ده دلیل برای استفاده از لینوکس

ده دلیل برای استفاده از لینوکس

لینوکس به گونه ای طراحی شده است که تجربه ای مؤثر و دلچسب را در اختیار کاربرانش قرار دهد. فرقی ندارد که بخواهید آن را برای اهداف تجاری یا خانگی به کار ببرید، در هر حال، لینوکس قابل اعتمادترین سیستم عامل موجود است. بزرگترین مراکز اطلاعاتی جهان، به خاطر مسائل امنیتی از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند. دلایل متفاوتی برای استفاده از لینوکس وجود دارد که در این پست به ده دلیل اصلی می پردازیم.

  1. لینوکس رایگان است

اگر می خواهید از شر محدودیت های حق امتیازی یا هر نوع محدودیت دیگر خلاص شوید، لینوکس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. سورس کد لینوکس قابل ویرایش توسط مالکان خلاق تجاری است، که از این طریق، می توانند سیستم سازگاری را طراحی کنند که عملیات تجاری آن ها را سهولت بخشد.

 

  1. لینوکس امن ترین سرور است

لینوکس، یک سرور قابل اطمینان است که سطح امنیتی فوق العاده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد. هر نوع تهدید امنیتی یا تکنیکی، توسط جامعه ی لینوکسی شناسایی و رفع می شود. علاوه بر این، کاربران لینوکس، آخرین آپدیت های هسته ی لینوکس و بسته های امنیتی را همیشه دریافت می کنند. بدین ترتیب، الزامی وجود ندارد که یک آنتی ویروس بر روی سیستم خود داشته باشید. با داشتن لینوکس، هزینه های خرید یک آنتی ویروس قدرتمند را نخواهید پرداخت.

 

  1. لینوکس با انواع سخت افزارها سازگار است

سایر سرورها معمولاً محدودیت هایی را برای شما ایجاد می کنند. برای مثال، برای نصب ویندوز 7 و 8 بر روی سیستم خود، حداقل به 1 گیگابایت حافظه ی رم احتیاج دارید. امّا لینوکس، از آن جا که یک سیستم عامل سبک وزن می باشد، محدودیت حافظه برای شما ایجاد نمی کند و قابل نصب بر روی انواع سیستم هاست. لینوکس، برای همه ی افراد و با هر نوع سیستمی طراحی شده است.

 

  1. استفاده از لینوکس آسان است

به صورت ایده آل، برای استفاده از لینوکس، احتیاجی به آموزش های تخصصی ندارید. به علاوه، تمام عملکرد های ضروری سیستم عامل ویندوز، در لینوکس موجود است. بنابراین اگر از کاربران ویندوزی هستید، استفاده از لینوکس برای شما دشوار نخواهد بود. اگر به دنبال یک سیستم قابل اعتماد هستید که هر کسی بتواند از آن استفاده کند، لینوکس بهترین گزینه است.

 

  1. در لینوکس، احتیاجی به نصب درایور نیست

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که در محیط ویندوز، برخی قابلیت های و عملکردهای سیستم به خاطر عدم نصب درایور، از کار بیفتد؟ در لینوکس با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد! اغلب درایورهایی که نیاز دارید، در خود سیستم عامل لینوکس گنجانده شده اند، بنابراین احتیاجی به استرس درباره ی درایورها یا خرید آن ها نداشته باشید.

 

  1. فرایند آپدیت در لینوکس، آسان و روان است

حتماً می دانید که آپدیت کردن ویندوز پروسه ای طولانی و استرس زا (در صورت آپدیت ناصحیح) می باشد. در لینوکس، هم سیستم عامل و هم نرم افزارهای نصب شده بر روی سیستم، قابل به روزرسانی و آپدیت هستند. به علاوه، در ویندوز، برای اعمال آپدیت ها سیستم باید ریستارت شود که در لینوکس، این کار فقط با یک کلیک انجام می شود.

 

  1. سرعت پردازش لینوکس بالا می باشد

از آن جایی که لینوکس، یک سیستم عامل سبک می باشد، در مقایسه با سایر سیستم عامل ها سرعت بیشتری هم دارد. بدین معنا که منابع حیاتی سیستم (پردازنده، حافظه و ...) به جای اینکه برای راه اندازی سیستم عامل هدر بروند، برای سایر نرم افزارهای سنگین محفوظ می مانند. در عملیات تجاری یا حتی بازی، زمان، یک فاکتور حیاتی به شمار می رود و انتظار داریم سیستم عامل سریع ترین پاسخ را ارائه دهد. در حالی که ویندوز روز به روز کندتر و کندتر می شود، لینوکس بهترین سیستم از نظر سرعت می باشد.

  1. جامعه ی قدرتمندی برای پشتیبانی از لینوکس وجود دارد

یکی از بهترین حقایقی که در خصوص لینوکس وجود دارد، وجود جامعه ای است که در آن می توانید تجربیات و مشکلات خود را مطرح کنید. حتی با مطالعه ی سؤال هایی که به کرات پرسیده شده اند، می توانید بر معلومات خود بیفزایید. همچنین اگر سؤال جدیدی را مطرح کنید، در اسرع وقت انواع راهکارهای موجود را دریافت خواهید کرد.

 

  1. لینوکس، نرم افزار رایگان و قدرتمندی برای پردازش متن دارد

لیبره آفیس (Libre Office)، یکی از برنامه های قدرتمند در زمینه ی پردازش متن می باشد. در لینوکس می توانید از لیبره آفیس به صورت رایگان استفاده کنید و دیگر هزینه ای را برای خریدن نرم افزارهای مشابه در ویندوز نکنید.

 

  1. در لینوکس، امکان دانلود نرم افزارهای رایگان زیادی وجود دارد

تنها با زدن یک دکمه، می توانید به انبوهی از نرم افزارها و ابزارهای لینوکسی دسترسی پیدا کنید و در صورت نیاز، آن ها را نصب کنید. این ویژگی (که به صورت یک ویژگی در لینوکس تعبیه شده و نیازی به جست و جو در اینترنت ندارد) یکی از بزرگترین فواید لینوکس در مقایسه با ویندوز به شمار می رود.

منبع خبر: technotification

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر