9 حقه کاربردی برای جست و جو در گوگل !

9 حقه کاربردی برای جست و جو در گوگل !

گوگل راه ورود شما به دنیای اینترنت می باشد و می تواند هر آنچه در این فضا وجود دارد را در اختیار شما بگذارد . این پورتال همچنین قادر است اطلاعات مرتبط با وسایل شخصی کاربر نظیر جای گوشی هوشمند و یا مقصد بسته ارسالی وی را نیز ارائه کند اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که استفاده از این ابزار برای کاربرانی که اطلاعات بیشتری در مورد آن دارند ، ساده تر است . در این نوشتار به بیان نه ترفند جست و جو در گوگل پرداخته شده است که در صورتی که در صفحه جست و جوی این سازنده عضو باشید ، می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید .

مطلب جالبی که باید به آن اشاره کرد این است که تنها کاربری که از این نه ترفند استفاده کرده می تواند نتایج آن را ببیند . میزان راندمان عملکرد این ترفندها بستگی به میزان استفاده کاربر از خدمات گوگل نظیر Gmail دارد . این ترفندها میانبرهایی مفید می باشند که در صورت به کار گرفته شدن در صفحه خانه گوگل و یا نوار آدرس کروم کارایی بهتری را از خود نشان می دهند .

" گم کردن گوشی همراه "

جدیدترین سرویسی که گوگل ارائه کرده است قابلیت پیدا کردن گوشی گم شده کاربر می باشد . این ابزار همچنین می تواند دسترسی آسانی را برای کنترل یک گوشی اندروید برای کاربر فراهم سازد . شما می توانید با جست و جوی عبارت " I’ve lost my phone " در سایت گوگل نسبت به آخرین مکان شناخته شده گوشی هایی که به اکانت گوگل شما متصل شده اند ، مطلع شوید . با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند به گوشی خود تماس بگیرد ، آن را قفل و همچنین مکان یابی کند . این ابزار برای کاربران گوشی های اندروید و iOS به یک نحو خدمات رسانی می کند .

" نام مخاطب "

شما می توانید به راحتی از صفحه جست و جوی گوگل به مخاطبان اکانت گوگل خود دسترسی داشته باشید . برای این کار تنها باید نام مخاطب خود را بعد از لغت کلیدی contact تایپ کنید . در صورتی که بیش از یک مورد با این نام پیدا شود ، سرور جست و جو یک لیست از اسامی یافت شده را ارائه می کند و سپس کاربر را قادر می سازد تا از طریق کلیک کردن بر روی نام یک مخاطب با استفاده از نرم افزار هنگ آوت ( Hangouts ) با وی تماس بگیرد .

" تحویل کالا "

گوگل می تواند با استفاده از یک سری اطلاعات مرتبط با اکانت Gmail  کاربر ، اطلاعاتی شخصی را در اختیار وی بگذارد . به طور مثال با وارد کردن عباراتی نظیر " my deliveries " ، " my packages " و یا " my purchases " اطلاعات سفارش هایی که اخیرا ایمیل های مرتبط با آن ها به قسمت صندوق ورودی کاربر در Gmail ارسال شده ، ارائه می گردد . با کلیک کردن بر روی اطلاعات هر یک از اجناسی که روی صفحه نمایشگر نشان داده شده اند ، قیمت آن جنس به همراه جزییات موجود در زمینه ردگیری آن به کاربر نشان داده می شود .

" پروازهای کاربر "

مدتی است که Gmail خدمات خوبی را در مورد اطلاعات پروازهایی که ایمیل های مرتبط با آن ها به صندوق دریافتی الکترونیکی کاربر ارسال شده ، ارائه می کند . کاربر به طور مثال می توانند با تایپ کردن عبارت " my flights " در سایت گوگل اطلاعات مرتبط با پروازهای گذشته و آینده خود را دریافت کند . با باز کردن اطلاعات نشان داده شده جزییات دقیقی نظیر شماره های پرواز ، زمان ها و همچنین دیگر جزییات مهم هر سفر ارائه می گردد .

" هتل های رزرو شده کاربر "

وارد کردن عبارت " my hotels " ، به گونه ای مشابه و از طریق ایمیل های ارسال شده به Gmail  کاربر ، اطلاعاتی نظیر جزییات یافته شده در اثر وارد کردن عبارت " my flights " را ارائه می کند . در این قسمت هم کاربر می تواند با باز کردن اطلاعات نشان داده شده ، جزییات دقیق مرتبط با اتاق های رزرو شده در هتل های مورد نظر خود را دریافت کند .

" نمایش های کاربر "

وارد کردن عبارت " my shows " نیز جزییات مرتبط با نمایشگاه هایی که کاربر قرار است در آن ها شرکت کند را ارائه می سازد . مانند موارد پیشین برای ارائه این جزییات نیز از ایمیل های ارسال شده به اکانت Gmail کاربر استفاده می گردد . کاربر همچنین می تواند با جست و جو کردن عبارت " my reservations " اطلاعات مرتبط با رزروهای خود در هتل ها و نمایشگاه ها را دریافت کند .

" قبض های کاربر "

یادآوری زمان پرداخت قبض و یا انتقال پول از یک حساب شخصی برای هیچ کس چندان خوشایند نیست اما گوگل در این زمینه هم به شما کمک می کند تا حداقل در زمانی که برای پرداخت تعیین شده است ، انتقال وجه های خود را انجام دهید . برای استفاده از این ویژگی تنها باید عبارت " my bills " را در گوگل جست و جو کنید تا اطلاعات پرداخت برای شما نمایش داده شود ؛ البته این جزییات تنها در صورتی ارائه می شود که اطلاعاتی از آن ها نظیر ایمیل های مربوط به پرداخت ها در اکانت Gmail کاربر موجود باشد .

" رویداد های کاربر "

یک روش کاربردی برای وارد کردن جزییات هر رویدادی در گوگل کلندر ! شما می توانید با تایپ کردن سوالات " when’s my next appointment? " و یا " what am I doing next week? " نیز اطلاعات مرتبط با قرارهای هفتگی و برنامه های کاری خود را نیز از کلندر دریافت کنید . با کلیک کردن بر روی مدخل های ارائه شده لیست تاریخ ها ، زمان ها ، توضیحات و دیگر شرکت کنندگانی که در رویداد حاضر می شوند نیز ارائه می گردد . 

" تصاویر کاربر "

در صورتی که از سرویس داخلی ذخیره سازی عکس گوگل استفاده کرده باشید می توانید با تایپ کردن عبارت های " my photos " و یا " my videos " اطلاعات مرتبط با تصاویر و کلیپ های ویدئویی خود را نیز دریافت کنید .   

 

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر