11برنامه‌ی کاربردی مخصوص مسافرت

11برنامه‌ی کاربردی مخصوص مسافرت


مهم نیست که مقصد سفر شما کجاست، برنامه‌های مخصوص سیستم‌عامل اندروید و iOS معرفی شده در این مطلب، به شما کمک می‌کنند تا به مقصدتان برسید و در مقصد هم در پیداکردن مکان‌های مورد نظرتان، شما را یاری می‌دهند. علاوه بر این که این برنامه‌ها برای مسیریابی مفید هستند، اما در این مجموعه برنامه‌هایی هم جهت رزروکردن مکانی برای استقرار در مقصد یا در طول سفر ارائه شده است. فصل تابستان، اوج مسافرت‌هاست؛ این مطلب را حتماً بخوانید.


برنامه‌های معرفی شده در 4 دسته سازمان‌دهی شده‌اند؛ دسته‌ی اول برنامه‌های مخصوص رزرو هتل و پرواز هستند، در دسته‌ی دوم برنامه‌هایی برای جمع‌آوری وسایل لازم سفر و بستن چمدان‌ها قرار گرفته‌اند، بخش سوم به سرویس‌های مربوط به مسیر اختصاص داده شده است و نهایتاً در قسمت آخر به معرفی سرویس‌هایی می‌پردازیم که در مقصد مسافران را در پرکردن اوقات فراغتشان یاری می‌دهند.
دسته‌ی اول: جستجوی هتل، پرواز و سایر وسایل نقلیه مثل کرایه‌کردن اتومبیل و رزرو کردن


Hipmunk
این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی سازگار با سیستم‌عامل اندروید و iOS به صورت رایگان قابل دانلود است. این نرم‌افزار در بین مجموعه نرم‌افزارهای ارائه‌دهنده‌ی سرویس‌های این دسته، کاملاً شناخته شده است. به علاوه کار کردن با این نرم‌افزار به هدف جستجوی هتل و پرواز بسیار راحت و آسان است. به طور مثال می‌توان با این نرم‌افزار بسته به این که به دنبال هتل نزدیک محل فعلی یا واقع در شهری خاص هستید، هتل مورد نظرتان را پیدا کنید و یا به دنبال پرواز مناسب باشید. آنچه این برنامه را نسبت به سایر برنامه‌ها در این گروه یکتا می‌سازد، این است که می‌توان نتایج جستجوی پرواز را فیلتر کرد؛ به این معنا که لیست پروازها به ترتیب مدت زمان پرواز و توقف مرتب می‌شوند و پروازهای طولانی‌تر در اولویت پایین‌تری قرار می‌گیرند. علاوه بر این می‌توانید جستجوی پرواز خاصی را برای نرم‌افزار مشخص کنید تا در صورتی که تغییر در یکی از پروازهای آن لیست رخ داد شما را از آن تغییر مطلع سازد.
طراحی ساده‌ی این برنامه از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده بسیاری از کاربران جهت پیدا کردن پرواز مورد نظرشان از آن استفاده کنند. البته همان‌طور که گفته شد این برنامه مخصوص "جستجو"طراحی شده است؛ به این معنی که با استفاده از آن نمی‌توان پروازی را به صورت آنلاین رزرو کرد.

11


Trivago
این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی سازگار با سیستم‌عامل اندروید و iOS به صورت رایگان قابل دانلود است. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا هتل مورد نظرتان را در محدوده‌ی مشخص پیدا کنید. این برنامه اطلاعاتی مثل محل استقرار، تاریخ مورد نظر و اندازه‌ی اتاق را از شما به عنوان ورودی می‌گیرد و با توجه به این اطلاعات به دنبال هتل مناسب و سازگار با این شرایط می‌گردد. نتایج به دست آمده روی نقشه ارائه می‌شوند. علاوه بر اینها می‌توانید از فیلترهایی مثل قیمت هتل و یا امکانات مورد نظرتان مثل اینترنت وای‌فای و یا استخر در جستجو استفاده کنید.
آنچه در مورد این برنامه قابل توجه است، نقشه‌ی تعبیه‌شده در این نرم‌افزار است؛ به کمک این نقشه می‌توانید نزدیک‌ترین هتل را به مکانی که مدنظرتان است انتخاب کنید. باید توجه کرد که این برنامه قادر نیست امکانات مربوط به رزور آنلاین اتاق را ارائه دهد.

11a
Kayak Pro
این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی سازگار با سیستم‌عامل اندروید و iOS به قیمت 99 سنت قابل دانلود است. این نرم‌افزار برنامه‌ای قدیمی است البته بروزرسانی‌هایی در مورد آن صورت گرفته است. مقصد خود را برای این نرم‌افزار مشخص می‌کنید و این برنامه لیستی از پروازهای به این مقصد را به عنوان نتیجه برمی‌گرداند. به علاوه امکان رزرو هتل و کرایه‌ی وسایل نقلیه هم وجود دارد. در نسخه‌های اولیه‌ی این نرم‌افزار تنها امکان جستجوی پرواز وجود داشت در حالی که بروزرسانی‌های انجام شده قابلیت‌های زیادی مثل رزرو پرواز، هتل و وسایل نقلیه را به آن اضافه کرده است.
کار با واسط کاربری این نرم‌افزار بسیار راحت است و همین باعث شده که بسیاری از آن برای جستجوی پرواز مناسب استفاده کنند. برخلاف دو برنامه‌ی قبلی با این نرم‌افزار می‌توانید به صورت آنلاین پرواز مورد نظر را رزرو کنیداما اغلب توصیه می‌شود برای رزرو پرواز به دفتر هواپیمایی مورد نظر مراجعه کنید تا بهترین امکان موجود را انتخاب کنید.
در دسته‌ی دوم برنامه‌هایی قرار دارند که شما را در جمع‌آوری وسایل ضروری کمک می‌کند.

11b
PackPoint
برای همه اتفاق افتاده است که به سفری رفته باشند و یکی از وسایل مورد نیاز را فراموش کرده باشند. این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی سازگار با سیستم‌عامل اندروید و iOS به قیمت 3.99 دلار قابل دانلود است.این برنامه به شما کمک می‌کند تا تمام وسایل لازم برای سفر را با خود ببرید. به کمک این برنامه قادر هستید مدت زمان سفر را به عنوان ورودی به نرم‌افزار بدهید و این نرم‌افزار با توجه به مدت زمان سفر، مشخص می‌کند که برای هر چیز چه میزان لازم دارید. علاوه بر این، این برنامه بسته به نوع سفر که تفریحی یا کاری است، آب و هوای محل مقصد و بسیاری شرایط دیگر لیستی از وسایل ضروری را پیشنهاد می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت این نرم‌افزار هوشمند است.
همان‌طور که اشاره شد این برنامه شرایط آب و هوایی و اقلیمی و سایر شرایط را در نظر می‌گیرد و بسته به آن‌ها لیستی از وسایل مورد نیاز را ارائه می‌دهد. این یعنی در صورتی که چیزی از قلم افتاده باشد، این برنامه آن را گوش‌زد می‌کند. باید توجه کرد که این برنامه تنها برای یک نفر برنامه‌ریزی می‌کند.

11c
Packing Pro
این نرم‌افزار تنها برای سیستم‌عامل iOS طراحی شده است و به قیمت 2.99 دلار قابل دانلود است. کاربرد این نرم‌افزار در تنظیم لیست وسایل مورد نیاز سفر است.
پایگاه داده‌ی این نرم‌افزار حدود 800 مورد را در بر می‌گیرد به علاوه شما قادرید مواردی را که در پایگاه داده وجود ندارد، به آن اضافه کنید.
بخش سوم به سرویس‌های مربوط به مسیر اختصاص داده شده است.

11d
Triplt
این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی سازگار با سیستم‌عامل اندروید و iOS به صورت رایگان قابل دانلود است. پس از این‌که پرواز و هتل و یا سایر وسایل نقلیه‌ی سفری رزرو شدند، از طرف هر کدام از این سازمان‌ها، دفتر هواپیمایی و یا هتل، ایمیلی حاوی اطلاعاتی مهم دریافت می‌کنید، سازمان‌دهی این اطلاعات کار دشواری است؛ اما به کمک این نرم‌افزار قادرید تمام اطلاعات را به گونه‌ای کارا دسته‌بندی کنید و زمانی که به آن‌ها احتیاج داشتید از آن‌ها استفاده کنید. تنها کافی است تمام ایمیل‌ها را به این نرم‌افزار بفرستید. به عبارت دیگر با ارسال این ایمیل‌ها به برنامه، این نرم‌افزار برنامه‌ی سفر شما را تنظیم می‌کند.

11e
FlightTrack 5
این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی سازگار با سیستم‌عامل اندروید و iOS به قیمت 4.99 دلار قابل دانلود است.قیمت 5 دلار برای یک نرم‌افزار به نظر زیاد می‌رسد و برخی این قیمت بالا را از نکات منفی راجع به این نرم‌افزار می‌دانند؛ اما این برنامه در مقایسه با سایر برنامه‌ها با کاربرد مشابه، بیشترین حجم اطلاعاتی و جزئیات را راجع به سفر در اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه برای کسانی که همراه مسافران هستند هم مناسب است به این ترتیب که می‌توانند موقعیت فعلی هواپیما را در هر لحظه روی نقشه دنبال کنند.

11f
Just Landed
این نرم‌افزار تنها برای سیستم‌عامل iOS طراحی شده است و به قیمت 1.99 دلار قابل دانلود است. این برنامه به کمک GPS و برنامه‌ی فعلی پرواز برای فردی کاربرد دارد که قرار است به دنبال مسافری در فرودگاه برود. به عبارت دیگر این برنامه به کسانی پیشنهاد می‌شود که در مقصد قرار است به استقبال مسافران بروند. این برنامه ترافیک محلی را آنالیز می‌کند و بهترین برنامه را با در نظر گرفتن ترافیک پیشنهاد می‌کند. باید توجه کرد که به کمک این نرم‌افزار تنها قادرید برای یک پرواز مشخص برنامه‌ریزی کنید.
در بخش نهایی به معرفی برنامه‌هایی می‌پردازیم که برای راهنمایی مسافران در مقصد طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند.


Google Translate
این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی سازگار با سیستم‌عامل اندروید و iOS به صورت رایگان قابل دانلود است. این برنامه برای کسانی مناسب است که به مقصدی خارج از کشور سفر می‌کنند و در محاوره به زبان آن کشور با مشکل روبرو هستند. این برنامه قادر است در ترجمه به 80 زبان مسافران را یاری دهد بدون اینکه لازم باشد برای استفاده از آن به اینترنت وصل باشند. شما قادرید به صورت صوتی عبارتی را که می‌خواهید ترجمه شود، برای برنامه مشخص کنید و یا اینکه عکس متنی را که می‌خواهید ترجمه شود به برنامه بدهید. به خاطر داشته باشید که پیش از استفاده از برنامه زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید، باید بسته‌های حجیم حاوی کلمات و لغات به زبان‌های مختلف را دانلود کنید.

11g
Foursquare
این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی سازگار با سیستم‌عامل اندروید و iOS به صورت رایگان قابل دانلود است. کاربرد این برنامه به این ترتیب است که مکان‌های دیدنی مثل پارک، موزه و بناهای تاریخی، نزدیک محلی که در آن هستید، به شما پیشنهاد می‌کند. البته می‌توانید از فیلترهایی مثل مکان‌های هنری، کلوپ‌‌‌‌‌‌ها و یا مکان‌های تفریحی استفاده کنید. به علاوه شما قادرید نظراتی که سایر کاربران راجع به این برنامه‌ها داده‌اند را ببینید و انتخاب بهتری داشته باشید. علاوه بر اینها این امکان فراهم شده که کاربران پیش از اینکه به مقصد مورد نظر برسند، به کمک این نرم‌افزار برنامه‌ی سفر را در مقصد بچینند.

11h

LocalScope
این نرم‌افزار تنها برای سیستم‌عامل iOS طراحی شده است و به قیمت 2.99 دلار قابل دانلود است. این برنامه برای مسافر اطلاعاتی راجع به محیط پیرامونش در مقصد، فراهم می‌آورد. این نرم‌افزار برای این کار از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های متعددی استفاده می‌کند. در واقع وقتی به دنبال مکان خاصی هستید، این برنامه شبکه‌های اجتماعی متعددی از جمله Foursquare را به دنبال مکان مورد نظرتان جستجو می‌کند. به همین دلیل قادر است اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار شما قرار دهد.

11j


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر