بازرسان پکن، اپل را متهم به کپی برداری کرده اند

بازرسان پکن، اپل را متهم به کپی برداری کرده اند

طبق گزارشات اخیر، بازرسان چینی، شرکت اپل را متهم به نقض حقوق ثبت اختراع کردند و دستور دادند تا فروش تلفن های هوشمند خود را در پکن متوقف کند!

بنابر گزارش مجله وال استریت، به نظر می رسد در طراحی دو مدل گوشی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، از مدل گوشی هوشمندی به نام 100C ساخت شرکت چینی Shenzhen Baili، الگوبرداری شده باشد. البته شرکت اپل هم ساکت ننشسته است و در حال تهیه دادخواست های اداری جهت رفع این اتهام می باشد.

بازرسان چینی، شرکت اپل را از فروش این دو مدل گوشی آیفون در پکن ممنوع ساخته اند و در این راستا دستور تعطیل کردن فروشگاه های iBooks Store و iTunes Movie را صادر نموده اند. طبق گزارش شرکت اپل، در راستای این امر، سود این شرکت در چین، کاهش 26 درصدی داشته که برخی از سرمایه گذاران را نگران ساخته است!

در دهۀ اخیر، سیاستمداران و شرکت های امریکایی بارها و بارها چین را متهم به "عدم احترام به حقوق ثبت اختراع" کرده اند و تقاضای جدیت بیشتر چین را در این زمینه داشته اند. برخی می گویند به نظر می رسد این اتهام به شرکت اپل، از سیاست های کشور چین است که سعی دارد جای خود را در زمینۀ تجارت محکم تر کند.

حال اخباری از این قبیل منتشر می شود که بازرسان چینی اپل را متهم به کپی برداری و نقض حقوق اختارع کرده اند. ادعا شده است که طراحی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس شباهت زیادی به 100C داشته است! به گفتۀ برخی از کارشناسان، چین این ادعا را اعلام کرده است تا کپی برداری های خودش را توجیه کند. چین ادعا دارد که ساخت مجدد گوشی با کیفیت های پایین تر را به خاطر تقاضای بازار انجام داده و هیچ حقوقی را نقض نکرده است.

منبع خبر: techdirt

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر