یکی از بزرگترین دانشمندان حال حاضر میگوید دلیل قطعی اثبات وجود خدا را یافته است

یکی از بزرگترین دانشمندان حال حاضر میگوید دلیل قطعی اثبات وجود خدا را یافته است

یکی از بزرگترین و سرشناس ترین دانشمندان حال حاضر دنیا اخیرا اعلام کرده است که شواهدی یافته که نشان میدهد یک نیروی بزرگ همه چیز در دنیای ما را مدیریت میکند.


یکی از بزرگترین و سرشناس ترین دانشمندان حال حاضر دنیا اخیرا اعلام کرده است که شواهدی یافته که نشان میدهد یک نیروی بزرگ همه چیز در دنیای ما را مدیریت میکند.

به گزارش «تابناک» فیزیکدان نظری «میچیو کاکو» میگوید که نظریه ای را ابداع کرده که در نهایت منتهی به اثبات وجود خدا میشود. اطلاعاتی که وی در رابطه با نظریه خود منتشر کرده است که منجر به در گرفتن مباحثات جدی در میان دانشمندان شده است زیرا کاکو یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین دانشمندان حال حاضر و یکی از مبدعان و طراحان نظریه String است که در میان دانشمندان از اعتبار بالایی برخوردار است.
یکی از بزرگترین دانشمندان حال حاضر میگوید دلیل قطعی اثبات وجود خدا را یافته است


وی در نظریه جدید خود از آنچه در علم فیزیک با نام «نیمه نخستین – شعاع تاکیونی» شناخته میشود استفاده کرده است. تاکیون یک ذره فرضی است که از اتم کوچکتر بوده و با سرعتی بیشتر از سرعت نور حرکت میکند و بر اساس فرضیات قادر است مواد را در کیهان آزاد سازد یا فضا را در میان ذرات ماده جای دهد و همه چیز را از تاثیرات دنیای اطراف آزاد کند.

کاکو بعد از انجام چندین آزمای به این نتیجه رسیده است که ما در دل یک «ماتریکس» زندگی میکنیم. وی میگوید: من به این نتیجه رسیدم که ما در دنیایی زندگی میکنیم که توسط قوانینی که توسط یک هوش بزرگ ساخته شده مدیریت میشود. باور کنید که هر آنچه که امروز به عنوان شانس و اقبال از آن سخن میگوییم هیچ معنایی ندارد.

وی تاکید کرده است: از نظر من واضح است که ما در طرحی زندگی میکنیم که توسط قواعد از پیش ساخته شده مدیریت میشود و نه توسط شانس و اقبال، بلکه توسط یک هوش متعالی و کیهانی شکل یافته است.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


49 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مححدنورمحمدی

چهارشنبه, 03 آذر 1395

خخخخخ...یعنی اقای هوشمند الان کشف کردن که خدا وجود داره!!!؟؟؟؟!!؟

پاسخ

دیباگر

یکشنبه, 29 تیر 1399

از نظر علمی تا الان اثبات شده بود؟ میشه بگین توسط کی یا کدوم نظریه جناب عالم هوشمند؟

5th

دوشنبه, 06 مرداد 1399

شما بمن بگین کدوم دین یا عقیده از همه مسخره تر هست تا من براتون ده ها فیزیکدان و شیمیدان و پروفسورهای مختلف در رشته های مختلف ردیف کنم که همون دین و عقیده رو دارن! شما میتونید بگید برداشت علم چی هست ولی نه اینکه برداشت فلان عالم چی هست

Mehran

یکشنبه, 02 اردیبهشت 1397

واقعا با وجود این... ادم به شک میفته ولی وقتی که حرفای دانشمندان هارو خوندم باورم شد که واقعا یه کسی هست که از رگ گردن بهت نزدیک تره

پاسخ

دیباگر

یکشنبه, 29 تیر 1399

قبل خودن حرف های دانشمندان ها (!) فارسی یاد بگیرید و به منبع مقاله دقت کنید!

مریم فرحاد از ایران

جمعه, 07 اردیبهشت 1397

من منن را خواندم و دوست دارم بیشتر با این دانشمند بزرگ حرف بزنم و به چالش بکشم بحث را تا کثفیات بیشتری شود من یک معلم ساده از ایران هستم که فقط زبان فارسی بلدم ولی علمم زیاده

پاسخ

Reza

دوشنبه, 23 تیر 1399

استیون هاوکینگ(فکری توانا در مقابل جسمی ناتوان) بعد از اینکه تمام عمرش رو گذاشت تا از هیچ علمی رو به ما معرفی کنه که ما همین الان نمیتونیم درک کنیم کشفیاتش رو چندسال اموزش برای درکش نیازه تا فقط بفهمیم چی گفته گفت من عمرم رو گذاشتم و تونستم به مسایل ساده ای دست پیدا کنم. اما برام جالبه که تو نوشته هامونم دقت نمیکنیم که از چه واژه هایی استفاده میکنیم
`علمم زیاده` دقیقا جاییه که انعطاف گرفته میشه و تعصب و افراط اجازه نمیدن انسان خلاف گفته ها و شنیده های خودش رو بپذیره و با عصبانیت ردش میکنه
نه من و نه شما علممون زیاد نیست
چون اصن این واژه مناسب علم نیست
علم واقعی تواضع رو به جای ایگو به ادم هدیه میکنه

دیباگر

یکشنبه, 29 تیر 1399

با امار ۳ درصد کتابخوانی... از املاتون مشخص هست ولی ارسطو میگه من فقط میدانم که نمیدانم!

م

یکشنبه, 03 تیر 1397

دلیلی ندارد این هوش را به خدا نسبت‌ دهیم

پاسخ

حمید

پنجشنبه, 14 تیر 1397

برو باباا...کسی که چیزی بارش نیست میگه علمم زیاد...

پاسخ

حمید

پنجشنبه, 14 تیر 1397

اگه به خدا قادر توانا نسبت ندیم به ... جناب عالی نسبت بدیم؟

پاسخ

Amirhosein

چهارشنبه, 07 شهریور 1397

وقتی دانشمندان در مورد بحثی صحبت میکنند آخه نمی‌دونم شماها می‌خواین چجوری واسه خودتون موضوع دراز کنید
آخه شما علم زیادی دارین یا انیشتین هستید

پاسخ

دیباگر

یکشنبه, 29 تیر 1399

دانشمندان همیشه مملو از اشتباهات بودن و هستن. این شمایید که چون مقاله با اعتقادتون همسو هست بدون تفکر میپذیرید

5th

چهارشنبه, 08 مرداد 1399

این چه حرفی بود دیگه ما دکتر و دانشمند نداریم که اختلالات شخصیتی داشته باشه یا عقاید عجیب و اشتباه؟

مریم

چهارشنبه, 01 اسفند 1397

من خیلی وقتا ها خاستم وجود خدا رو انکار کنم شاید بدلیل این بوده گناه کردم ولی واقعا انکار کردن وجود خدا ب نظرم غیر ممکنه.انکار وجود خدا برام غیر ممکنه من شاید بخاطر گناهام و کوتاهی از خیلی چیزا مجازات بشم اما واقعا انکار وجودش غیر ممکنه خدا هست هزاران نشانه هزاران دلیل هست برای اثبات وجودش دلیل اینکه انکار بشه نیست منکه تا حالا هیچ دلیل قانع کننده ای برای اینکه خدا وجود نداره ن دیدم ن شنیدم خدا هست وخدا هست خدا هست امکان نداره نباشه هیچ استدلالی نیس وجودش را انکار کنه

پاسخ

محمد

دوشنبه, 15 اردیبهشت 1399

هیچ علمی تا به الان وجود خداوند رو اثبات نکرده و نخواهد کرد
خدا فقط و فقط یک باور و یک اعتقاده
انسان با توجه به هوشی که برخوردار بود تونست نسل خودش رو پرورش بده بعد از ١۴۰۰سال به چنین تکنولژی های برسه ولی هیچ کدوم از موجودات زنده دیگه نتونستن قادر هم نبودن عملکرد انسان رو داشته باشن
انسان هم با فجیه ترین حالات ممکن نسل خودش رو منقرض میکرد اگر بهانه خداوند و خدا پرستی و راه راست را پیامبران نیاورده بودن

Wolf

چهارشنبه, 22 اسفند 1397

خدا وجود داره چندین بار من قدرت خدارو دیدمو شنیدم خدا واقعا وجود داره.

پاسخ

حسین

چهارشنبه, 14 فروردین 1398

ماهم میدونیم دنیارویه قواعدی ساخته شده و یک هوش برتر ساخته شده تازه اینو فهمید ولی هنوز اثبات نکرده خدا هست اگر خداهست شر رو پاک میکنه هزار چهارصد ساله هیچ معجزه ای نیومده فقط تو یه دوره خاص برایه یهودو عرب نادمن چرا واسه ایرانیا نیومد ما میدونیم یک قدرت مطلق هست این قدرت انسان است یا انژی اثبات شده انسان هر زندگی داره از افکار خودش میاد میمونه ساختار جهان که هیچ کس نمیتواند بفهمد هرچیزیم بگن باطل است تمام مذخرفهایه ایانو بزارین کنار همه دروغگو علم باید ثابت کنه بس

پاسخ

Setareh2217

سه شنبه, 05 فروردین 1399

دوست عزیز اینکه میکی اینا مزخرفه. و خدا ذات مطلق وقدرت برتره وفقط به خاطر وجود یه نفر نمیاد معجزه بفرسته در ۱۴۰۰ سال پیش که علم نه پیشرفتی داشت وشعور جاهلان بسار کم بود برای فهموندن به کافران نیاز به معجزه بود البته اگر امثال من وشما چشمامونو باز کنیم میبینیم که. خدا هر روز داره برامون معجزه میفرسته ولی به خاطر جهل وخودخواهی وجود خدا رو حس نمیکنیم بهتر دیدتون رو نسبت به جهان وآفریدگار مطلق و یگانه تغیر بدید

سجاد

جمعه, 15 فروردین 1399

با سلام معجزه از این بالاتر که با یک تکه پی می بینیم و با یک تکه گوشت حرف می زنیم و بایک تکه استخوان می شنویم، غیر از آن که معجزه برای اثبات مدعی پیامبری است؛ و اگرنه وجود خدا که با عقل قابل شناخت

مدنی

چهارشنبه, 12 تیر 1398

سلام عزیز.منم برام ابتدا خیلی سوال بود و دوست داشتم بدونم واقعا هست یا نه و این بستگی به خود فرد داره من برای خودم و کسی که دنبال دلیل محکم باشه ثابت کردم و میکنم هزاران هزار بار بدون هیچ زحمت.البته اینم خودش یکی از همین نشانست که بی زحمت ثابت میکنه وجودشو و به جای لازم و دریتش والا اگه همه میدیدیم یا بیاید نعوذبه الله روبرو بایسته که دیگه هنر نیست معرفت و شعور ما تعیین کننده باشه.مثل اینکه وقتی مطمعنی صاحب چیزی هست یا تو دوربین پیدات میکنه دست از پا خطا نمیکنی و این ربطی به پاکی شما یا من که نداره از ترس بوده.!
خوب اگه این دلیل چندان چنگی به دل نمیزنه از مدیر سایت ایمیلمو بگیر راهشو بهت بگم خوب ببینیش واضح تر از هرکسی که دیده.فقط یه شرط هم داره اینکه فرمودی عقلانی و اگر دیدی و گفتی نه این فلان چیز بود با اینکه چنین چیزی به هیچ عنوان تصور نمیشد،در اونصورت (نعوذ به الله عفو مثال جهت روشن شدن)حتی بگه بیا من خودمم یا بیا با هم دست بدیم یا بریم فلان جا بازم میشه بهانه آورد!درسته؟من دلیلی میارم هزار بار قرار بزار و ببین!خوبه؟فدای اینهمه حق خاهی که همین هم درسته و فبول کردن و اطاعت کور کورانه که پشیزی نمی ارزه.عشقی داداشم.دوست دارم صحبت کنیم.

پاسخ

Sana

یکشنبه, 19 آبان 1398

سلاممن مطمئن هستم حتی اگه خدا یه معجزه ای بیاره خیلیها باور نمیکنن هیچ معجزه ای بالا تر از نوشته نیست هر معجزهایی که توی گذشته برای مردم اومد اثری ازش نیست مثلا شما نمی تونین اعضای حضرت موسی رو بیاری و باهاش دریارو بشکافی ولی میتونی قرآن حضرت محمد رو بخونی واز سرگذشت گذشته های دور عبرت بگیری این قرآن معجزهپیامبره بجای اینکه بیاریش توی خونه خاک بخوره باید مثل کتابهای دیگه بخونی من خودم آدم خوبی نیستم ولی وقتی این کارو می کنم آرامش بهم دست میده چون خیلی مطمئن باهات حرف میزنه و چند دلیل علمی ر وهم از همون گذشته گفته که دانشمندان تازه دارن کشفش میکنن

پاسخ

امیر

جمعه, 08 آذر 1398

هرچیزی علت علمی دارد.
حتی ساخت این جهان.
معجزه و این کسشرات الکیه.
چیزی فراتر از عقل انسان نیست.
خدای در کار نیست همین.
خیلی سادست.
دوستان اگر ما از بچگی غذای چینی هارو بهمون میدادن تربیت میشدیم که فقط از اون غذاهای چینی مصرف کنیم.
ما از بچگی بهمون گفتن خدای وجود داره دیگه میترسیم از ترازوی عقلمون استفاده کنیم.

پاسخ

ساسان

شنبه, 24 اسفند 1398

خیلی چیزها هست که با علم جور در نمیاد، عدد ثابت کیهانی و خیلی چیزای دیگه که دهه ها هست فکر دانشمندان رو به خودش مشغول کرده دانشمندانی مثل میچیو کاکو رو به این نتیجه رسونده که نمیتونه شانسی باشه. یک نفر یا نیرویی یا پدیده ای باید یک سری چیزها رو تعریف کرده باشه، خیلی ها این چیز رو خالق هوشمند مینامند، خیلی های دیگه خدا یا چیزهای دیگه ولی چیزی که هست اینه که ما هنوز هیچ توضیح مشخصی برای هیچ چیز نداریم، نه هاوکینگ چیزی برای رد خدا داشت نه کس دیگه ای، صحبت های شخصیت های بزرگ علمی در مورد منشا این دنیا و خدا بیشتر فلسفی هست تا علمی. یه مورد دیگه که باید بگم اینه که خدا توی قران خودش رو کسی که علم بینهایتی داره معرفی میکنه، میشه گفت وجود خدا لزوما به این معنی نیست که علم رو باید رد کرد.

بهار

پنجشنبه, 28 فروردین 1399

منم فکر میکنم خدا وجود نداره

Mahsa

شنبه, 30 فروردین 1399

خدا وجود داره این همه نظم در ترتیب از کجا میاد پس چرا ما آنقدر کاملیم پس چرا بجز ما هیچ حیوونی قادر به این کارا نیست تا حالا مهر رو امتحان کردین رو گوشی لمسی ببینین با اون کار میکنه پس اون موقع از کجا میدونستن ما از خاکیم تو قرآن نوشتن

دیباگر

یکشنبه, 29 تیر 1399

من ندانم گرا هستم. علم هرگز وجود خدا یا روح رو نه اثبات کرده و نه رد کرده. هر بحثی در این زمینه وارد حوزه علم نمیشه و ترجیح شخصی است. جواب اینه که نمیدونیم چون اخیرا هم یه نظریه دادن که علیت رو زیر سوال برده یعنی جهان میتونه بدون دلیل بوجود اومده باشه نمیدونم چرا این خبرا صداش در نمیاد!

مهسا

سه شنبه, 19 آذر 1398

راضی نشدممممم....................................

پاسخ

آیسا

شنبه, 21 دی 1398

من کاری به نظر آقای کاکو یا آقای هاوکینگ ندارم یکیشون میگه هس یکی میگه نیست اما دوس دارم که خدا باشه چون بدونش زندگی وحشتناکه

پاسخ

فاطمه

دوشنبه, 07 بهمن 1398

سلام.من مطمئنم خدا هست و اون هوش برتر و منبع آفرینش هس ودر میان هر قومی اسمی داره وما هم بهش میگیم خدا....

پاسخ

معراج

چهارشنبه, 21 اسفند 1398

هرکسی که افریده ها و خلقت رو درست، تماشا کنه زییایی و هوش به کار رفته در اون رو درک میکنه و برخی از محقق ها به خاطر ریز شدن در فهمیدن پدیده ها این زیبا یی رو میتونه بهتر درک کنه از این نظر بابت ایشون هم این رو درک کرده
به نظر من یک سری مباحث به طور دقیق و فنی به فیزیک ربطی نداره و اگر یک فیزیک دان در موردش حرف بزنه اصولا ربطی به تخصص فیزیکیش نداره و به طور مشخص منظورم اینه که اگر کسی از در این مورد اعتقاد به خدا شبه و سوالی داره باید از اهلش سوال کنه و این بحث اعتقادی ست
البته در مورد بحث بالا از جنبه ای که گفتم در ابتدا، میشه توجه کرد و فهمید این جهان نظام مند است و دارای ظرافت ها. حالا اگر در بحث های دیگر نظر و سوالی دارید مثلا اعتقادی در جای دیگری باید جست و جو کرد

پاسخ

سروش

شنبه, 24 اسفند 1398

خداوند همون علم هستش اگه میتونی به علم اعتقاد نداشته باشی و منتظر پیشرفت باشی در اشتباهی مثل فرق مریخ و زمین
علت پیشرفت وجود بیت هایی کوچک از خدا یا همان علم نهان در جهان هستش که تبدیل به هوش و زکاوت الان میشن و گرداوری و تجمعش باعث پیشرفت میشه
از نظر من بدون در نظر گرفتن اعتقادات مذهبی علم یا خداوند در همجا پخش هستن و هر جا عامل سومی پیدا بشه وجودش بیشتر نمو پیدا میکنه
در انسان بیشتر از همو نمو پیدا کرده والا هوش حتی در سنگ هم هست با نمو کمتر

پاسخ

عبدالله

شنبه, 24 اسفند 1398

سلام خدا هست زيرا اين جهان خود به خود به وجد نيومده مگه ماشين خود به خود به وجود أمده اونم با برخورد اكسيژن و آهنو..
اونم با اين نظم وهيچ چيز اضافه كم نيس اونوقت اين جهان با اين نظم و عظمت و ترتيب به اين زيبايى مگه ميشه خدا نباشه؟
پس ماشين و يخچال و نلويزيون و ... خود به خود ساخته شدن و انسانى هم وجود نداره
مگه ميشه اين همه نظم و ترتيب و يا چرا سيارات مربع نيست يامثلث اگر بود دو روز شب بود به روز صبح ويا بالعكس أما دائره است و به ساعتى صبح و به ساعتى شب
اون كسى كه ميگه چون ما بچه بوديم يه چيزى دادن به خوردمون خدا هست بهش ميگم حتى ادم هاى غير ايرانى هم ميگن خدا هست حتى غير مسلمان آلبرت انيشتن كه همه قبولش دارن به نظريه داره و در اون وجود خدا را اثبات كرده. ودانشمندان معروف ديگرى
ابو على سينا به خدا ايمان داشت
انيشتن وقتى أتم ساخت و ديد بسيارى كشته شدن بسيار گريه كرد و توبه به سوى خدا
حمد وسپاس خدايى را كه آسمان ها (كهكشان ها)و زمين را خلق كرد و تاريکى ها و نور را قرار داد درحالى كه كسانى به أو كفر ميورزند يعنى خدا هست و آگاه است به افكار عده اى كه ميگويند أو نيست.

پاسخ

اسدولا

جمعه, 23 خرداد 1399

انیشتین اتم ساخت گریه کرد :))))))))))))))))))))
ری دم درون جمجمه‌ات.

5th

دوشنبه, 06 مرداد 1399

توروخدا خواهش میکنم بیشتر از انیشتن برامون بگو ای عالم به رازهای نهان :))

tamanamori

شنبه, 24 اسفند 1398

سلام ببخشیدا ولی انکار خدا تو این دوره واقعا یه کاره احمقانس وقتی که اکثر آدما میرن احضار روح و جن میکنن و واقعا این اتفاق میافته چطور وجود خدارو انکار میکنن . روح و جنایی که با همون آیه های تو قرآن احضار میشن چطور خدارو انکار میکنین .خوبه خدا ارزش مارو از بقیه موجودات مخصوصا اونایی که از اتش (جن و شیطان) ساخته شده اند برتر ساخته .حالا نصف اون جنایی ک احضارشون میکنین خدارو میپرستن چرا چون اونا ازما باهوشترن و یقین دارن حالا ما باید خدارو انکار کنیم واقعا یه کار احمقانه و گستاخانه است ولی باز توهین نمیکنم در ضمن (اونجا ک گفتم جنا باهوشن اکثراشون باهوشن ولی انسانا باهوشترن ولی نمیدونن از قدرتشون استفاده نمیکنن ) مرسی (تمنا)

پاسخ

5th

دوشنبه, 06 مرداد 1399

احضار روح و جن؟ ۹۹ درصد شارلاتانیسم ۱ درصد اسکیزوفرنی یا اسکیزوافکتیو یا بیماریهای مشابه

arman

شنبه, 24 اسفند 1398

این نظر هم برای شما و نه پخش در سایت. نسبت به سایت های دیگه فیلتر شدیدتری دارید. اگه قراره همه نظر موافق شمارو بدن ولو غیر علمی پس چجور نظراتی هست. مردم بیسواد نیستند که فرق مقاله های سفارشی که مورد پروپاگاندا قرار میگیرنو نفهمن

پاسخ

سینا

سه شنبه, 09 اردیبهشت 1399

خدا کسی نیست که علم زیاد داشته باشه
بلکه علمم خدا آفریده
اصلا علم برای دنیای مادیه
مثلا علم هیچ توضیحی برای روح و ماورای طبیعت نداره
خدا اگه ماورای طبیعته پس علمم جز افریده های خودشه

پاسخ

اسما

پنجشنبه, 11 اردیبهشت 1399

میدونید عقل انسان در حدی نیس ک ب امورات نامحدود فراتر از عقل انسان فک کنه و خدا وجود نامحدود داره و انسان هرچی بیشتر راجب وجود خدا از خودش سوال کنه بیشتر دچار گمراهی میشه و ذهنش جاهای دیگ میره چون واقعا ذهن محدود ما نمی تونه وجود خدای نامحدود رو تصور کنه.همین
خدا وجود داره و در همه جای زندگی ما نقش داره او هس خالق تمام چیزهایی ک داریم واقعا وقتی ادم فک میکنه تنها هست یکی هس ک همیشه کنارته وقتی باهاش صحبت میکنی اون توی دلته قلبت باهاش اروم میگیره همه اینا وجود خداست❤

پاسخ

shinha

چهارشنبه, 17 اردیبهشت 1399

ولی ای کاش خدا یه کاری میکرد هممون بفهمیم وجود داره
گرچه امکان نداره . شاید این بحث قراره تا ابد ادامه داشته باشه . چون وجود خدا جز قوانین فیزیک نیست
و هرچی فراتر از درک و دنیای فیزیکی باشه رو نمیتوان به طور قطبی ثابت کرد :(

پاسخ

دیباگر

یکشنبه, 29 تیر 1399

چه عجب یک کامنت علمی دیدم تو کل کامنت ها!

مریم

سه شنبه, 06 خرداد 1399

سلام. من سه بار در زندگیم معجزه رو دیدم و اون وقتی بود که از ته دلم برای مشکل لاینحل خود دعا کردم و حل شد. و فقط معجزه بود و بس. و این فقط می تونه کار خدا باشه .

پاسخ

5th

چهارشنبه, 08 مرداد 1399

نابغه شما هر وقت مشکلی داری یا حل میشه یا نمیشه دیگه! اگه هم نشد لابد خدا نخواسته یا صلاح نبوده یا با صداقت دعا نکردی یا...؟

بندرعباس

دوشنبه, 19 خرداد 1399

باسلام.در ابتدا از مقاله بسیار زیبا استاد تشکر میکنم و از تمام عزیزانی که نظراتشون رو ثبت کردن قدردانی میکنم ماها باید بحث و تبادل نظر رو درهمه زمینه ها مخصوصا اعتقادی داشته باشیم در زمینه اثبات وجود خدا منم تاحدودی مطالعه داشتم ببینید دوستان زمانی که سلامتی خودمون یاعزیزانمون در خطره خالصانه از چه کسی کمک می خواهیم به چه کسی التماس می کنیم،درسته مسلما از خداوند.افراد موفق تمام داشته هاشون رو مدیون خدامیدونن چه ایرانی چه غیر ایرانی.مورد دیگه اینکه باخدا همیشه صحبت کنید درد دل کنید دائما ازش قدردانی کنید،نماز اول وقت رو عاشقانه بخونید،هرکسی ازتون کمک میخواد یاسوالی داره کمکش کنید،دروغ نگید،شغلتون و همسرتون رو با تحقیق انتخاب کنید، خدا دائما داره نگامون می کنه.شاید روزی ما نباشیم اما خدا بوده و هست.یه بار کل قرآن رو مطالعه کنید کاری که سیاستمداران غیرمسلمان هم انجام دادن.خداهست

پاسخ

دیباگر

یکشنبه, 29 تیر 1399

من چند تا توصیه دیگه هم دارم دکتر جون: پونز بزنین تو پیشونی بی حجابا قبل اعدام تجاوز کنین بکشین بندازین پای بقیه!

شهبازی

شنبه, 04 مرداد 1399

بحث درمورد چیزهای ماورالطبیعه با عقل و حواس پنجگانه انسان راه به جایی نمیبره.چون عقل و احساس ما محدود به مادیاته.به نظر من کسانی که گنهکارند و به مردم ظلم کردند خواهان نبود خالق هستند و کسانی که سعی بر ظلم نکردن به دیگران داشتند خواهان وجود خدا. من یکی اگه ایمان داشتم که خدا هم وجود نداره باز یه چیزی توی وجودمه که از بدی کردن و حداقلش ظلم کردن به دیگران جلوگیری میکنه.و تمام زندگیم خوبی کردمو جز بدی چیزی ندیدم. انسانهای این دوره واقعا بد وظالمن.به همین خاطر من از این دنیا و این زندگی متنفرم.هیچ چیز خوبی توی این دنیا وجود نداره.من تنها ارامش رو در مرگ میبینم

محسن

دوشنبه, 19 خرداد 1399

ببخشید در پیام قبلی درقسمت اسم نام شهرم رو نوشتم یعنی بندرعباس.اسمم محسن.لطفا اگه پیام تائید شد با اسم محسن باشه.ممنونم

پاسخ

محسن

دوشنبه, 19 خرداد 1399

سلام.معذرت.من در پیام اولم گفتم شاید یه روز ما نباشیم شرمنده اگه پیام تایید شده اصلاح بشه به((انسانها قطعا یه روز از این دنیا می روند اما خدا بوده و هست و خواهد بود))ممنونم

پاسخ

Canon

چهارشنبه, 21 خرداد 1399

برای کسانی که اهل علم و تفکر هستند توصیه میکنم حتما نظرات دکتر هلاکویی در این مورد رو بشنوند تا مرز بین واقعیت و ... رو بهتر درک کنن

پاسخ

Amir

شنبه, 14 تیر 1399

بسم رحمن الرحیم.
با سلام.
اولاً خدا رو شکر میکنم بابت این که یک انسان شناخته شده از نظر هوش و علم، به همچین نتیجه بزرگی رسید و این باعث میشه که افراد زیادی که عقل و هوش رو قبول دارن و اونو ملاک درستی چیزی میدونند به این نظریه اعتماد کنند و حتی بهتر از اون، این قضیه رو مورد برسی قرار بدند و راجع بهش فکر کنن.

بحث وجود خداوند یک مسئله بزرگ هست و نیازمند آگاهی نسبت به موارد مختلفی هستش و برای رسیدن به یه نتیجه قطعی باید یک دوره زمانی زیادی رو صرف تفکر، تعمق و تبادل نظر با افراد زبده کنید تا خودتون به یک نتیجه کلی برسید.
اینکه شما عزیزا تو این سایت هستید نشون میده که دنبال پیدا کردن دلیلی برای وجود خدا هستید و این خودش بسیار مهم هست و کلی حرفه و خودش نصف راهه. به عبارتی دیگه یعنی این مسئله ذهن شما رو به چالش کشیده و درگیرتون کرده و تبدیل به دغدغه ذهنی شما شده که اینجا دنبال راهی برای وجود خداوند هستید و مطمئناً تا دلیلی پیدا نکنید آروم نمیشید چون ترسیدید و با خودتون میگید نکنه خدایی باشه و اون دنیایی باشه و ما بد بخت شیم.
اینجا من باید به شما تبریک بگم چون خود خداوند خواسته شما رو در این راه قرار بده و شرایط زندگی و تربیت شما رو طوری قرار داده که دنبال یافتن راهی برای وجود خدا باشید و میتونست شما رو بی تفاوت قرار بده و براتون مهم نباشه این مسئله و گمراه بمونید.
حالا این همه چیزو گفتم که بگم کسایی که واقعا دنبال ایمان بخدا و پیدا کردن دلیل واقعی وجود خداوند متعال هستند بیاد به آیدی من تو پیام رسانی که خواهم گفت تا کمکشون کنم به لطف خدا.
یه نمونه از نشونه های وجود خدا که این دانشمند از ایشان به اسم هوش بزرگ نام برد این هست که تصور کنید اگر یک موجود قدرتمند بعنوان خدا زمین و طبیعت رو نیافریده بود و هوشی بزرگ پشت این آفرینش نبود و همه چیز تصادفی و بصورت طبیعی بوجود آمده بود، امکان نداشت بجای مورچه، یکی از این همه موجود خطرناک مثلاً عقرب چنین زاد و ولدی داشت و به خانه انسان نفوذ میکرد؟ قطعا اگر تولید مثل عقرب مثل مورچه ها بود و به مانند آنها لانه گذاری و در خانه انسان ها نفوذ پیدا میکرد دنیا جایی برای انسان نبود. تا بحال به این فکر کردید که میشد جای مور با عقرب عوض شود و هزار اتفاق این شکلی که زندگی انسان رو سخت تر کنه. اما چرا زاد و ولد و زندگی عقرب مثل مورچه نیست؟ یک دلیل بیارید.

و یا حساب کنید قدرت بینایی نداشتیم.
و یا اگر حس چشایی نداشتیم هوس غذا نمیکردیم و به اندازه نیاز غذا نمیخوردیم.
این موارد تنها بخشی از نتایج حول این قضیه است و یک تلنگر برای کمی فکر کردن حول این قضیه بود. و برای قطعی شدن همانطور که گفته شد باید مدت ها تفکر و تبادل نظر داشت.

پاسخ

دیباگر

یکشنبه, 29 تیر 1399

شما بجای مباحث علمی بهتره وارد مباحث حوزوی بشید و ای دی تون رو هم نگه دارید برای چت با همکاران کامنت گذارتون!

Amir

شنبه, 14 تیر 1399

جالبه انسان چرا هیچ وقت در این مورد با این دقت تفکر نمیکنه. در قرآن بار ها فرموده شده که ( پس چرا اندیشه نمیکنید؟ )

پاسخ

علی

شنبه, 14 تیر 1399

چرا برای وجود خدا دنبال یک ماهیت جداهستیم.بنظرم خدا ماییم و تمام عوامل هستی و کاینات و عواملی که هنوز علم بهش نرسیده...
مگه خدا نمیگه دنبال منی توی خودت منو پیدا کن.مگه نمیگه از رگ گردن بهت نزدیکترم...مشکل علم اینه هر چیو باید شفاف و ملموس ببینه در صورتیکه خدا تعریفی از کل وجود هست

پاسخ

Shagha

شنبه, 28 تیر 1399

منم با نظر شما موافقم و فکر میکنم که خود ما خداییم
و ممکنه ما دچار از دست دادگی حافظه در ژنوتیپ های اولیه شده باشیم
من به همه چی اعتقاد دارم
اما بیاین اعتقاد داشته باشیم که این جهان و تمام مخاوقاتش یه چیز بیش تر نیست
و اون توهمه محضه

Shagha

شنبه, 28 تیر 1399

نظریات همه‌ به جا بود
اما من فکر میکنم تمام این چیزایی که به وجود اومدن ،حاصل توهم ما هستن
چرا باید جهانی وجود داشته باشه که ما تا اخرش توش زندگی کنیم و تا ابد زنده بمانیم

هیچ کس نمیتونه،مکانی رو بدون هیچی تصور کنه✨

پاسخ

Sarah

پنجشنبه, 02 مرداد 1399

برای اینکه تصور عدم فیزیکی برای مغز انسان ممکن نیست

دیباگر

یکشنبه, 29 تیر 1399

ورنر هایزنبرگ هم اصل عدم قطعیت رو مطرح کرده که کل علیت رو زیر سوال برده! جرات دارین راجع به اون هم به همین فرم بنویسین؟

پاسخ

Sarah

پنجشنبه, 02 مرداد 1399

برتراند راسل: ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﺘﯿﺪ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺣﺮﺍﺭﺗﯽ ﺩﺭﺳﺖ ﺩﺭﮎ ﻧﻤﯿﺸﻮﻧﺪ
انسان واقعیات جهان را نمیبیند؛ آنچه را که دوست دارد میبیند

پاسخ

Sarah

پنجشنبه, 02 مرداد 1399

فان فکت: نود درصد مردم باورمند جهان حتی کتاب دینی خود را نخوانده اند!

پاسخ

Sarah

پنجشنبه, 02 مرداد 1399

گرفتاری ما اینه که فرق بین ساینس و ساینتیست (که میتونه اعتقادات شخصی داشته باشه) رو درک نمیکنیم و خودمون هم که کلا تفکر نمیکنیم

پاسخ

roxana saberi

پنجشنبه, 02 مرداد 1399

منبع این نوشته رو بزارید بدون سورس که ذره ای ارزش نداره ، مچیو کاکو یک از برگترین نابغه های دنیای فیزیک هستند و فقط کافیه کتاب ( جهان های موازی ) ایشون رو بخونید تا متوجه شید. همچین ادعایی توسط میچیو کاکو بعیده یا صرفا یک نظر شخصی خودش بوده که از علم همیشه جداش میکنه.

پاسخ

SAyyDE

پنجشنبه, 02 مرداد 1399

... و من همچنان از خوندن کامنت‌های شما حیرت می‌کنم !!!!
شمایی که می‌گی خدا وجود نداره ... اومدی اینجا هرچی اینور و اونور شنیدی یا اومدی راضی بشی (که واضحه نمیشی -_-)؟؟؟
و شمایی که می‌گی خدا وجود داره ... اومدی اینجا نیش بزنی به بقیه یا اینکه اونقدرا هم مطمئن نبودی که خدا هست ؟؟؟
ولی اگر از من سؤال کنی که «بنده» اینجا چی‌کار می‌کنم ؟
- خودم اومدم تا کامنت های شما رو بخونم و ببینم با کیا توی این کشور جمع شدم ... کاری هم با بقیه چیزها ندارم .
جز اینکه ... اگر ممکنه چندتا دلیل بیارید که خدا «وجود نداره» و قبلش هم چندتا دلیل دیگه هم بیارید که شما خودتون «وجود دارید » .
تفاوت من و شما در چیه؟ آیا شما قبل از «بودن» در این به اصطلاح «جهان» هم بودید ، و بعد از اون هم خواهید بود ؛ یا اینکه نبودید و وقتی که علائم حیاتی بدنتون قطع شد و خاک شدید هم دیگه نیستید ؟
جداً چه بلایی سر این‌همه کامنت میاد ... اگر باشید و چه اهمیتی برای من و شما داره وقتی نباشید ؟
اگر نتونید حداقل به سؤال دومم جواب قانع‌کننده‌ای بدید ، باید با عرض تأسف بگم که شما وجود ندارید ، چون موفق به اثبات وجود خودتون هم نشدید !!!
می‌دونم شاید حرف‌هام باعث بشه که فکر کنید دارم با اینکار (انکار موجودیت شما - چیزی که وجودش حداقل در نظر عامه نیازی به اثبات نداره - ) خودم رو مسخره می‌کنم و به ریش خودم می‌خندم ... اما به نظرتون اینطوری بیشتر به هم شبیه نمی‌شیم ؟
... و من همچنان از خوندن کامنت‌های شما حیرت می‌کنم !!!

پاسخ

Sarah

شنبه, 04 مرداد 1399

علم هرگز وارد حوزه های غیر مادی نشده و نمیشه. هرگز مواردی مثل خدا یا روح از نظر علمی اثبات نشدند چون علم ورود نمیکنه به اون حوزه. بد برداشت نکنین همونطور که تایید نمیشه تکذیب هم نمیشه چون خدا یا روح مادی نیستن شما وقتی این مباحث رو توی ذهنتون میارین یه چیز مادیش کردین که محاط هست و خدایی که اثبات بشه که دیگه خدا نیست! ولی هیچکس هم نتونسته وجودش رو رد کنه. چند تا نظر رد بوده که همه رد شدن. هر چند عموما مردم چیزی که بر خلاف اعتقاداتشون باشه رو بهیچ عنوان حتی فکر هم نمیکنن

5th

دوشنبه, 06 مرداد 1399

شما بمن بگین کدوم دین یا عقیده از همه مسخره تر هست تا من براتون ده ها فیزیکدان و شیمیدان و پروفسورهای مختلف در رشته های مختلف ردیف کنم که همون دین و عقیده رو دارن! شما میتونید بگید برداشت علم چی هست ولی نه اینکه برداشت فلان عالم چی هست!

پاسخ

5th

دوشنبه, 06 مرداد 1399

فرق علم و مذهب: شما در یک مرکز مذهبی شاخدارترین دروغ هارو بیان کنید که فلان مقدس فلان کار رو کرد و فلان معجزه شد تا همه تاییدتون کنند! ولی در مرکز علمی یک حقیقت علمی رو بیان کنید تا تمام تلاشها برای نفی یا اثبات ایرادهای احتمالی اون شکل بگیره!

پاسخ