجای مورچه، یکی از این همه موجود خطرناک مثلاً عقرب چنین زاد و ولدی داشت و به خانه انسان نفوذ میکرد؟ قطعا اگر تولید مثل عقرب مثل مورچه ها بود و به مانند آنها لانه گذاری و در خانه انسان ها نفوذ پیدا میکرد دنیا جایی برای انسان نبود. تا بحال به این فکر کردید که میشد جای مور با عقرب عوض شود و هزار اتفاق این شکلی که زندگی انسان رو سخت تر کنه. اما چرا زاد و ولد و زندگی عقرب مثل مورچه نیست؟ یک دلیل بیارید.

و یا حساب کنید قدرت بینایی نداشتیم.
و یا اگر حس چشایی نداشتیم هوس غذا نمیکردیم و به اندازه نیاز غذا نمیخوردیم.
این موارد تنها بخشی از نتایج حول این قضیه است و یک تلنگر برای کمی فکر کردن حول این قضیه بود. و برای قطعی شدن همانطور که گفته شد باید مدت ها تفکر و تبادل نظر داشت.

یک‌شنبه, 29 تیر 1399

شما بجای مباحث علمی بهتره وارد مباحث حوزوی بشید و ای دی تون رو هم نگه دارید برای چت با همکاران کامنت گذارتون!

Amir

شنبه, 14 تیر 1399

جالبه انسان چرا هیچ وقت در این مورد با این دقت تفکر نمیکنه. در قرآن بار ها فرموده شده که ( پس چرا اندیشه نمیکنید؟ )

شنبه, 14 تیر 1399

چرا برای وجود خدا دنبال یک ماهیت جداهستیم.بنظرم خدا ماییم و تمام عوامل هستی و کاینات و عواملی که هنوز علم بهش نرسیده...
مگه خدا نمیگه دنبال منی توی خودت منو پیدا کن.مگه نمیگه از رگ گردن بهت نزدیکترم...مشکل علم اینه هر چیو باید شفاف و ملموس ببینه در صورتیکه خدا تعریفی از کل وجود هست

Shagha

شنبه, 28 تیر 1399

منم با نظر شما موافقم و فکر میکنم که خود ما خداییم
و ممکنه ما دچار از دست دادگی حافظه در ژنوتیپ های اولیه شده باشیم
من به همه چی اعتقاد دارم
اما بیاین اعتقاد داشته باشیم که این جهان و تمام مخاوقاتش یه چیز بیش تر نیست
و اون توهمه محضه

عالی بود

Shagha

شنبه, 28 تیر 1399

نظریات همه‌ به جا بود
اما من فکر میکنم تمام این چیزایی که به وجود اومدن ،حاصل توهم ما هستن
چرا باید جهانی وجود داشته باشه که ما تا اخرش توش زندگی کنیم و تا ابد زنده بمانیم

هیچ کس نمیتونه،مکانی رو بدون هیچی تصور کنه✨

برای اینکه تصور عدم فیزیکی برای مغز انسان ممکن نیست

سلام.
با خود قرآن جوابتو میدم. تو قرآن خدا میگه:(شما عالم اول رو دیدید پس چرا عالم دیگر رو متذکر نمیشوید) منظور خدا اینه شما دیدید که خدا زمین رو به وجو اورده پس چرا نمیفهمید اگه خدا بخواد میتونه جهان بهتری به وجود بیاره؟

یک‌شنبه, 29 تیر 1399

ورنر هایزنبرگ هم اصل عدم قطعیت رو مطرح کرده که کل علیت رو زیر سوال برده! جرات دارین راجع به اون هم به همین فرم بنویسین؟

برتراند راسل: ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﺘﯿﺪ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺣﺮﺍﺭﺗﯽ ﺩﺭﺳﺖ ﺩﺭﮎ ﻧﻤﯿﺸﻮﻧﺪ
انسان واقعیات جهان را نمیبیند؛ آنچه را که دوست دارد میبیند

پنج‌شنبه, 02 مرداد 1399

فان فکت: نود درصد مردم باورمند جهان حتی کتاب دینی خود را نخوانده اند!

پنج‌شنبه, 02 مرداد 1399

گرفتاری ما اینه که فرق بین ساینس و ساینتیست (که میتونه اعتقادات شخصی داشته باشه) رو درک نمیکنیم و خودمون هم که کلا تفکر نمیکنیم

roxana saberi

پنج‌شنبه, 02 مرداد 1399

منبع این نوشته رو بزارید بدون سورس که ذره ای ارزش نداره ، مچیو کاکو یک از برگترین نابغه های دنیای فیزیک هستند و فقط کافیه کتاب ( جهان های موازی ) ایشون رو بخونید تا متوجه شید. همچین ادعایی توسط میچیو کاکو بعیده یا صرفا یک نظر شخصی خودش بوده که از علم همیشه جداش میکنه.

SAyyDE

پنج‌شنبه, 02 مرداد 1399

... و من همچنان از خوندن کامنت‌های شما حیرت می‌کنم !!!!
شمایی که می‌گی خدا وجود نداره ... اومدی اینجا هرچی اینور و اونور شنیدی یا اومدی راضی بشی (که واضحه نمیشی -_-)؟؟؟
و شمایی که می‌گی خدا وجود داره ... اومدی اینجا نیش بزنی به بقیه یا اینکه اونقدرا هم مطمئن نبودی که خدا هست ؟؟؟
ولی اگر از من سؤال کنی که «بنده» اینجا چی‌کار می‌کنم ؟
- خودم اومدم تا کامنت های شما رو بخونم و ببینم با کیا توی این کشور جمع شدم ... کاری هم با بقیه چیزها ندارم .
جز اینکه ... اگر ممکنه چندتا دلیل بیارید که خدا «وجود نداره» و قبلش هم چندتا دلیل دیگه هم بیارید که شما خودتون «وجود دارید » .
تفاوت من و شما در چیه؟ آیا شما قبل از «بودن» در این به اصطلاح «جهان» هم بودید ، و بعد از اون هم خواهید بود ؛ یا اینکه نبودید و وقتی که علائم حیاتی بدنتون قطع شد و خاک شدید هم دیگه نیستید ؟
جداً چه بلایی سر این‌همه کامنت میاد ... اگر باشید و چه اهمیتی برای من و شما داره وقتی نباشید ؟
اگر نتونید حداقل به سؤال دومم جواب قانع‌کننده‌ای بدید ، باید با عرض تأسف بگم که شما وجود ندارید ، چون موفق به اثبات وجود خودتون هم نشدید !!!
می‌دونم شاید حرف‌هام باعث بشه که فکر کنید دارم با اینکار (انکار موجودیت شما - چیزی که وجودش حداقل در نظر عامه نیازی به اثبات نداره - ) خودم رو مسخره می‌کنم و به ریش خودم می‌خندم ... اما به نظرتون اینطوری بیشتر به هم شبیه نمی‌شیم ؟
... و من همچنان از خوندن کامنت‌های شما حیرت می‌کنم !!!

شنبه, 04 مرداد 1399

علم هرگز وارد حوزه های غیر مادی نشده و نمیشه. هرگز مواردی مثل خدا یا روح از نظر علمی اثبات نشدند چون علم ورود نمیکنه به اون حوزه. بد برداشت نکنین همونطور که تایید نمیشه تکذیب هم نمیشه چون خدا یا روح مادی نیستن شما وقتی این مباحث رو توی ذهنتون میارین یه چیز مادیش کردین که محاط هست و خدایی که اثبات بشه که دیگه خدا نیست! ولی هیچکس هم نتونسته وجودش رو رد کنه. چند تا نظر رد بوده که همه رد شدن. هر چند عموما مردم چیزی که بر خلاف اعتقاداتشون باشه رو بهیچ عنوان حتی فکر هم نمیکنن

دوشنبه, 06 مرداد 1399

شما بمن بگین کدوم دین یا عقیده از همه مسخره تر هست تا من براتون ده ها فیزیکدان و شیمیدان و پروفسورهای مختلف در رشته های مختلف ردیف کنم که همون دین و عقیده رو دارن! شما میتونید بگید برداشت علم چی هست ولی نه اینکه برداشت فلان عالم چی هست!

دوشنبه, 06 مرداد 1399

فرق علم و مذهب: شما در یک مرکز مذهبی شاخدارترین دروغ هارو بیان کنید که فلان مقدس فلان کار رو کرد و فلان معجزه شد تا همه تاییدتون کنند! ولی در مرکز علمی یک حقیقت علمی رو بیان کنید تا تمام تلاشها برای نفی یا اثبات ایرادهای احتمالی اون شکل بگیره!

Elnaz

شنبه, 25 مرداد 1399

و هیج وقت این اتفاق نخواهد افتاد چون دیگر اون چیزی ک ماهیتشو فهمیدیم نمیشع بش خدا گف....

علوی

یک‌شنبه, 26 مرداد 1399

به نظر من برای اثبات یا انکار یک حقیقت باید بر آن حقیقت اشراف و احاطه داشت.بنابراین اثبات وانکار خدایی که گفته میشود خالق همه چیز است وبر همه چیز احاطه دارد برای ما ممکن نیست.اما میشود خدا را به وعده هایی که در کتابهای آسمانی به انسان میدهد آزمود.یعنی کاری که خدا میگوید اگر انجامش دهی فلان کار را برایت میکنم انجام دهی و منتظر انجام وعده خدا باشی.اگر خلف وعده کرد انکارش میکنی.ولی اگر به وعده خود عمل کرد قبولش میکنی.مثل وقتیکه میگوید هر کس به خدا قرض دهد خدا بیش آنجه قرض داده به او برمیگرداند.

یک‌شنبه, 16 شهریور 1399

سلام.یه چیز رو الان یادم اومد.چرا درباره دانشمندان این دوره حرف میزنیم؟
چرا درباره دانشمندانی حرف نمیزنیم که بدون امکانات و کاملاً با عقل و فگر و خلاقیت خودشون چیزهایی رو کشف کردند؟ چرا درباره ابن سینا حرف نمیزنیم؟ کسی که کتابی نوشت که الانم دانشمندا توش موندن(مسلمان بود) خوارزمی(مسلمان)، بیرونی(مسلمان) و دانشمندان سر شناسی که بدون کامپیوتر ها و ... اثبات های گذشتگان چیز های عجیبی رو کشف کردند؟

سهراب

چهارشنبه, 22 بهمن 1399

سلام و عرض ادب و احترام خدمت همگی اعضاء محترم
بسیار متعجب شدم از اینکه اینهمه نوشته دیدم ولی متاسفانه یک نفر از عزیزان به همان دو دلیل عقلی که در کنابهای دینی مدارس راهنمایی بودو اشاره نکردند
و اینقدر اثبات وجود خداوند رو سخت جلوه دادند که واقعا تاسف خوردم
عزیزان
اولین کسانی که ما را به چالش برای اثبات وجود خداوند کشیدند خود پیامبران و قرآن کریم و امامان معصوم بودند و این چالش برای تفکر کردن در مورد وجود خداوند است
خداوند در قرآن کریم میفرماید
ان کان فیهما آلهه لفسدتا
اگر در آسمان و زمین خدای دیگری بجز
الله بود جهان نابود میشد
یعنی فرض بودن دو خداوند در جهان و دو نوع تصمیم در جهان باعث فساد و نابودی جهان میشود
دوما دو دلیل علمی و عقلی بسار ساده که در دوره راهنمایی همه شما عزیزان خواندید و امتحانش رو دادید و نمره اش رو هم گرفتی و ولی شاید هیچوقت بهش توجه نکردید
برهان نظم
و برهان علیت بود
این دو برهان رو تمامی دانشمندان و انسانهای دنیا قبول کرده اند و جزء قوانین جهانشمول است
1- هر نظمی ناظم و خالقی دانا و توانا دارد

سوال
آیا از این گروه تیری پرتاب میشود
جواب منفی است

سوال چه موقع این گروه تیر پرتاب میشود
جواب موقعی که در میان این گروه کسی باشد که بدون نیاز به نفر قبل از خودش تصمیم بگیرد و تیر بیاندازد
نتیجه
در جهان هستی وجود هر چیزی به چیز قبل از خودش وابسطه است
که تا او نباشد این بوجود نخواهد آمد
آن موجود را
ایرانی ها و فارسی زبانها
خود آ میگویند یعنی خودش بوده
خدا مخففش شد
و انگلیسی زباها god میگویند
یعنی منشاء همه خوبی ها یا منشاء وجود
و یونانی ها اسطقدوس یا اسطقس میگویند یعنی غیر قابل تجزیه و نامحدود

سهراب

چهارشنبه, 22 بهمن 1399

حقیر پیام نوشتم ولی اینجا ثبت نشد ممکن است ثبت شده باشد و خودم نتوانم آنرا ببینم ؟

ناشناس

پنج‌شنبه, 23 بهمن 1399

دلیل اثبات وجود خداوند متعال در کلام خداوند که همان قرآن کریم است و جز جز بر پیامبر(ص) نازل شده است.

نوشین

دوشنبه, 27 بهمن 1399

به نام یگانه آفریدگار هستی
بنده حقیر تمام نظرات شما عزیزان رو. مطالعه کردم
من ب شخصه ب وجود خدا اعتقاد دارم با اینکه مقاله های زیادی مطالعه کردم که تلاش کردند با علم وجود خدا رو نقض کرده و ثابت کنند همه چیز با تکامل یا جهش یا شرایط زیست محیطی یا.... بوجود آمده اما همچنان یک سوال باقی میمونه که قبل از قبل از قبل از قبل همه اینها.... چه بوده!؟ مگه ممکنه که چیزی از هیچی بوجود آمده و تکامل یابد؟ شما فرض کنید در اتاقتان نشسته اید... یک تکه هیچی جلوی خود گذاشته اید و قرار است آن هیچی تکامل یافته طی میلیاردها سال تبدیل ب موجودی پیشرفته مثلا انسان شود...
حال فرض بنده خلقت موجود هوشمند به واسطه تکامل از هیچ، با وجود خود شما در اتاق بود....
حال عده ای میگویند خدایی نیست..
اگر خالقی نیست پس مخلوقی هم نیست...
اگر مخلوقی نیست پس تکامل و جهش و زندگی ای هم نیست!!!
تلاش برای اثبات عقیده خود ب هیچکس ندارم.. قصد بنده فقط ب اشتراک گذاشتن درک خود از خداوندگار و خلقت و هستی است!
نظر همه شما محترم و قابل تفکر است..
ب قول دوستان مغز ما قادر ب درک چیزی ک نمیبیند نیست!
ولی احساسمان را دست کم نگیریم...
مثلا وقتی درجایی غیرمعمول هستیم احساس خطر میکنیم با وجود اینکه چیز خطرناکی ندیدیم...
من هم و وضوح حضور خداوند قادر را در زندگی ام احساس میکنم..
یک چیز ساده بگم و خلاصه کنم:
من اینطوری برای خودم این موضوع رو حل کردم؛
من با اعتماد به وجود خدا زندگی میکنم
حال:
۱-اگر خدا بود و هست که خداروشکر که در اشتباه نبودم و همواره منو یاری. میکند..
2-اگر هم نبود من چیزی از دست نداده ام!
اتفاقا همین که در خلوتم به کسی تکیه کردم و آرامش یافتم و خودم رو تنها حس نکردم کفایت میکند..

کلام آخر: ای هیچ برای هیچ در هیچ مپیچ!
و من الله توفیق...

سه‌شنبه, 28 بهمن 1399

این حجم از پارادوکس داریم؟
اول از به وجود اومدن از هیچ گفتی که نشون میده هیچ مطالعه ای در مورد نظریه های موجود در مورد خلقت نداری
بعد گفتی اگر خالقی نیست پس مخلوقی هم نیست
که باز هم معلومه از هیچ نظریه ای در باب نقض نظریه علت و معلول که برای کودکان ساخته شده اطلاع نداری
بعد هم که مغز رو بوسیدی گذاشتی کنار :)) که دمت گرم
منم احساس میکنم بیست تا خدا هست وقتی عقل نباشه چه فرقی میکنه صفر یا یک یا 20؟ وقتی بحث عقل نیست پس یکی و دوتا و ... هم مهم نیست هرکی با احساسش نظر میده
بعد باز اومدی نظریه میدی برای حل داستان برای خودت
آرامشی که بر مبنای هیچ و توهم شکل بگیره به درد خودت میخوره
یه کاراکتری تو یه فیلم میگفت اگر مردم برای توهم بهشت و جهنم یا هر چیزی گناه نمیکنن پس ما بزرگترین جنایت کارارو داریم

وجود خدا یه مساله ی غیر قابل اثبات و غیر قابل انکار ه

یک‌شنبه, 30 آبان 1400

یه خورده فکر کن شاید معاویه هستی داداش

انسان

جمعه, 01 اسفند 1399

خدا را با فلسفه و منطق اثبات میکنن.
از آن طرف خدا را با چیزی که علم میخوانندش رد میکنند.
شما چطور "نظریات" یکسری که اسم خودشان را دانشمند میگذارند باور میکنید، در حالی همانطور که خودشان و خودمان میگوییم ”نظر“ انها که برای توجیه اتفقاتی که میافتد است نه لزوما ”واقعیت“.
و تفاوت ”نظر” و ”واقعیت” از زمین تا آسمان است.
مثلا نظریه گرانش انشیتین که نظریات نیوتون را در حالت خاص میپذیرد اما توصیف جدیدی از گرانش میدهد.
از آن سو با منطق ( مثلا ریاضیات آمیخته منطق و اعداد است) به راحتی وجود خالق برتر اثبات میشود.

{منطقی} فکر کنید ……

Bita

چهارشنبه, 11 فروردین 1400

سلام .
من مخالف نظر هاوکینگ هستم
اینکه میگن خدا وجود نداره.
بنظر‌من خدا وجود داره و امکان نداره یک اتفاق بدون حضور شخص دومی بیوفته.
میگه باتوجه به قوانین فیزیک؟ خب چه کسی باعث بوجود اومدن این قوانین بوده؟
و بگم که از نظر علمی نمیشه وجود خدا رو منکر بود واقعا.
ولی‌از نظر فلسفی خیلی‌چیزا به هم میبافن. که بازهم قانع کننده نیست.
اگر من توپ فوتبال رو شوت نکنم، چطور حرکت میکند؟ پس من محرکش هستم.
پس یک خدایی بوده که باعث‌بوجود اومدنه همه ی اینا شده.
حالا میخواد اون خدا ، هرنوع موجودی باشه، ماده،انرژی،...... هرچی.
بحث این هست که نمیشه منکرش شد.

حامد غیاثی

شنبه, 14 فروردین 1400

دقیقا به همین دلیل به شما نمیگن دانشمند. این چیزی که شما به کشف کردنش مفتخرید بدیهی ترین چیزیه که احتمالا به ذهن موجودات نیمه هوشمند هم میرسه. اما همه چیز به این سادگی که شما تصور می فرمایید نیست. اجازه بدید با منطق خودتون غلط بودن استدلال شما رو براتون روشن کنم. شما فرمودید :
"اگر من توپ فوتبال رو شوت نکنم، چطور حرکت میکند؟ پس من محرکش هستم.
پس یک خدایی بوده که باعث‌بوجود اومدنه همه ی اینا شده."
خب اگر هر چیزی نیاز به علت، خالق یا به گفته شما محرکی داره پس به ادعای شما خدا هم باید یک خالق یا به قول شما محرک داشته باشه. اگر هم می خواید بگید خدا استثنا هست پس هر چیز دیگه ای هم میتونه استثنا باشه!
نه دوست عزیز باور کنید کسانی که نظر متفاوتی دارن نه تنها نادان و بی مغز نیستن بلکه خیلی وقتها کاملا هم برعکسه. مشکل امثال شما اینه که هیچوقت به توضیحات خودتون هم عمیق فکر نکردید.
من هیچ اظهار نظری در مورد اثبات وجود خدا یا اثبات عدم وجود خدا نمی کنم فقط خواستم بهتون بگم که این نوع اظهار نظرها صرفا خبر از فقر مطالعه و تفکر میده. احتمالا شما هم بچه های 6-7 ساله رو دیدید که هرچی رو ازشون بپرسی که اینو بلدی یا نه همیشه میگن آره بلدم؟ زمانیکه امثال من و شما هم ادعا می کنیم که جواب سوالهایی که قرنهاست پاسخ قاطعی بهش داده نشده پیش ماست حکم همون بچه رو پیدا می کنیم.
این جمله "و بگم که از نظر علمی نمیشه وجود خدا رو منکر بود واقعا." عالی بود!!! اتفاقا تنها چیزی که به خودش اجازه داده وجود خدا رو انکار کنه علم بوده. من اصلا قضاوتی در مورد درست و غلط بودن ادعاهای مطرح شده ندارم اما اینکه می فرمایید از نظر علمی نمیشه خدا رو منکر بود یعنی اینکه شما تا حالا دو مطلب در این زمینه مطالعه نفرمودید.
شما رو هم به همون نظریه دانینگ و کروگر ارجاع میدم.

پنج‌شنبه, 27 خرداد 1400

من یکی دیگه رد دادم.....اینا بشریت رو دیوانه کردن

خدا هست....بسیار سیستماتیک هم هست....ازش دلگیرم

پنج‌شنبه, 27 خرداد 1400

زندگیمون تو سرگردانی و مردنمون سرگردونتریم......

خداوند قطعا هست...،اما من فکر میکنم اون مارو خیلی ضعیف آفریده و این خیلی بده......

انسان ضعیف آفریده شده...انسان باید خودش بدبختی خودشو حل کنه....
انسان برای جواب سوالاتش باید خودش تلاش کنه....
خودش بره دنبال غذا خودش بپزه
خودش کشف کنه..
خودش درمان کنه..
و خودش خداوند رو پیدا کنه.....

دوشنبه, 07 تیر 1400

سلام. ببخشید انسان ضعیف نیست . خدا انسان خیلی قوی خلق کرده

jumong

سه‌شنبه, 01 تیر 1400

یک سطل رنگ بگیرید و بپاشید روی یک تابلو
آیا مثل تصویر برج ایفل با دقت وظرافت نقش می بندد؟ یا باید قلم به دست بگیرید وبا دقت وظرافت وطرح قبلی رسم کنید؟
پس جهان و دنیای منظم ما بی صاحب نیست وخداوند متعال همه چیز را ذره ذره با دقت آفریده و در مسیر خود قرار داده