گوگل تا کی گوشی های نکسوس را بروزرسانی می کند ؟!

گوگل تا کی گوشی های نکسوس را بروزرسانی می کند ؟!

گوگل می خواهد یک تصویر روشن برای کاربران گوشی های نکسوس ایجاد کند تا این افراد بدانند که محصولات نکسوس کی بازنشسته می شوند و از چه زمانی دیگر از نظر نرم افزاری از طرف گوگل بروزرسانی نمی شوند .

چند روز پیش گوگل وب سایت پشتیبانی گوشی های نکسوس را بروزرسانی کرد تا کاربران بدانند که برخی از مدل های گوشی های نکسوس نهایتا تا چه تاریخی از طرف سازنده خود از نظر نرم افزاری بروزرسانی می شوند ، از این رو باید این گونه برداشت کرد که وقتی که یکی از گوشی های تعیین شده بازنشسته شد دیگر گوگل سیستم عامل آن را به نسخه های بعدی ارتقاء نمی دهد . 

محصولات نکسوس از سال 2010 با هدف نشان دادن توانایی های پلت فرمهای جدید گوگل وارد بازار شدند . این محصولات از پلت فرمی که برای اکثر کاربران با نام " اندروید خام " (pure Android  ) شناخته شده است ، بهره می برند .

یکی از مزایای داشتن یک دستگاه نکسوس تضمین این امر می باشد که کاربر در اولین فرصتی که جدیدترین نسخه سیستم عامل از طرف سازنده عرضه شد ، آن را روی گوشی خود دریافت می کند . این وضعیت برای سایر دستگاه های اندروید وجود ندارد زیرا این محصولات توسط اپراتورهای بی سیم فروخته می شوند و باید ماه ها در صف انتظار دریافت بروزرسانی سیستم عامل بمانند ؛ با وجود این حتی گوگل هم نمی تواند سخت افزارهای قدیمی خود را تا ابد پشتیبانی کند به همین دلیل این غول فناوری تقویم روشنی را در مورد تاریخ توقف بروزرسانی سیستم عامل برخی از گوشی های نکسوس برای کاربران خود منتشر کرده است ، البته کاربران دستگاه های قدیمی باز هم می توانند نسخه های جدید تر سیستم عامل اندروید را به طور دستی برای گوشی های خود دریافت کنند .

منبع خبر: cnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر