با ماوس ارگونومیکی مراقب سلامت خود باشید

با ماوس ارگونومیکی مراقب سلامت خود باشید

تفاوتی که این ماوس با دیگر ماوس های عادی دارد تنها در نوع طراحی آن نیست بلکه این دستگاه دارای یک LED است که رنگ های سبز، نارنجی و قرمز را انعکاس می دهد.

اگر در یک روز، دائم از ماوس استفاده می کنید، باید بدانید که ساعت های مداوم کار کردن با این دستگاه کوچک می تواند آسیب های جدی به مچ و دست شما وارد کند. اخیرا بر روی پروژه ای سرمایه گذاری شده است که سعی دارد یک ماوس ارگونومیک جدید را به بازار معرفی کند. این ماوس دارای طراحی منحصربفرد و رو به جلو است و نیز از سیگنال های تصویری بهره می برد که زمان های استراحت را به کاربر اطلاع می دهد.

طبق گفته سازنده این ماوس، در هنگام کار با این ماوس نسبت به یک ماوس عادی، بازوی شما به جای مچ حرکت می کند و این سبب می شود که به مچ دست آسیبی وارد نشود.

تفاوتی که این ماوس با دیگر ماوس های عادی دارد تنها در نوع طراحی آن نیست بلکه این دستگاه دارای یک LED است که رنگ های سبز، نارنجی و قرمز را انعکاس می دهد. هنگامی که استفاده از ماوس بیش از حد مجاز باشد، چراغ LED، قرمز رنگ می شود و به کاربر اخطار می دهد که استراحت کند. در واقع ایده اصلی این دستگاه کوچک، ممانعت از استفاده بسیار از آن است. به این روش از قرار گرفتن ماهیچه و تاندون ها به مدت زمان طولانی در یک حالت جلوگیری می شود که خود تاثیر بسیار بالایی بر سلامت دارد.

این دستگاه کوچک یک ماوس با سیم است که دو دکمه در جلو، دکمه های جلو و عقب در دو دو طرف و یک چرخ اسکرول نیز در وسط آن قرار گفته است. در حال حاضر این دستگاه تنها برای افراد راست دست، طراحی شده است و شرکت سازنده قول داده که تا سال 2017، دستگاهی مناسب برای چپ دستان نیز ارائه دهد.

این پروژه به تازگی در ایندیه گوگو ارائه شده است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر