چگونه نرم افزارهای اندروید را روی کروم بوک خود نصب و یا از روی آن حذف کنیم ؟

چگونه نرم افزارهای اندروید را روی کروم بوک خود نصب و یا از روی آن حذف کنیم ؟

شما می توانید نرم افزارهای اندروید را به راحتی روی کروم بوک خود نصب و یا مانند دیگر نرم افزار های کروم از روی این دستگاه حذف کنید .

وقت آن رسیده که کمی آگاهی خود را در مورد رابطه بین نرم افزارهای اندروید و کروم بوک افزایش دهید . در دستگاه های کروم بوک نصب یک نرم افزار اندروید به سادگی امکان پذیر است اما حذف کردن آن نرم افزار کمی پیچیده می باشد . برای نصب یک نرم افزار اغلب از پلی استور استفاده می شود . پلی استور مکانی است که همه نرم افزارهای اندروید در آن زندگی می کنند و شما را در یافتن نرم افزارهای مورد نظرتان یاری می کند . زمانی که پلی استور را روی کروم بوک خود نصب می کنید ، آیکون میانبر آن در نوار ابزار قرار می گیرد . در صورتی که روی این آیکون کلیک کنید به گوگل پلی منتقل می شوید . در این قسمت کاربر می تواند نرم افزار مورد نظر خود را بیابد ، لیست نرم افزارهای ارائه شده را چک کند و سپس با کلیک کردن بر روی گزینه " Install " نرم افزار یافته شده مورد نظر را روی دستگاه خود نصب کند . 

اما برای حذف کردن نرم افزار باید چه کار کنیم ؟ یافتن صفحه نرم افزار یک راه حل ساده می باشد اما اگر که تعداد زیادی نرم افزار روی کروم بوک نصب شده باشد ، این روش چیزی جز خستگی برای کاربر ندارد ؛ از این رو بهتر است که از یک راهکار دیگر استفاده کنید .

در کروم هم درست مانند اندروید ، یک مکان وجود دارد که نرم افزارها در آن قرار می گیرند اگرچه که دستیابی به این مکان کمی متفاوت است . برای پیدا کردن این قسمت ، ابتدا باید روی صفحه بزرگ کننده موجود در نوار ابزار کلیک کنید تا یک پنجره باز شود . در قسمت بالای این پنجره دو لیست نرم افزاری وجود دارد . در یک لیست نام همه نرم افزارهایی که اخیرا توسط کاربر مورد استفاده گرفته اند ، قرار دارد و در لیست دیگر ( لیست سمت راست ) نام همه نرم افزارهای که در کروم بوک نصب شده اند ، لحاظ شده است . در این قسمت اگر که بر روی گزینه All apps کلیک کنید ، کشو نرم افزاری شما باز می شود . 

 در صورتی که نرم افزارهای زیادی را بر روی دستگاه خود نصب کرده باشید ، با بیش از یک صفحه مواجه می شوید . نرم افزاری را که می خواهید حذف کنید را باید در میان این صفحات پیدا کنید و سپس بر روی آن کلیک نمایید . بعد از انجام این مرحله یک منو نرم افزاری باز می شود که یکی از گزینه های آن آپشن " uninstall " می باشد . با کلیک کردن بر روی این گزینه نرم افزار مورد نظر شما حذف می گردد . نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که برای حذف نرم افزار پیغام هشداری را دریافت نمی کنید به همین دلیل بهتر است که قبل از حذف یک نرم افزار نسبت به بلا استفاده بودن آن اطمینان داشته باشید . 

با استفاده از این روش حذف دیگر نیازی نیست که به دنبال سربرگ های " My apps " و یا " All apps " گوگل پلی باشید . 

منبع خبر: androidcentral

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر